PsiBufet łączy się z Butternut Box, aby zdrowo karmić psy w Polsce i CEE
PsiBufet, polski startup produkujący indywidualnie dopasowane, świeże posiłki dla psów, połączył się z Butternut Box, europejskim liderem tego segmentu. Nowy właściciel nabył 100% udziałów w polskiej spółce. Marka PsiBufet pozostanie na rynku i wkrótce zaoferuje właścicielom psów nowe produkty. Planuje też ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej.
Założony przez Piotra Wawrysiuka PsiBufet to polski startup, który oferuje świeże, indywidualnie dopasowane jedzenie dla psów, dostarczane w modelu D2C, bezpośrednio do czworonogów. Zamówienia są dostarczane na terenie całej Polski i cieszą się rosnącą popularnością. W ciągu trzech lat od pierwszej rundy inwestycyjnej firma PsiBufet urosła do kilkunastu tysięcy zadowolonych klientów, regularnie zamawiających jedzenie w modelu subskrypcyjnym.
PsiBufet od początku działalności pozyskał ponad 23 mln zł finansowania. W tym 16,5 mln zł od ponad 50 inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych – funduszy Kogito Ventures i RKKVC oraz aniołów biznesu, w tym założycieli i osób związanych z takimi firmami jak Packhelp, Omnipack, Nice To Fit You, czy Performance Media. Od pierwszej rundy inwestorem w PsiBufet był także Butternut Box. PsiBufet pozyskał również finansowanie dłużne od Uncapped w łącznej kwocie 6,7 mln zł.
Dzięki połączeniu polska spółka dołącza do europejskiego lidera rynku świeżej karmy dla psów który jest już obecny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii i Belgii. Dzięki połączeniu z PsiBufet, Butternut Box poszerzy swoją działalność o Europę Środkowo-Wschodnią. Polska będzie stanowić regionalny hub dla działalności grupy.
Butternut Box został założony w roku 2016 przez dwójkę przyjaciół – Davida Nolana i Kevina Glynna, których połączyła misja, by dostarczać świeże, najwyższej jakości posiłki do psów na całym świecie. Od początku działalności Butternut Box pozyskał ponad 124 mln dolarów finansowania, m.in. od funduszy L Catterton, White Star Capital, Five Seasons Ventures, Passion Capital, Literacy Capital, Claret Capital oraz HSBC. Zebrane fundusze pozwoliły na zbudowanie Rudie’s Kitchen, jednego z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w kategorii pet food na świecie.
Marka PsiBufet będzie dalej prężnie rozwijać się na polskim rynku. Jeszcze w tym roku klientów PsiBufet czekają m.in. lepsza jakość świeżego jedzenia, szerszy asortyment produktowy i wygodniejsze zarządzanie swoim planem.
– Butternut Box wspiera nas już od ponad 3 lat. Jest nie tylko inwestorem kapitałowym, ale przede wszystkim strategicznym, dzielącym się swoją wiedzą i doświadczeniem. Nasze firmy łączy wspólna kultura organizacyjna oraz przede wszystkim misja: dostarczać zdrowie i radość pieskom oraz ich opiekunom na całym świecie. Cieszę się, że dzięki połączeniu będziemy mogli zaoferować klientom w Polsce najwyższej jakości produkty – mówi Piotr Wawrysiuk, założyciel i CEO PsiBufet.
– Cieszymy się, że PsiBufet oraz Butternut Box stały się jednym dużym zespołem. Aktywnie wspieramy rozwój PsiBufet od kilku lat i jesteśmy pod olbrzymim wrażeniem drogi, jaką pokonali. Cieszymy się, że wspólnie będziemy mogli zadbać o zdrowie psów w Polsce, a niedługo też w regionie CEE. Polska to dla nas bardzo dobry rynek do rozwoju. Ma jeden z większych odsetków zwierząt przypadających na gospodarstwa domowe w całej Europie. Synergia wynikająca z połączenia firm oraz zaplecze kapitałowe, jakie posiadamy, pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Chcemy, by PsiBufet w ciągu kilku lat stał się liderem rynku karmy dla psów w Polsce – mówi David Nolan, Butternut Box.
![PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1568045905,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.