Publicis Groupe CEE wzmacnia kompetencje technologiczne
Gabriel Zábušek, pełniący funkcję Chief Executive Officera (CEO) firmy KINDRED, należącej do Publicis Groupe Czechy, awansował na stanowisko Chief Technology Officera (CTO) Publicis Groupe w regionie Europy środkowej i wschodniej (CEE). Gabriel Zábušek dołączył do zespołu Le Pont, utworzonej w ubiegłym roku platformy Publicis Groupe CEE, oferującej całościowe rozwiązania digital-first. Na nowym stanowisku będzie kierował rozwojem technologii na 15 rynkach Publicis Groupe CEE, pełniąc jednocześnie funkcję CEO KINDRED.
Nominacja ma związek ze strategicznym celem Publicis Groupe polegającym na łączeniu i wzmacnianiu kompetencji technologicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Gabriel Zábušek, podlegający bezpośrednio Heldze Sasdi i Konradowi Dorabialskiemu, współzarządzającym Le Pont, a także pośrednio Tomášowi Lauko, prezesowi (CEO) Publicis Groupe CEE, będzie zarządzał zasobami technologicznymi Grupy na 15 rynkach, w tym w Polsce, Rosji, na Węgrzech, w Grecji, Serbii, Rumunii, Bułgarii, Macedonii Północnej, Chorwacji, Słowenii, na Łotwie, Litwie, Ukrainie i Słowacji. W platformie Le Pont, Gabrielowi powierzono zadanie zarządzania portfolio usług technologicznych i zwiększaniu ich efektywności.
Le Pont, wprowadzona przez Publicis Groupe CEE w grudniu ubiegłego roku, jest wirtualną platformą oferującą marketerom kompleksowe rozwiązania digital-first oraz łatwy dostęp do wiedzy 600 ekspertów pracujących w trzech centrach kompetencyjnych: w Polsce (commerce, produkcja), w Czechach (CRM, dane, technologia) oraz na Węgrzech (content, dynamiczna kreacja).
- Technologia jest siłą napędową wielu rozwiązań przyszłości, które stają się kluczowe dla naszych klientów już teraz. W ciągu ostatnich lat mocno inwestowaliśmy w zasoby technologiczne w obrębie całej Publicis Groupe CEE. Nominacja Gabriela wynika z naszej konsekwencji w dążeniu do zapewnienia bliskiej współpracy, szybszej skalowalności wiedzy i narzędzi technologicznych w całym regionie oraz zapewnienia ich synchronizacji i łatwej dostępności, aby pomagać naszym klientom w najbardziej zaawansowanych realizacji rozwiązań - mówi Tomáš Lauko, CEO Publicis Groupe CEE.
- Rola Gabriela w strukturze Le Pont jest nie do przecenienia. Jego ogromna wiedza techniczna i biznesowa, doskonałe zrozumienie technologii, aplikacji biznesowych i zarządzania ludźmi, bez wątpienia pomogą wprowadzić nasze możliwości technologiczne na nowy poziom – powiedziała Helga Sasdi.
Konrad Dorabialski dodaje: Informacja o nominacji Gabriela nie mogła przyjść w lepszym dla nas momencie. Po wprowadzeniu Le Pont w grudniu zeszłego roku, udało nam się pozyskać nowych partnerów, co jest silnym potwierdzeniem wartości, jaką Le Pont oferuje. Dołączenie Gabriela do Le Pont pozwoli nam „odpalić” potencjał technologiczny, którego potrzebujemy, aby zmaksymalizować moc naszej oferty.
Na nowym stanowisku Gabriel będzie nadzorował wszystkie zasoby technologiczne Publicis Groupe CEE, począwszy od rozwoju oprogramowania i wdrażania rozwiązań w chmurze po integrację platform, a także współpracę z dostawcami. Do jego priorytetów należeć będzie zacieśnianie współpracy z wyspecjalizowanymi zespołami w regionie i na całym świecie, a także wzmacnianie współpracy przy istniejących i przyszłych projektach. Ponadto, będzie również skupiał się na rozpropagowywaniu know-how i narzędzi na wszystkich rynkach.
Gabriel Zábušek rozpoczynał jako architekt oprogramowania, przez wiele lat zdobywając doświadczenie w tworzeniu stron internetowych i aplikacji, już na początku swojej kariery pracując w firmie Bose w Stanach Zjednoczonych. Obecnie w Publicis Groupe w Czechach jest CEO jej działu danych i technologii KINDRED, który specjalizuje się w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw. W tym czasie kierował dużymi projektami dla takich gigantów jak Procter & Gamble, ČSA, Cisco, Pernod Ricard i ERDF.
- Wśród priorytetów w naszej długoterminowej wizji jest partnerstwo z naszymi klientami przy największych projektach w obszarze transformacji cyfrowej i marketingowej. Ściślejsza współpraca naszych zespołów technologicznych pozwoli oferować ich specjalistyczne usługi w całym regionie i lepiej wykorzystywać ich możliwości. Będziemy w stanie obsługiwać nawet duże projekty, a klienci otrzymają dostęp do jeszcze lepszych usług. Jako Publicis Groupe chcemy również stać się atrakcyjnym pracodawcą dla talentów dążących do realizacji ciekawych, międzynarodowych projektów - powiedział Gabriel Zábušek.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.