Komunikaty PR

Roboty sposobem na braki kadrowe w logistyce

2022-02-23  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Jak wynika z raportu Manpower Group „Niedobór talentów 2021”, trudności w obsadzaniu miejsc pracy nowymi pracownikami zgłasza 81% polskich pracodawców, a pracownicy obszaru logistyki należą do najbardziej pożądanych specjalistów. Według tych danych niedobór talentów, z którym zmaga się obecnie rynek, jest najwyższy od 15 lat. W parze z kłopotami kadrowymi idzie zwiększone zapotrzebowanie na ręce do pracy. Gospodarka i przemysł są na etapie odbicia po COVID-owych zniżkach. W czerwcu 2021 r. odnotowano rekordowo wysoką wartość wskaźnika PMI interpretowanego jako prognostyk koniunktury w sektorze wytwórczym. Pozytywne odczyty utrzymywały się w kolejnych miesiącach. Nic więc dziwnego, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania, które pozwalają zwiększać produktywność i podnosić liczbę zadań możliwych do wykonania przez jedna osobę. 

Przemysł 4.0 – odpowiedź na dzisiejsze wyzwania 

Wszystko wskazuje na to, że skutecznym sposobem na zwiększanie produktywności jest i będzie wdrażanie rozwiązań z obszaru Przemysłu 4.0. Szacuje się na przykład, że roboty logistyczne wdrożone na dużą skalę w centrach fulfilment Amazona pozwoliły zmniejszyć koszty operacyjne o ponad 20 proc. Kooperacyjny przenośnikowo-ludzko-robotyczny system transportu i kompletacji wdrożony w Siemens zwiększył przepustowość magazynu małych części 2,5-krotnie i pozwolił na znaczną poprawę gęstości składowania. W podobnym kierunku idzie Poczta Polska. Na przełomie sierpnia i września 2021 firma ogłosiła 3-letni plan opiewających na 1,2 mld złotych inwestycji w automatyzację procesów logistycznych. Pierwszym zakupem w jego ramach były automatyczne sortery nowej generacji do sortowni we Wrocławiu, Lublinie i okolicach Bydgoszczy. Mają one zostać uruchomione w 2022 i 2023 r. To największa jednorazowa inwestycja w automatyzację procesów logistycznych od początku istnienia Poczty Polskiej.

Przykłady optymalnych zastosowań magazynowych rozwiązań automatyzacyjnych 

Eksperci zwracają uwagę, że wśród produktów automatyzacyjnych nie istnieje rozwiązanie idealne. Specyfika procesów transportowych konkretnego zakładu ma ogromne znaczenie dla kryteriów doboru urządzeń i usług. – Zastosowania oparte na seryjnie produkowanych wózkach widłowych wzbogaconych o systemy samodzielnej jazdy i nawigacji sprawdzają się w automatyzacji istniejących procesów bez wymiany infrastruktury – mówi Noë van Bergen, Head of Automated Solutions STILL GmbH. – Charakteryzują się też dobrym ROI. Szacuje się, że w zakładach produkcyjnych wypracowanie zwrotu z tego typu inwestycji trwa zazwyczaj krócej niż 3 lata – tłumaczy. Jako niskokosztowe rozwiązanie dla produkcji i centrów przeładunku polecane są przejezdne robociki AGV. Są tańsze niż wózki widłowe, ze względu na niewielkie rozmiary są w stanie dotrzeć w każde miejsce i dobrze sprawdzają się w trybie pracy just-in-time. – „Żółwiki” są tak małe, że mieszczą się pod nośnikami ładunku, a dzięki zintegrowanemu mechanizmowi podnoszącemu mogą przenosić ładunki do 1,5 tony. Dzięki dobrej zwrotności są w stanie dojechać w każdy kąt zakładu – opowiada Florian Kratzer, International Key Account Manager STILL ds. rozwiązań zautomatyzowanych. Do zakładów charakteryzujących się dużą intensywnością transportu wewnętrznego polecane są natomiast zautomatyzowane ciągniki elektryczne. Trzy dobrze zaprogramowane automatyczne zestawy transportowe są w stanie obsłużyć mniej więcej taką samą ilość materiału, jak 15 tradycyjnych pojazdów. Choć inwestycja w automatyczne ciągniki elektryczne wraz z samodzielnymi stacjami przeładunkowymi jest stosunkowo duża, rozwiązanie pozwala w efekcie skutecznie ograniczyć natężenie ruchu w zakładzie. Przy wsparciu ekspertów można dopasować rozwiązanie automatyzacyjne do konkretnych potrzeb i zwiększać produktywność pracowników i inne KPI tam, gdzie ma to największe znaczenie. Warto pomyśleć o robotach logistycznych - tym bardziej, że są szanse na wsparcie inwestycji tego typu w ramach programu ulg na innowacje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców

W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.

Handel

Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł

Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.