Komunikaty PR

Projekty 4.0: Jak efektywnie zarządzać projektami w średniej i dużej firmie

2020-03-25  |  12:40
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Efektywne zarządzanie projektami powinno być jednym z priorytetów w każdej organizacji niezależnie od jej wielkości, branży czy głównej działalności. Odpowiednia kontrola i zarządzanie procesami szczególnie istotne znaczenie ma jednak w dużych i średnich firmach. Dla przedsiębiorstw o rozbudowanej skali działalności czy strukturze, a także tych, które opierają się o pracę zdalną lub działają  w różnych lokalizacjach, konieczne może być wykorzystanie w tym celu odpowiedniego oprogramowania.

Wraz z rozwojem firmy, zarządzanie projektami jest coraz trudniejszym zadaniem. W większych organizacjach kompleksowym rozwiązaniem i odpowiedzią na te wyzwania mogą być specjalne moduły będące częścią systemów ERP. Umożliwiają one odpowiednią koordynację pracy na wszystkich etapach. Obejmują procesy związane z planowaniem, budżetowaniem, tworzeniem harmonogramów pracy, przypisywaniem zadań do konkretnych osób i dokładną kontrolę. Usprawnienie wszystkich tych procesów pozwala w pełni wykorzystywać dostępne zasoby oraz możliwości. Jakie korzyści można dzięki temu osiągnąć?

Optymalizacja czasu pracy

Oprogramowanie ułatwia łatwe i szybkie rejestrowanie czasu pracy. Możliwe jest wówczas kontrolowanie obciążenia poszczególnych zespołów i tym samym optymalne wykorzystanie zasobów. Rejestrowanie czasu pracy umożliwia również bieżącą kontrolę nad efektywnością projektów i zadań. Firmy mogą wykorzystywać te dane do późniejszej wyceny oferty czy ustalania marży. Pozwala to również na optymalizację czasu pracy poszczególnych członków zespołu. Zaoszczędzone godziny mogą być wykorzystane na dodatkowe projekty, szkolenia, rozwój, myślenie strategiczne czy jeszcze skuteczniejszą obsługę klienta.

Elektroniczny obieg dokumentów – łatwiejsze procesowanie

Systemy ERP pozwalają na wprowadzenie w firmie elektronicznego obiegu dokumentów. Automatyzacja procesów finansowych usprawnia pracę działu finansowego czy księgowości, ale często oszczędza również czas pozostałych pracowników. Automatyczne wystawianie faktur na podstawie sporządzonych kosztorysów czy czasu pracy, nie tylko usprawnia ten proces, ale również pomaga unikać wielu błędów. W dużych przedsiębiorstwach, ręczne wypełnianie i procesowanie dokumentów zajmuje dużo czasu. Nietrudno wówczas również o opóźnienia wynikające z ich błędnego uzupełniania czy przedłużającego się procesu akceptacji. Nowoczesne systemy umożliwiają dostosowanie uprawnień, tak by dokumenty trafiały automatycznie do osób odpowiedzialnych za ich akceptację czy wysłanie do klienta. – mówi Filip Fludra, Sales Manager Exact Software Poland.

Dokładna kontrola budżetu

Specjalne moduły umożliwiają bieżący wgląd w budżet danego projektu lub działu. Ich poziom szczegółowości zależy od potrzeb danej firmy. Zarówno kierownicy projektu, jak i pracownicy, mogą mieć łatwy dostęp do podsumowania poniesionych wydatków czy wcześniej ustalonego planu godzinowego. W ten sposób, efektywność kosztową łatwo kontrolować na bieżąco i szybko reagować na ewentualne przekroczenie budżetu. Dostęp do danych o już zakończonych projektach pozwala dodatkowo lepiej planować pracę w przyszłości, ustalić odpowiednie marże, a także skontrolować prawidłowość przygotowanych kosztorysów i harmonogramów.

Łatwa współpraca

Dla firm, które opierają się na pracy zdalnej lub często realizują projekty między różnymi działami przydatnym narzędziem może być oprogramowanie, które oferuje dostęp za pomocą przeglądarki lub urządzeń mobilnych i umożliwia łatwą współpracę. Nowoczesne systemy często oferują możliwość bezpiecznej komunikacji między pracownikami, przekazywanie i przechowywanie notatek, przydatnych dokumentów czy informacji. Komunikacja w zespole jest łatwiejsza, a wszystkie potrzebne materiały zgromadzone są w jednym miejscu, co znacznie porządkuje pracę nad projektem. Oprogramowanie umożliwia przypisania poszczególnych zadań odpowiedzialnym za nie osobom i śledzenie procesu ich wykonania. – mówi Filip Fludra, Sales Manager Exact Software Poland.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.