Komunikaty PR

Ponad połowa z nas straciła kiedyś ważne prywatne dane! Wyniki ankiety Kingston

2020-03-31  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Backupu - święto przypominające nam o potrzebie zabezpieczania dokumentów, ważnych plików czy nawet rodzinnych zdjęć. Z jakich urządzeń zazwyczaj zgrywamy pliki i czy bylibyśmy w stanie zapłacić za zwrot utraconych danych? To jedne z wielu pytań, które firma Kingston Technology postanowiła zadać w ostatnim czasie konsumentom w celu zbadania ich zwyczajów związanych z tworzeniem kopii zapasowych.

W celu zrozumienia potrzeby tworzenia kopii zapasowych wystarczy spojrzeć na stan pamięci urządzeń, z których korzystamy każdego dnia. Zazwyczaj są niemal pełne za sprawdzą tysięcy mniej bądź bardziej istotnych plików. Czy faktycznie się tym przejmujemy i regularnie robimy ich backup? Równo ⅕ ankietowanych przyznała się, że nie. W praktyce oznacza to miliardy danych, które zbieramy codziennie na telefonach, laptopach, komputerach stacjonarnych, ale również na wszystkich innych urządzeniach, które wpisują się w koncepcję Internetu rzeczy. Najczęściej jednak dbamy o dane przechowywane na smartfonach (54%). Prawdopodobnie wiąże się z niewielkimi pojemnościami, na które część konsumentów decyduje się przy zakupie telefonu. Następnie, ankietowani wskazali laptopy (36%), komputery stacjonarne (34%) i tablety (8%). Jedynie 4% z nich tworzy kopie zapasowe danych ze wszystkich posiadanych urządzeń.

 

Poprawnie wykonany backup - czego potrzebujesz?

Dla większości konsumentów nowych technologii samo zabezpieczenie istotnych plików nie jest niczym trudnym. Wystarczy wybrać miejsce, na którym zostanie zapisana ich kopia zapasowa, a następnie przejść do dzieła. Może to być chmura np. Google Drive czy Dropbox, które utajnimy za pomocą trudnego hasła. Na popularność chmur zdecydowany wpływ mają ich darmowe wersje, które oferują przestrzeń do przechowywania najważniejszych plików. Dalsze rozszerzenie pojemności wirtualnego dysku wiąże się już z dodatkowymi, miesięcznymi opłatami, które różnią się w zależności od wybranej ilości GB czy też TB. W przypadku najważniejszych dokumentów, w tym tych kluczowych w pracy, polecamy wybrać zewnętrzne nośniki lub pamięci flash. Trzeba jednak pamiętać, że samo zgranie plików nie gwarantuje ich bezpieczeństwa. W tym celu należy wykorzystać nośniki szyfrowane na poziomie urządzenia. Zgodnie z odpowiedziami na pytanie z opcją wielokrotnego wyboru, klienci najczęściej decydują się na tworzenie kopii zapasowych w chmurze (49%), na dysku twardym lub SSD (44%) oraz na nośnikach USB (27%).

Jednak kluczowym czynnikiem przy tworzeniu backupu danych jest nasza systematyczność. Bez nabytego nawyku dbania o dane bardzo szybko możemy je stracić w najmniej oczekiwanym momencie. Jak pokazują wyniki badania, ¼ uczestników ankiety tworzy kopie zapasowe przynajmniej raz w miesiącu. Nieco mniej, bo 20% ankietowanych pamięta o backupie raz na tydzień, a kolejne 20% zaledwie raz na pół roku. Reszta, która zadeklarowała, że tworzy kopie zapasowe, robią to maksymalnie raz w roku. Dlaczego? Problemem jest tutaj właśnie systematyczność i brak nawyku, co potwierdza 19% uczestników badania. Inni wskazali zaś, że albo nie widzą potrzeby częstego zgrywania plików bądź nie przeszkadza im ewentualna ich utrata.

 

Ile znaczą dla nas dane?

Część przechowywanych danych może mieć dla nas ogromne znaczenie - prywatnie czy zawodowo. Okazuje się, że znaczna grupa osób byłaby skłonna zapłacić za odzyskanie newralgicznych dokumentów czy ważnych archiwów rodzinnych takich, jak zdjęcia czy filmy z uroczystości. Jedynie 23% osób uznało, że nie wydaliby pieniędzy na pliki, a 6% twierdzi, że decyzja zależałaby od rodzaju zagubionych bądź usuniętych dokumentów. 

Ile więc jesteśmy chętni zapłacić za przywrócenie pamięci naszych urządzeń czy zwrot skradzionych nośników? Niemal 57% ankietowanych przystało na kwotę mniejszą niż 1000 zł.

Należy jednak pamiętać, że jedynie w nielicznych przypadkach możemy liczyć na odzyskanie danych. Jeżeli więc jesteśmy gotowi wydać do 1000 zł to warto zainwestować tę kwotę w niezbędne narzędzia, które gwarantują bezpieczeństwo. Takie działania prewencyjne przede wszystkim oszczędzą nam zmartwień w przypadku realizacji tego czarnego scenariusza.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.