Poznaj Wol - nową funkcjonalność mieszanej rzeczywistości firmy Niantic
Niantic, twórca m.in. Pokemon Go, Peridot i Ingress, prezentuje nową funkcjonalność dla mieszanej rzeczywistości. Wol to urocza, interaktywna sowa, która zabierze cię w podróż po lesie sekwoi oraz odpowie na nurtujące pytania.
Wol to doświadczenie rzeczywistości mieszanej od Niantic, które przedstawia sowę północną, która przez całe życie mieszkała w lesie sekwoi. Ptak dołącza do ciebie w twojej przestrzeni poprzez portal AR, który otwiera drzwi do lasu. Jako sowa z funkcją obsługi sztucznej inteligencji, Wol jest gotowy do naturalnej rozmowy z tobą na temat roślinności lasu, cyklu życia drzewa i stworzeń leśnych.
Ta limitowana wersja, dostępna z poziomu przeglądarki, prezentuje jedną z najważniejszych funkcji 8th Wall - Metaversal Deployment. Został on zaprojektowany dla nowej responsywnej sieci, w której strony internetowe muszą dostosowywać się do ekosystemu urządzeń obejmującego płaskie ekrany i podstawowe zestawy słuchawkowe. Jedną z kluczowych zalet Metaversal Deployment jest umożliwienie użytkownikom dostępu do tej samej strony internetowej z obsługą AR na dowolnym urządzeniu i uzyskaniu nowego doświadczenia - 3D na komputerach, AR na urządzeniach mobilnych oraz rzeczywistość mieszana na urządzeniach obsługujących passthrough. To z kolei daje deweloperom najszerszy możliwy zasięg dla tworzonych przez nich treści.
– Stworzyliśmy Wol, aby zainspirować programistów do tworzenia własnych treści WebAR, które wykorzystują niesamowite możliwości rzeczywistości mieszanej, jednocześnie korzystając z ogromnego zasięgu i skali urządzeń mobilnych. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć co stworzą – powiedział Tom Emrich, dyrektor ds. zarządzania produktami w Niantic.
Wol może być używany na smartfonach z systemami iOS i Android, został też zoptymalizowany do użytku na Meta Quest Pro, który łączy fizyczne i wirtualne środowisko, umożliwiając tym samym przejście do rzeczywistości mieszanej. Dzięki wykorzystaniu funkcji konfiguracji przestrzeni w Quest, Wol odczytuje, gdzie znajdują się ściany i inne powierzchnie, i wykorzystuje tę wiedzę do przekształca pomieszczenie w las sekwoi. Dzięki temu każdy może zaobserwować, jak paprocie i grzyby rosną na powierzchniach własnego pokoju.
Gdy Wol wleci do twojej przestrzeni, możesz z nim porozmawiać, aby dowiedzieć się o ekosystemie lasu, poprosić go o opowiedzenie dowcipów i historii z jego życia, a nawet poprosić Wol, aby zaśpiewał ci kilka swoich ulubionych piosenek. Możliwość pogłaskania Wol oraz dźwięki natury dodają jeszcze więcej realizmu do tego doświadczenia. Gdy wizyta dobiegnie końca, sowa odleci z powrotem do lasu sekwoi.
Wol został opracowany we współpracy z Liquid City, specjalizującym się w XR i AI, z naciskiem na kształtowanie pozytywnej przyszłości dla technologii. Zespół opracował Wol przy użyciu 8th Wall Cloud Editor, opartego na chmurze IDE, które zostało zbudowane od podstaw z myślą o rozwoju WebAR i oferuje wszystkie narzędzia potrzebne zespołom do tworzenia, współpracy i publikowania wciągających doświadczeń na różnych urządzeniach.
Oprócz zaprezentowania możliwości Niantic w rzeczywistości mieszanej, Wol podkreśla również gotowość platformy 8th Wall do wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w celu ulepszenia doświadczeń AR. Wol został stworzony przy użyciu Inworld AI, platformy deweloperskiej dla postaci AI. Silnik Inworld składa się z kilku modeli uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji postaci, które zostały zaprojektowane tak, aby naśladować ludzkie gesty, mowę, bezpieczeństwo, emocje i pamięć. Technologia Inworld została zintegrowana z 8th Wall, aby zapewnić Wol odrębną osobowość i świadomość kontekstową w ramach doświadczenia. Połączenie rzeczywistości mieszanej, GenAI i 8th Wall's Metaversal Deployment sprawia, że to doświadczenie internetowe jest pierwszym tego rodzaju doświadczeniem dedykowanym przeglądarkom.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.