Powstaje gra o inwazji na Ukrainę

Na platformie Kickstarter trwa zbiórka środków na produkcję gry Death From Above. Rozgrywka przeniesie graczy na Ukrainę, gdzie wcielą się w ukraińskiego operatora drona wojskowego i zawalczą z siłami wroga. Wydawcą projektu jest Lesser Evil, którego misją jest promowanie gier dotykających ważnych tematów. Premiera Death From Above planowana jest w 2023 roku. 30 proc. wpływów netto z gry zostanie przekazane na wsparcie ukraińskich organizacji charytatywnych. Po zwrocie kosztów produkcji twórcy przekażą na pomoc Ukrainie 70 proc. zysku ze sprzedaży.
Death From Above to zręcznościowy symulator drona. Gra rozegra się w trakcie rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Zadaniem gracza będzie niszczenie wrogich celów, hamowanie postępów wroga, ale również uratowanie skradzionego sprzętu i przywrócenie kluczowych linii komunikacyjnych przerwanych przez wojnę.
- Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami projektu Death From Above i wsparcia tego tytułu na Kickstarterze. Naszym celem jest zebranie 25 tys. EUR na zwiększenie skali produkcji gry, którą do tej pory finansowaliśmy z własnych środków. Gra podejmuje temat wojny na Ukrainie. Fabuła przeniesie graczy w sam środek scenerii wojennej, mamy jednak nadzieję, że wywoła także pozytywne emocje. Jesteśmy przekonani, że moc gier wideo może być narzędziem aktywizmu politycznego i społecznego. Death From Above nie jest tu wyjątkiem, gry nie tylko mogą, ale musza zostać po właściwej stronie w tej okrutnej wojnie – mówi Hendrik Lesser, założyciel i CEO Lesser Evil.
Death From Above wspiera ukraińskie organizacje, które pomagają ludności w radzeniu sobie ze skutkami wojny. Przy jej tworzeniu twórcy gry współpracują z wiodącymi organizacjami pomocowymi – Army Of Drones oraz Come Back Alive. W produkcje zaangażowane były też GIS Arta i Aerorozvidka, które dostarczają technologię rozpoznania i prowadzenia walki za pomocą dronów. Część środków ze zbiórki zostanie przekazanych na poszerzenie współpracy artystami z Ukrainy w obszarze muzyki i grafiki.
- Po wydaniu gry część wpływów netto z jej sprzedaży na platformie Steam trafi do ukraińskich organizacji charytatywnych. Początkowo będzie to 30 proc., docelowo – po osiągnięciu poziomu rentowności, aż 70 proc. Premiera Death From Above w wersji Early Access zaplanowana jest w II kwartał 2023 roku – dodaje Hendrik Lesser.
Za produkcję gry odpowiadają fińskie studio Rockodile Games i ukraiński developer Octobear Games. Wydawcą projektu jest Lesser Evil Publishing.
- W Lesser Evil stawiamy na wydawanie gier z jasnym przekazem i intencją. Gry wideo są obecnie jednym z najbardziej wpływowych medium kulturowym. Jako dzieła ludzkiej ekspresji, powinny być emocjonalne. Dlatego nie boimy się tworzyć doświadczeń opartych na naszych przekonaniach. Death from Above jest przykładem gry aktywistycznej, która wpisuje się w misję naszej marki. Chcemy zabierać głos w trudnych tematach. Death from Above jest w pewnym sensie formą cyfrowej walki. Jesteśmy dumni, że pomagamy szerzyć przesłanie wsparcia dla broniącej się Ukrainy – dodaje Hendrik Lesser.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.