Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem z Etisoft
maj 2020, Wrocław
Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem
Gliwicka firma Etisoft jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań Auto ID. Od ponad 20 lat dostarcza swoim klientom systemy Auto ID oraz najwyższej jakości nowoczesne oznaczenia przemysłowe. Innowacyjność wpisana w DNA firmy oraz indywidualne podejście do klienta to jej znaki rozpoznawcze. O rynku rozwiązań Auto ID oraz nowoczesnych technologiach w przemyśle rozmawiamy z Michałem Majnuszem, prezesem firmy Etisoft.
Co decyduje o przewadze konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0?
Zdecydowanie jest to stałe dążenie do podniesienia efektywności działań biznesowych. Liczy się umiejętność zaprzęgnięcia nowoczesnych technologii do wytwarzania i dostarczania wysokiej jakości produktów, ponosząc przy tym niskie koszty. Rozwiązania z zakresu Auto ID wspierają te działania.
Które branże są szczególnie otwarte na tego typu rozwiązania, a w których widać potencjał?
Branże dojrzałe, szczególnie te, dla których jakość jest kluczowym kryterium podejmowania decyzji biznesowych, zwracają szczególną uwagę na zarządzanie łańcuchem dostaw oraz traceability. Taka postawa może wynikać z uzgodnień branżowych – tu przykładem jest branża motoryzacyjna, lub też wprost z wymogów prawnych – tak działa przemysł farmaceutyczny. W ostatnich latach obserwujemy coraz szersze wykorzystanie dobrych praktyk biznesowych znanych z branży automotive w całej produkcji przemysłowej. Potencjał mają więc wszystkie te firmy, które dążą do poprawy swojej pozycji konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku.
Dlaczego firmy, które jeszcze tego nie zrobiły, powinny pomyśleć o wdrożeniu rozwiązań Auto-ID?
Bo to się najzwyczajniej opłaca. Taka automatyzacja prowadzi do zwiększenia efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa i, jak już wspomniałem, poprawia konkurencyjność. Jednak dla mnie kluczowym aspektem dla podejmowania działań w tym zakresie jest pokonywanie barier rozwojowych firmy.
Jakie są główne trendy w zakresie Auto-ID?
Rynek rozwiązań AutoID obserwujemy od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wtedy główną technologią stosowaną w tych rozwiązaniach były kody kreskowe. Z biegiem lat dołączyły do nich kody 2D. Coraz częściej stosowano też technologię RFiD, której historia sięga II Wojny Światowej, kiedy to Amerykanie wynaleźli sposób identyfikacji swojej floty powietrznej przy użyciu fal radiowych. Obecnie rozwijają się technologie oparte o widzenie maszynowe i modny Internet rzeczy (IOT).
Czym się kierować przy wyborze dostawcy rozwiązań biznesowo-logistycznych?
Tymi czynnikami są z pewnością wiedza ekspercka poparta odpowiednim zapleczem R&D oraz wdrożeniowym i serwisowym. To także umiejętność kompleksowego podejścia do omawianego zagadnienia, opinie i referencje potwierdzające wykorzystanie wiedzy i zaplecza technicznego do realizacji konkretnych wdrożeń oraz stabilność finansowa. Należy wziąć pod uwagę takich dostawców, którzy będą mogli wspierać wdrożone rozwiązanie w całym jego cyklu życia.
Etisoft to nie tylko ekspert w branży, ale także kompleksowy dostawca. Jak się to przekłada na korzyść dla klienta?
Nasi klienci mają do dyspozycji kadrę ponad stu inżynierów, gdzie wielu z nich od lat buduje swoją wiedzę i doświadczenie w naszej organizacji. To czyni z nas eksperta branżowego i niezwykle cenionego partnera biznesowego dla największych światowych korporacji produkcyjnych. Solidne podstawy finansowe dają nam możliwość inwestowania w nowe technologie i pozostawanie przez wiele lat partnerem innowacyjnym, zwracającym szczególną uwagę na aspekt jakościowy oferowanych produktów i usług. Dostarczając produkty do ponad dwóch tysięcy fabryk zlokalizowanych na całym świecie wykorzystujemy również naszą wiedzę i doświadczenie w zakresie logistyki dostaw. Dla naszych klientów priorytetem jest posiadanie odpowiedzialnego partnera biznesowego – to klucz do stałego poszerzania współpracy.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.