Komunikaty PR

Poznaj Wol - nową funkcjonalność mieszanej rzeczywistości firmy Niantic

2023-06-01  |  11:28
Biuro prasowe

Niantic, twórca m.in. Pokemon Go, Peridot i Ingress, prezentuje nową funkcjonalność dla mieszanej rzeczywistości. Wol to urocza, interaktywna sowa, która zabierze cię w podróż po lesie sekwoi oraz odpowie na nurtujące pytania.

Wol to doświadczenie rzeczywistości mieszanej od Niantic, które przedstawia sowę północną, która przez całe życie mieszkała w lesie sekwoi. Ptak dołącza do ciebie w twojej przestrzeni poprzez portal AR, który otwiera drzwi do lasu. Jako sowa z funkcją obsługi sztucznej inteligencji, Wol jest gotowy do naturalnej rozmowy z tobą na temat roślinności lasu, cyklu życia drzewa i stworzeń leśnych.

Ta limitowana wersja, dostępna z poziomu przeglądarki, prezentuje jedną z najważniejszych funkcji 8th Wall - Metaversal Deployment. Został on zaprojektowany dla nowej responsywnej sieci, w której strony internetowe muszą dostosowywać się do ekosystemu urządzeń obejmującego płaskie ekrany i podstawowe zestawy słuchawkowe. Jedną z kluczowych zalet Metaversal Deployment jest umożliwienie użytkownikom dostępu do tej samej strony internetowej z obsługą AR na dowolnym urządzeniu i uzyskaniu nowego doświadczenia - 3D na komputerach, AR na urządzeniach mobilnych oraz rzeczywistość mieszana na urządzeniach obsługujących passthrough. To z kolei daje deweloperom najszerszy możliwy zasięg dla tworzonych przez nich treści.

– Stworzyliśmy Wol, aby zainspirować programistów do tworzenia własnych treści WebAR, które wykorzystują niesamowite możliwości rzeczywistości mieszanej, jednocześnie korzystając z ogromnego zasięgu i skali urządzeń mobilnych. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć co stworzą – powiedział Tom Emrich, dyrektor ds. zarządzania produktami w Niantic.

Wol może być używany na smartfonach z systemami iOS i Android, został też zoptymalizowany do użytku na Meta Quest Pro, który łączy fizyczne i wirtualne środowisko, umożliwiając tym samym przejście do rzeczywistości mieszanej. Dzięki wykorzystaniu funkcji konfiguracji przestrzeni w Quest, Wol odczytuje, gdzie znajdują się ściany i inne powierzchnie, i wykorzystuje tę wiedzę do przekształca pomieszczenie w las sekwoi. Dzięki temu każdy może zaobserwować, jak paprocie i grzyby rosną na powierzchniach własnego pokoju.

Gdy Wol wleci do twojej przestrzeni, możesz z nim porozmawiać, aby dowiedzieć się o ekosystemie lasu, poprosić go o opowiedzenie dowcipów i historii z jego życia, a nawet poprosić Wol, aby zaśpiewał ci kilka swoich ulubionych piosenek. Możliwość pogłaskania Wol oraz dźwięki natury dodają jeszcze więcej realizmu do tego doświadczenia. Gdy wizyta dobiegnie końca, sowa odleci z powrotem do lasu sekwoi.

Wol został opracowany we współpracy z Liquid City, specjalizującym się w XR i AI, z naciskiem na kształtowanie pozytywnej przyszłości dla technologii. Zespół opracował Wol przy użyciu 8th Wall Cloud Editor, opartego na chmurze IDE, które zostało zbudowane od podstaw z myślą o rozwoju WebAR i oferuje wszystkie narzędzia potrzebne zespołom do tworzenia, współpracy i publikowania wciągających doświadczeń na różnych urządzeniach.

Oprócz zaprezentowania możliwości Niantic w rzeczywistości mieszanej, Wol podkreśla również gotowość platformy 8th Wall do wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w celu ulepszenia doświadczeń AR. Wol został stworzony przy użyciu Inworld AI, platformy deweloperskiej dla postaci AI. Silnik Inworld składa się z kilku modeli uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji postaci, które zostały zaprojektowane tak, aby naśladować ludzkie gesty, mowę, bezpieczeństwo, emocje i pamięć. Technologia Inworld została zintegrowana z 8th Wall, aby zapewnić Wol odrębną osobowość i świadomość kontekstową w ramach doświadczenia. Połączenie rzeczywistości mieszanej, GenAI i 8th Wall's Metaversal Deployment sprawia, że to doświadczenie internetowe jest pierwszym tego rodzaju doświadczeniem dedykowanym przeglądarkom.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.