Rozwiązania AR i VR chronią pracowników przed koronawirusem
Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Rosnąca liczba zarażonych i medialne doniesienia o nowych ogniskach choroby sprawiają, że wiele firm wdraża nowoczesne środki ostrożności. Przedsiębiorstwa wprowadzają pracę zdalną tzw. „home office”, odwołują podróże służbowe oraz starają się ograniczyć kontakty między pracownikami do niezbędnego minimum. Usiłując utrzymać ciągłość w działaniu swojego biznesu, organizacje sięgają po rewolucyjne rozwiązania technologiczne.
Liczba chorych i zarażonych w naszym kraju rośnie w błyskawicznym tempie, na całym świecie jest ich już ponad 720 tys. W związku z tym zamkniętych jest wiele instytucji publicznych – od żłobków po uczelnie wyższe. Odwoływane są imprezy masowe; koncerty, stand-upy, targi, a mecze piłkarskie rozgrywane są przy pustych trybunach. W tej rzeczywistości muszą odnaleźć się także firmy, które priorytetyzują bezpieczeństwo i zdrowie własnych pracowników. Większość z nich wstrzymuje prowadzenie działalności na czas trwania pandemii. Poniesione straty i utrzymywanie nierentownego przedsiębiorstwa oznaczałyby nierzadko jego bankructwo. Dziś firmy, dostosowując się do nowego świata biznesu, poszukują innowacyjnych i niekonwencjonalnych sposobów na wykonywanie swoich dotychczasowych działań, przy jednoczesnym zachowaniu własnego bezpieczeństwa.
Gdzie pracownik nie może, tam VR pośle
Wraz z początkiem rozprzestrzeniania się pandemii dotykającej kraje, niszczącej kontynenty, zbierającej żniwo wśród ludzi, wiele firm IT postanowiło przyłączyć się do walki z ogromnym zagrożeniem. Przedsiębiorstwa te udzielają pomocy poprzez nieodpłatne udostępnianie narzędzi do pracy zdalnej. Oprogramowanie, takie jak Cisco WebEx czy Microsoft Teams, pozwala pracownikom wykonywać swoje obowiązki wynikające ze stosunku pracy prosto z domu, tym samym znacznie zmniejszając ryzyko zarażenia siebie i innych. Należy zaznaczyć, że istnieje spora grupa osób, dla których programy te są niewystarczające. Pracownicy odpowiedzialni m.in. za działania doradcze, utrzymanie infrastruktury IT czy nadzorowanie oddziałów spółek potrzebują bowiem narzędzia umożliwiającego znacznie bardziej immersyjną komunikację. Jak się okazuje – taka technologia już istnieje i co więcej – od jakiegoś czasu jest wdrażana w większości firm na całym świecie. – W obliczu zagrożenia, przemysł, zarówno w Polsce jak i za granicą, zaczyna korzystać z pełnego potencjału Rozszerzonej (AR) i Wirtualnej (VR) rzeczywistości. Dzięki tej technologii możliwe jest nie tylko prowadzenie programów szkoleniowych o wysokiej efektywności, ale też ograniczenie kontaktów między pracownikami. Z gogli AR (Rozszerzonej Rzeczywistości) korzystają już np. magazyny, w których pracownicy, dzięki temu osprzętowi, nie muszą mieć ze sobą fizycznego kontaktu oraz zespoły techniczne prowadzące działania serwisowe – tutaj bowiem możliwe jest ograniczenie delegacji do jednej osoby, która dzięki goglom otrzymuje wsparcie merytoryczne w czasie rzeczywistym – mówi Marek Czarzbon, CEO DACH z Kogifi, polskiej firmy tworzącej rozwiązania AR/VR AIDAR LMS.
Sektor VR przyłącza się do walki z epidemią
W przeciwieństwie do narzędzi do pracy zdalnej, rozwiązania VR/AR przed wdrożeniem wymagają działań przygotowawczych, takich jak np. audyt potrzeb firmy. Dlatego też przedsiębiorstwa tworzące takie technologie zdecydowały się pomóc innym, udostępniając specjalne finansowanie swoich usług na czas trwania zagrożenia. - Niemal od początku sezonu zachorowań widzimy wzmożone zainteresowanie naszym produktem. Obecnie prowadzimy prace wdrożeniowe w kilku miejscach w Polsce i rozpoczynamy kolejne. W Kogifi mocno wierzymy, że bezpieczeństwo zdrowotne to sprawa nas wszystkich, dlatego wprowadzamy specjalną ofertę dla polskich firm decydujących się na nasz produkt. Obecnie analizę przedwdrożeniową prowadzimy za darmo, zaś firmom decydującym się na zakup oferujmy rozłożone w czasie finansowanie tego wdrożenia. Do końca roku nie będziemy również pobierać pełnych opłat licencyjnych – mówi Przemysław Maliszewski, CSO Kogifi. Firma zaznacza, że liczy na to, że polski rząd wesprze finansowo wszystkie podmioty rynkowe, które chciałyby w trosce o swoich pracowników zainwestować w narzędzia do pracy zdalnej oparte o Rozszerzoną i Wirtualną Rzeczywistość (VR/AR). Te nowoczesne technologie również pomagają osobom niepełnosprawnym w ich codziennym życiu (Dostępność+). Ogólnodostępne technologie i rewolucyjne rozwiązania związane z Mieszaną Rzeczywistością są na Kogifi.com.
Strach przed koronawirusem działa negatywnie na każdą gałąź gospodarki w Polsce i na świecie, co ma swoje wyraźne odbicie m.in. w wynikach giełdowych. Istnieje jednak spora nadzieja na to, że dzięki proponowanym przez firmy IT rozwiązaniom zarażonych zostanie mniej osób i dzięki temu – pandemia pozostanie tylko na czarnych kartach historii ludzkości XXI wieku.
Kogifi Consulting Group zajmuje się wdrożeniami rozwiązań marketingu cyfrowego i customer experience na rynkach w Polsce, Europie-Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Pracownicy firmy to eksperci w zakresie marketingu cyfrowego, wyspecjalizowani w budowaniu strategii z zakresu Smart Commerce i Omni-Channel, wspieranego przez technologie AI, VR/AR i IoT. Kogifi świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe, tworzy dedykowane zespoły i pomaga w zwiększeniu sprzedaży poprzez rozwój dojrzałości cyfrowej organizacji. Więcej informacji o firmie znajduje się na https://www.kogifi.com.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.