Komunikaty PR

Rozwiązania AR i VR chronią pracowników przed koronawirusem

2020-03-31  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.83 MB )

Rosnąca liczba zarażonych i medialne doniesienia o nowych ogniskach choroby sprawiają, że wiele firm wdraża nowoczesne środki ostrożności. Przedsiębiorstwa wprowadzają pracę zdalną tzw. „home office”, odwołują podróże służbowe oraz starają się ograniczyć kontakty między pracownikami do niezbędnego minimum. Usiłując utrzymać ciągłość w działaniu swojego biznesu, organizacje sięgają po rewolucyjne rozwiązania technologiczne.

 

Liczba chorych i zarażonych w naszym kraju rośnie w błyskawicznym tempie, na całym świecie jest ich już ponad 720 tys. W związku z tym zamkniętych jest wiele instytucji publicznych – od żłobków po uczelnie wyższe. Odwoływane są imprezy masowe; koncerty, stand-upy, targi, a mecze piłkarskie rozgrywane są przy pustych trybunach. W tej rzeczywistości muszą odnaleźć się także firmy, które priorytetyzują bezpieczeństwo i zdrowie własnych pracowników. Większość z nich wstrzymuje prowadzenie działalności na czas trwania pandemii. Poniesione straty i utrzymywanie nierentownego przedsiębiorstwa oznaczałyby nierzadko jego bankructwo. Dziś firmy, dostosowując się do nowego świata biznesu, poszukują innowacyjnych i niekonwencjonalnych sposobów na wykonywanie swoich dotychczasowych działań, przy jednoczesnym zachowaniu własnego bezpieczeństwa.

Gdzie pracownik nie może, tam VR pośle

Wraz z początkiem rozprzestrzeniania się pandemii dotykającej kraje, niszczącej kontynenty, zbierającej żniwo wśród ludzi, wiele firm IT postanowiło przyłączyć się do walki z ogromnym zagrożeniem. Przedsiębiorstwa te udzielają pomocy poprzez nieodpłatne udostępnianie narzędzi do pracy zdalnej. Oprogramowanie, takie jak Cisco WebEx czy Microsoft Teams, pozwala pracownikom wykonywać swoje obowiązki wynikające ze stosunku pracy prosto z domu, tym samym znacznie zmniejszając ryzyko zarażenia siebie i innych. Należy zaznaczyć, że istnieje spora grupa osób, dla których programy te są niewystarczające. Pracownicy odpowiedzialni m.in. za działania doradcze, utrzymanie infrastruktury IT czy nadzorowanie oddziałów spółek potrzebują bowiem narzędzia umożliwiającego znacznie bardziej immersyjną komunikację. Jak się okazuje – taka technologia już istnieje i co więcej – od jakiegoś czasu jest wdrażana w większości firm na całym świecie. – W obliczu zagrożenia, przemysł, zarówno w Polsce jak i za granicą, zaczyna korzystać z pełnego potencjału Rozszerzonej (AR) i Wirtualnej (VR) rzeczywistości. Dzięki tej technologii możliwe jest nie tylko prowadzenie programów szkoleniowych o wysokiej efektywności, ale też ograniczenie kontaktów między pracownikami. Z gogli AR (Rozszerzonej Rzeczywistości) korzystają już np. magazyny, w których pracownicy, dzięki temu osprzętowi, nie muszą mieć ze sobą fizycznego kontaktu oraz zespoły techniczne prowadzące działania serwisowe – tutaj bowiem możliwe jest ograniczenie delegacji do jednej osoby, która dzięki goglom otrzymuje wsparcie merytoryczne w czasie rzeczywistym – mówi Marek Czarzbon, CEO DACH z Kogifi, polskiej firmy tworzącej rozwiązania AR/VR AIDAR LMS.

Sektor VR przyłącza się do walki z epidemią

W przeciwieństwie do narzędzi do pracy zdalnej, rozwiązania VR/AR przed wdrożeniem wymagają działań przygotowawczych, takich jak np. audyt potrzeb firmy. Dlatego też przedsiębiorstwa tworzące takie technologie zdecydowały się pomóc innym, udostępniając specjalne finansowanie swoich usług na czas trwania zagrożenia. - Niemal od początku sezonu zachorowań widzimy wzmożone zainteresowanie naszym produktem. Obecnie prowadzimy prace wdrożeniowe w kilku miejscach w Polsce i rozpoczynamy kolejne. W Kogifi mocno wierzymy, że bezpieczeństwo zdrowotne to sprawa nas wszystkich, dlatego wprowadzamy specjalną ofertę dla polskich firm decydujących się na nasz produkt. Obecnie analizę przedwdrożeniową prowadzimy za darmo, zaś firmom decydującym się na zakup oferujmy rozłożone w czasie finansowanie tego wdrożenia. Do końca roku nie będziemy również pobierać pełnych opłat licencyjnych – mówi Przemysław Maliszewski, CSO Kogifi. Firma zaznacza, że liczy na to, że polski rząd wesprze finansowo wszystkie podmioty rynkowe, które chciałyby w trosce o swoich pracowników zainwestować w narzędzia do pracy zdalnej oparte o Rozszerzoną i Wirtualną Rzeczywistość (VR/AR). Te nowoczesne technologie również pomagają osobom niepełnosprawnym w ich codziennym życiu (Dostępność+). Ogólnodostępne technologie i rewolucyjne rozwiązania związane z Mieszaną Rzeczywistością są na Kogifi.com. 

Strach przed koronawirusem działa negatywnie na każdą gałąź gospodarki w Polsce i na świecie, co ma swoje wyraźne odbicie m.in. w wynikach giełdowych. Istnieje jednak spora nadzieja na to, że dzięki proponowanym przez firmy IT rozwiązaniom zarażonych zostanie mniej osób i dzięki temu – pandemia pozostanie tylko na czarnych kartach historii ludzkości XXI wieku.

Kogifi Consulting Group zajmuje się wdrożeniami rozwiązań marketingu cyfrowego i customer experience na rynkach w Polsce, Europie-Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Pracownicy firmy to eksperci w zakresie marketingu cyfrowego, wyspecjalizowani w budowaniu strategii z zakresu Smart Commerce i Omni-Channel, wspieranego przez technologie AI, VR/AR i IoT. Kogifi świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe, tworzy dedykowane zespoły i pomaga w zwiększeniu sprzedaży poprzez rozwój dojrzałości cyfrowej organizacji. Więcej informacji o firmie znajduje się na https://www.kogifi.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.