Rekordowe przychody oraz zysk netto. Render Cube ma za sobą najlepszy rok
Łódzkie studio Render Cube zanotowało rekordowy rok we wszystkich kluczowych pozycjach finansowych. Przychody w 2021 r. wyniosły 13,4 mln zł i były wyższe o 80% względem 2020 r. W ubiegłym roku EBITDA została zaraportowana w wysokości 10,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 8,8 mln zł, co daje wzrost odpowiednio o 75% oraz 49% względem analogicznego okresu 2020 r. Na koniec 2021 r. Render Cube posiadał ponad 14 mln zł środków pieniężnych. Bardzo dobre wyniki finansowe to efekt wysokiej sprzedażą flagowej produkcji Render Cube – Medieval Dynasty.
Render Cube w dalszym ciągu koncentruje się na rozwoju Medieval Dynasty. Spółka regularnie dodaje kontent do gry, a w kwietniu 2022 r. ogłosiła, że rozpoczyna prace nad implementacją trybu kooperacji. Tytuł jest dostępny na wszystkich kluczowych platformach m.in.: Steam, GOG, Epic, czy Microsoft Store.
- Ubiegły rok był przełomowy w naszej historii. Nie tylko osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe, ale również dołączyliśmy do spółek notowanych na rynku NewConnect. W 2021 r. stało się także wiele przełomowych wydarzeń związanych z naszą kluczową produkcją – Medieval Dynasty. Mam tu na myśli m.in. debiut pełnej wersji gry we wrześniu, dołączenie do usługi Xbox Game Pass For PC, czy regularnie dodawane aktualizacje. Traktujemy Medieval Dynasty jako long-seller, dlatego bardzo nas cieszy wysoki poziom pozytywnych ocen na platformie Steam, który przekracza 90%. Grę w dalszym ciągu rozwijamy i planujemy jej wydanie na konsole najnowszej generacji, a Spectral Games, którego jesteśmy największym udziałowcem pracuje nad wersją VR. – komentuje Damian Szymański, prezes Render Cube.
Gra Medieval Dynasty po rocznej obecności w formule early acces, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Tytuł jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Do 21 grudnia 2021 r. projekt sprzedał się w liczbie ponad 865 tys. egzemplarzy. Obecnie posiada ponad 90% pozytywnych ocen na platformie Steam, liczba komentarzy przekracza 25 tys., a wishlista na koniec 2021 r. wynosiła przeszło 1,1 mln zapisów.
W 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 13,4 mln zł, w porównaniu do 7,5 mln zł w 2020 r. EBITDA osiągnęła 10,9 mln zł, a zysk netto 8,8 mln zł. W 2020 r. było to odpowiednio 6,3 mln zł oraz 5,9 mln zł.
- Jesteśmy zabezpieczeni finansowo. Na koniec 2021 r. mieliśmy ponad 14 mln zł na koncie spółki, a wraz z końcem pierwszego kwartału 2022 r. ta wartość jeszcze się zwiększyła. Dzięki temu możemy ze spokojem pracować nad nowymi rozwiązaniami do Mediaval Dynasty – mam tu na myśli przede wszystkim tryb kooperacji, ale również rozpoczęcie prac koncepcyjnych nad nowym tytułem. – dodaje Damian Szymański, prezes Render Cube.
W 2021 r. studio Render Cube przeprowadziło dwie oferty publiczne akcji. Z emisji nowych akcji spółka pozyskała na rozwój około 9,7 mln zł, a całkowita wartość ofert publicznych wyniosła 16,8 mln zł.
Wyniki finansowe Render Cube S.A.:
mln zł | 2021 r. | 2020 r. | Różnica | Zmiana |
Przychody | 13,4 | 7,5 | 5,9 | 80% |
EBITDA | 10,9 | 6,3 | 4,6 | 75% |
Zysk brutto | 10,8 | 6,4 | 4,4 | 69% |
Zysk netto | 8,8 | 5,9 | 2,9 | 49% |
Nowy raport Salesforce State of Service - ciekawe dane z Polski
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.