Przestrzeń naładowana technologią. Kreatywna inicjatywa Techie's Space stworzona
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_647219100,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Joanna Katyńska
Wec Communication
Jasnogórska
31-358 Kraków
biuro|wec24.pl| |biuro|wec24.pl
535954279
https://wec24.pl/
Zbudowanie aktywnej społeczności jest sporym wyzwaniem — taki ambitny cel postawiła sobie polska firma informatyczna Codete. W Krakowie stworzyła własny resto-bar, gdzie cyklicznie odbywają się wydarzenia technologiczne. Skąd taki pomysł? I jakie ma to znaczenie dla budowania wspólnoty?
Networking jest jednym z kluczowych elementów tworzenia trwałych relacji biznesowych. W swoim założeniu opiera się na otwartej i obustronnej komunikacji, która wyraża się przez np. wymianę umiejętności. Tyle w teorii, a jak wygląda praktyka? Konferencje, warsztaty, meetupy, fora czy grupy internetowe oparte o wspólne zainteresowania, to główne inicjatywy pozwalające na nawiązanie relacji. W ostatnich latach widać, że branża IT aktywnie działa na tym polu.
Od samego początku istnienia firmy zdawaliśmy sobie sprawę, jakie znaczenie w naszej pracy mają relacje i tworzenie środowiska przyjaznego wymianie doświadczeń. Łączy nas wspólne zainteresowanie technologią, która jest jednocześnie hobby i pracą. Stąd pomysł na cykliczne spotkania, podczas których uczestnicy mogą się od siebie uczyć i dzielić wiedzą. Kolejnym, naturalnym etapem było stworzenie przestrzeni do spotkań, czego urzeczywistnieniem jest Techie’s, czyli resto-bar - powiedział Artur Olechowski, dyrektor zarządzający w Codete i pomysłodawca lokalu.
Coraz więcej wydarzeń i rosnąca społeczność przerodziły się w pomysł stworzenia własnego miejsca. Tak powstał Techie’s — klimatyczny resto-bar na krakowskim Podgórzu, w siedzibie budynku, gdzie na co dzień działa Codete. Lokal jest dostępny dla wszystkich — nie trzeba być geekiem, by dobrze się tam czuć.
Jakie znaczenie ma budowanie aktywnej społeczności skupionej wokół profesji?
W branży IT widać, że networking świetnie sprawdza się też podczas mniej formalnych spotkań. Tematyczne wydarzenia łączą ludzi o tej samej specjalizacji, dzięki czemu łatwiej nawiązać kontakt i rozmowę, a czasami nawet i współpracę. Takie relacje pozwalają na stworzenie aktywnej społeczności, która może nie tylko miło spędzić wspólnie czas, ale i wspierać się poprzez wymianę doświadczenia - dodaje Olechowski.
Lokal znajduje się na krakowskim Podgórzu przy ulicy Na Zjeździe 11. Więcej informacji o bieżących wydarzeniach odbywających się w Techie’s można znaleźć na fanpage Techie’s Space i stronie internetowej.
![PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1568045905,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.