Komunikaty PR

Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem z Etisoft

2020-05-12  |  09:30

maj 2020, Wrocław

 

Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem

 

Gliwicka firma Etisoft jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań Auto ID. Od ponad 20 lat dostarcza swoim klientom systemy Auto ID oraz najwyższej jakości nowoczesne oznaczenia przemysłowe. Innowacyjność wpisana w DNA firmy oraz indywidualne podejście do klienta to jej znaki rozpoznawcze. O rynku rozwiązań Auto ID oraz nowoczesnych technologiach w przemyśle rozmawiamy z Michałem Majnuszem, prezesem firmy Etisoft.

Co decyduje o przewadze konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0?

Zdecydowanie jest to stałe dążenie do podniesienia efektywności działań biznesowych. Liczy się umiejętność zaprzęgnięcia nowoczesnych technologii do wytwarzania i dostarczania wysokiej jakości produktów, ponosząc przy tym niskie koszty. Rozwiązania z zakresu Auto ID wspierają te działania.

Które branże są szczególnie otwarte na tego typu rozwiązania, a w których widać potencjał?
Branże dojrzałe, szczególnie te, dla których jakość jest kluczowym kryterium podejmowania decyzji biznesowych, zwracają szczególną uwagę na zarządzanie łańcuchem dostaw oraz traceability. Taka postawa może wynikać z uzgodnień branżowych – tu przykładem jest branża motoryzacyjna, lub też wprost z wymogów prawnych – tak działa przemysł farmaceutyczny. W ostatnich latach obserwujemy coraz szersze wykorzystanie dobrych praktyk biznesowych znanych z branży automotive w całej produkcji przemysłowej. Potencjał mają więc wszystkie te firmy, które dążą do poprawy swojej pozycji konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku.
 

Dlaczego firmy, które jeszcze tego nie zrobiły, powinny pomyśleć o wdrożeniu rozwiązań Auto-ID?
Bo to się najzwyczajniej opłaca. Taka automatyzacja prowadzi do zwiększenia efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa i, jak już wspomniałem, poprawia konkurencyjność. Jednak dla mnie kluczowym aspektem dla podejmowania działań w tym zakresie jest pokonywanie barier rozwojowych firmy.

Jakie są główne trendy w zakresie Auto-ID?

Rynek rozwiązań AutoID obserwujemy od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wtedy główną technologią stosowaną w tych rozwiązaniach były kody kreskowe. Z biegiem lat dołączyły do nich kody 2D. Coraz częściej stosowano też technologię RFiD, której historia sięga II Wojny Światowej, kiedy to Amerykanie wynaleźli sposób identyfikacji swojej floty powietrznej przy użyciu fal radiowych. Obecnie rozwijają się technologie oparte o widzenie maszynowe i modny Internet rzeczy (IOT).

Czym się kierować przy wyborze dostawcy rozwiązań biznesowo-logistycznych?
Tymi czynnikami są z pewnością wiedza ekspercka poparta odpowiednim zapleczem R&D oraz wdrożeniowym i serwisowym. To także umiejętność kompleksowego podejścia do omawianego zagadnienia, opinie i referencje potwierdzające wykorzystanie wiedzy i zaplecza technicznego do realizacji konkretnych wdrożeń oraz stabilność finansowa. Należy wziąć pod uwagę takich dostawców, którzy będą mogli wspierać wdrożone rozwiązanie w całym jego cyklu życia.

Etisoft to nie tylko ekspert w branży, ale także kompleksowy dostawca. Jak się to przekłada na korzyść dla klienta?

Nasi klienci mają do dyspozycji kadrę ponad stu inżynierów, gdzie wielu z nich od lat buduje swoją wiedzę i doświadczenie w naszej organizacji. To czyni z nas eksperta branżowego i niezwykle cenionego partnera biznesowego dla największych światowych korporacji produkcyjnych. Solidne podstawy finansowe dają nam możliwość inwestowania w nowe technologie i pozostawanie przez wiele lat partnerem innowacyjnym, zwracającym szczególną uwagę na aspekt jakościowy oferowanych produktów i usług. Dostarczając produkty do ponad dwóch tysięcy fabryk zlokalizowanych na całym świecie wykorzystujemy również naszą wiedzę i doświadczenie w zakresie logistyki dostaw. Dla naszych klientów priorytetem jest posiadanie odpowiedzialnego partnera biznesowego – to klucz do stałego poszerzania współpracy.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.