Komunikaty PR

Rynek automatów paczkowych w Polsce

2022-01-13  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Okres świąteczno-noworoczny stanowi dla firm kurierskich najbardziej „gorący” moment w roku. Dynamiczny wzrost popularności rynku e-commerce, będący w ostatnim czasie efektem pandemii, przełożył się na zdecydowanie większą intensywność w całej branży KEP. Z badań Eurostatu wynika, że od 2015 roku w krajach Unii Europejskiej odsetek osób kupujących online co najmniej raz w roku wzrósł niemal dwukrotnie, a w 2020 roku w Polsce wyniósł on już 61%.

Automaty paczkowe w naszym kraju cieszą się wyjątkowo dużym zainteresowaniem konsumentów. Raport rynkowy Colliers – „Rudolf sam sobie nie poradzi. Rynek automatów paczkowych w Polsce” – wskazuje, że Polska znajduje się w pierwszej piątce państw członkowskich Unii Europejskiej pod względem liczby punktów odbioru – automatów paczkowych oraz manualnie obsługiwanych punktów odbioru – na osobę. W grudniowym badaniu Colliers, 85% ankietowanych odpowiedziało, że przy wyborze formy dostawy często i regularnie decyduje się na automaty. 32% wybiera natomiast tę formę zawsze, gdy tylko jest dostępna. Obecnie, w Polsce dostawy do tych urządzeń stanowią niemal 40% wszystkich przesyłek. 50% to z kolei dostawy bezpośrednio do miejsca zamieszkania. Prognozy wskazują, że do końca 2024 roku udział wspomnianych form dostawy powinien być sobie równy.

Około 70% paczek dostarczanych do automatów paczkowych jest odbieranych w ciągu pierwszych sześciu godzin. W 2021 roku poprzez tę formę dostawy zostało łącznie zrealizowanych ponad 350 mln przesyłek, a za trzy lata może ich być już nawet dwa razy więcej. Ponadto, około 60% paczek więcej jest obsługiwanych w okresie przedświątecznym niż podczas pozostałych dni w roku.

Na tle innych państw, nasz kraj wyróżnia się zarówno tempem wzrostu liczby wysyłanych przesyłek, jak i gęstością sieci punktów odbioru. Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci OOH w Europie. W latach 2019-2020, liczba punktów odbioru wzrosła o około 32%. Liczba samych automatów rośnie natomiast jeszcze szybciej, w analogicznym okresie odnotowano wzrost o 75% – komentuje Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Wzrost liczby automatów w najbliższych latach wydaje się zatem nieunikniony. Będzie można także zaobserwować zwiększone zainteresowanie lokowaniem własnych automatów przez zupełnie nowe podmioty na rodzimym rynku. Właśnie dlatego coraz więcej firm kurierskich, a także marketplace’ów, decyduje się na inwestycje w odpowiednią infrastrukturę sprofilowaną pod automaty paczkowe. Innym trendem mogą okazać się rozwiązania dotyczące samych dostaw. W coraz większej liczbie ośrodków miejskich operatorzy wprowadzają usługę „same day delivery”. Najbliższe lata przyniosą więc zwiększoną liczbę automatów na terenach wiejskich czy w mniejszych miejscowościach.

Niemal wszyscy respondenci (96%), którzy wzięli udział w przedświątecznym badaniu Colliers, sądzą, iż największą zaletą automatów jest możliwość odbioru przesyłki o dowolnej porze, 62% ankietowanych ceni również szybkość doręczenia, a 56% ich lokalizację. W przypadku osób niekorzystających z urządzeń, głównym tego powodem jest preferowanie dostawy do rąk własnych. Najczęściej zamawianymi produktami przez respondentów są odzież i obuwie oraz książki, odpowiednio 87% oraz 78%. Około 43% ankietowanych nie jest skłonnych do odbioru z automatów mebli, natomiast około 38% nie jest gotowych do odbioru sprzętów AGD i RTV oraz produktów spożywczych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce Biuro prasowe
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.