Rekordowe przychody oraz zysk netto. Render Cube ma za sobą najlepszy rok

Łódzkie studio Render Cube zanotowało rekordowy rok we wszystkich kluczowych pozycjach finansowych. Przychody w 2021 r. wyniosły 13,4 mln zł i były wyższe o 80% względem 2020 r. W ubiegłym roku EBITDA została zaraportowana w wysokości 10,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 8,8 mln zł, co daje wzrost odpowiednio o 75% oraz 49% względem analogicznego okresu 2020 r. Na koniec 2021 r. Render Cube posiadał ponad 14 mln zł środków pieniężnych. Bardzo dobre wyniki finansowe to efekt wysokiej sprzedażą flagowej produkcji Render Cube – Medieval Dynasty.
Render Cube w dalszym ciągu koncentruje się na rozwoju Medieval Dynasty. Spółka regularnie dodaje kontent do gry, a w kwietniu 2022 r. ogłosiła, że rozpoczyna prace nad implementacją trybu kooperacji. Tytuł jest dostępny na wszystkich kluczowych platformach m.in.: Steam, GOG, Epic, czy Microsoft Store.
- Ubiegły rok był przełomowy w naszej historii. Nie tylko osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe, ale również dołączyliśmy do spółek notowanych na rynku NewConnect. W 2021 r. stało się także wiele przełomowych wydarzeń związanych z naszą kluczową produkcją – Medieval Dynasty. Mam tu na myśli m.in. debiut pełnej wersji gry we wrześniu, dołączenie do usługi Xbox Game Pass For PC, czy regularnie dodawane aktualizacje. Traktujemy Medieval Dynasty jako long-seller, dlatego bardzo nas cieszy wysoki poziom pozytywnych ocen na platformie Steam, który przekracza 90%. Grę w dalszym ciągu rozwijamy i planujemy jej wydanie na konsole najnowszej generacji, a Spectral Games, którego jesteśmy największym udziałowcem pracuje nad wersją VR. – komentuje Damian Szymański, prezes Render Cube.
Gra Medieval Dynasty po rocznej obecności w formule early acces, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Tytuł jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Do 21 grudnia 2021 r. projekt sprzedał się w liczbie ponad 865 tys. egzemplarzy. Obecnie posiada ponad 90% pozytywnych ocen na platformie Steam, liczba komentarzy przekracza 25 tys., a wishlista na koniec 2021 r. wynosiła przeszło 1,1 mln zapisów.
W 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 13,4 mln zł, w porównaniu do 7,5 mln zł w 2020 r. EBITDA osiągnęła 10,9 mln zł, a zysk netto 8,8 mln zł. W 2020 r. było to odpowiednio 6,3 mln zł oraz 5,9 mln zł.
- Jesteśmy zabezpieczeni finansowo. Na koniec 2021 r. mieliśmy ponad 14 mln zł na koncie spółki, a wraz z końcem pierwszego kwartału 2022 r. ta wartość jeszcze się zwiększyła. Dzięki temu możemy ze spokojem pracować nad nowymi rozwiązaniami do Mediaval Dynasty – mam tu na myśli przede wszystkim tryb kooperacji, ale również rozpoczęcie prac koncepcyjnych nad nowym tytułem. – dodaje Damian Szymański, prezes Render Cube.
W 2021 r. studio Render Cube przeprowadziło dwie oferty publiczne akcji. Z emisji nowych akcji spółka pozyskała na rozwój około 9,7 mln zł, a całkowita wartość ofert publicznych wyniosła 16,8 mln zł.
Wyniki finansowe Render Cube S.A.:
mln zł | 2021 r. | 2020 r. | Różnica | Zmiana |
Przychody | 13,4 | 7,5 | 5,9 | 80% |
EBITDA | 10,9 | 6,3 | 4,6 | 75% |
Zysk brutto | 10,8 | 6,4 | 4,4 | 69% |
Zysk netto | 8,8 | 5,9 | 2,9 | 49% |

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.