Premiera: INNO3D prezentuje karty graficzne GeForce RTX 4090 i RTX 4080
Firma INNO3D zapowiedziała właśnie autorskie karty graficzne GeForce RTX 4090, RTX 4080 16 GB i RTX 4080 12 GB. Modele należeć będą do serii iCHILL Frostbite, Black, iCHILL X3 oraz X3/OC. Mają one zapewnić kilka kosmetycznych ulepszeń i jeszcze wyższą wydajność w stosunku do wersji referencyjnych.
Karty graficzne NVIDIA RTX 40 oparte są na nowej architekturze Ada Lovelace, która powinna zapewnić nowy poziom wydajności w grach i renderowaniu. Układy zostały wyprodukowane w procesie technologicznym TSMC 4N i wyróżniają się m.in. rdzeniami RT 3. generacji czy rdzeniami Tensor 4. generacji. Co więcej, jednostki obsługują szereg nowych technologii, jak np. DLSS 3. Nową generację kart GeForce RTX 40 rozpoczynają modele RTX 4090, RTX 4080 16 GB i RTX 4080 12 GB.
Firma INNO3D planuje wydanie następujących kart graficznych z serii RTX 40:
- RTX 4090/4080 16GB iChill Frostbite
- RTX 4090/4080 16GB iChill Black
- RTX 4090 iChill X3
- RTX 4080 16 GB/12 GB iChill X3
- RTX 4090 X3, X3OC
Modele iChill Frostbite otrzymają sprawdzone chłodzenie wodne z podświetleniem LED ARGB. Będą one przeznaczone dla entuzjastów, którzy nie uznają żadnych kompromisów. Warianty iChill Black zaoferują hybrydowe rozwiązanie chłodzące, które ma zapewniać cichy przepływ powietrza i optymalne temperatury GPU. Układy iChill X3 to nieco bardziej klasyczne karty graficzne, które otrzymają chłodzenie z trzema wentylatorami o średnicy 98 mm oraz efektowne podświetlenie LED ARGB. Modele X3 / X3 OC to z kolei proste, choć ciągle szybkie jednostki o bardziej stonowanej stylistyce.
Firma INNO3D nie ujawniła jeszcze dokładnych specyfikacji oraz cen wspomnianych kart graficznych. Spodziewamy się, że modele RTX 4090 trafią do sprzedaży w październiku, natomiast układy RTX 4080 pojawią się w listopadzie.
Zdjęcia hi res do pobrania tutaj: https://drive.google.com/drive/folders/13NIj4P2t3vG9mJOpWfK-u7Pq3L9BFafr

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.