Komunikaty PR

Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem z Etisoft

2020-05-12  |  09:30

maj 2020, Wrocław

 

Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem

 

Gliwicka firma Etisoft jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań Auto ID. Od ponad 20 lat dostarcza swoim klientom systemy Auto ID oraz najwyższej jakości nowoczesne oznaczenia przemysłowe. Innowacyjność wpisana w DNA firmy oraz indywidualne podejście do klienta to jej znaki rozpoznawcze. O rynku rozwiązań Auto ID oraz nowoczesnych technologiach w przemyśle rozmawiamy z Michałem Majnuszem, prezesem firmy Etisoft.

Co decyduje o przewadze konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0?

Zdecydowanie jest to stałe dążenie do podniesienia efektywności działań biznesowych. Liczy się umiejętność zaprzęgnięcia nowoczesnych technologii do wytwarzania i dostarczania wysokiej jakości produktów, ponosząc przy tym niskie koszty. Rozwiązania z zakresu Auto ID wspierają te działania.

Które branże są szczególnie otwarte na tego typu rozwiązania, a w których widać potencjał?
Branże dojrzałe, szczególnie te, dla których jakość jest kluczowym kryterium podejmowania decyzji biznesowych, zwracają szczególną uwagę na zarządzanie łańcuchem dostaw oraz traceability. Taka postawa może wynikać z uzgodnień branżowych – tu przykładem jest branża motoryzacyjna, lub też wprost z wymogów prawnych – tak działa przemysł farmaceutyczny. W ostatnich latach obserwujemy coraz szersze wykorzystanie dobrych praktyk biznesowych znanych z branży automotive w całej produkcji przemysłowej. Potencjał mają więc wszystkie te firmy, które dążą do poprawy swojej pozycji konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku.
 

Dlaczego firmy, które jeszcze tego nie zrobiły, powinny pomyśleć o wdrożeniu rozwiązań Auto-ID?
Bo to się najzwyczajniej opłaca. Taka automatyzacja prowadzi do zwiększenia efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa i, jak już wspomniałem, poprawia konkurencyjność. Jednak dla mnie kluczowym aspektem dla podejmowania działań w tym zakresie jest pokonywanie barier rozwojowych firmy.

Jakie są główne trendy w zakresie Auto-ID?

Rynek rozwiązań AutoID obserwujemy od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wtedy główną technologią stosowaną w tych rozwiązaniach były kody kreskowe. Z biegiem lat dołączyły do nich kody 2D. Coraz częściej stosowano też technologię RFiD, której historia sięga II Wojny Światowej, kiedy to Amerykanie wynaleźli sposób identyfikacji swojej floty powietrznej przy użyciu fal radiowych. Obecnie rozwijają się technologie oparte o widzenie maszynowe i modny Internet rzeczy (IOT).

Czym się kierować przy wyborze dostawcy rozwiązań biznesowo-logistycznych?
Tymi czynnikami są z pewnością wiedza ekspercka poparta odpowiednim zapleczem R&D oraz wdrożeniowym i serwisowym. To także umiejętność kompleksowego podejścia do omawianego zagadnienia, opinie i referencje potwierdzające wykorzystanie wiedzy i zaplecza technicznego do realizacji konkretnych wdrożeń oraz stabilność finansowa. Należy wziąć pod uwagę takich dostawców, którzy będą mogli wspierać wdrożone rozwiązanie w całym jego cyklu życia.

Etisoft to nie tylko ekspert w branży, ale także kompleksowy dostawca. Jak się to przekłada na korzyść dla klienta?

Nasi klienci mają do dyspozycji kadrę ponad stu inżynierów, gdzie wielu z nich od lat buduje swoją wiedzę i doświadczenie w naszej organizacji. To czyni z nas eksperta branżowego i niezwykle cenionego partnera biznesowego dla największych światowych korporacji produkcyjnych. Solidne podstawy finansowe dają nam możliwość inwestowania w nowe technologie i pozostawanie przez wiele lat partnerem innowacyjnym, zwracającym szczególną uwagę na aspekt jakościowy oferowanych produktów i usług. Dostarczając produkty do ponad dwóch tysięcy fabryk zlokalizowanych na całym świecie wykorzystujemy również naszą wiedzę i doświadczenie w zakresie logistyki dostaw. Dla naszych klientów priorytetem jest posiadanie odpowiedzialnego partnera biznesowego – to klucz do stałego poszerzania współpracy.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.