Salesforce wprowadza na całym świecie rozwiązanie Net Zero Cloud 2.0
Firma Salesforce poinformowała właśnie, że dołączyła zrównoważony rozwój do swoich głównych wartości, wśród których znalazły się także zaufanie, sukces klienta, innowacyjność i równość. Aby pomóc przedsiębiorstwom przyspieszyć osiągnięcie zerowej emisji netto, Salesforce udostępnia na całym świecie Net Zero Cloud 2.0, rozwiązanie, które śledzi emisję gazów cieplarnianych.
„Jestem niezwykle dumna, że oficjalnie zaliczyliśmy zrównoważony rozwój do naszych głównych wartości, dzięki czemu stanie się on częścią naszej pracy w Salesforce” — powiedziała Suzanne DiBianca, dyrektor ds. wpływu na środowisko naturalne oraz wiceprezes ds. relacji korporacyjnych Salesforce. „Kiedy dodajemy nowy element do naszego systemu wartości, uwzględniamy go w każdym obszarze działalności firmy. W epoce zmian klimatu każda organizacja musi jak najszybciej osiągnąć zerową emisję netto. Salesforce już ją osiągnął, dlatego chcemy teraz wykorzystać naszą technologię i najlepsze praktyki, aby pomóc innym przedsiębiorstwom w realizacji ich celów klimatycznych”.
Salesforce kontynuuje integrację zrównoważonego rozwoju w całej swojej działalności
W Salesforce to wartości kierują procesem podejmowania decyzji. Każdy pracownik i zespół zna wartości Salesforce i stara się postępować zgodnie z nimi na co dzień.
Ponieważ zrównoważony rozwój stał się jedną z głównych wartości firmy, Salesforce w pełni wykorzystuje swoje możliwości, aby stymulować działania na rzecz klimatu i dalej wdrażać elementy zrównoważonego rozwoju w całej swojej działalności. Oznacza to, że każda jednostka wewnętrzna włącza zrównoważony rozwój do swojego V2MOM — procesu dostosowawczego, który stoi u podstaw sukcesu firmy.
Obecnie Salesforce ma zerowy poziom emisji netto, a od roku podatkowego 2012 dobrowolnie raportuje swoją emisję gazów cieplarnianych. Od tego czasu firma stale zwiększa zakres swojej strategii działań na rzecz klimatu, aktywnie angażując decydentów, współpracowników, partnerów, dostawców i klientów, aby przyspieszyć realizację wspólnego celu, jakim jest zerowa emisja netto. Niedawno Salesforce poinformował, że uzależnia wynagrodzenie kadry kierowniczej od wyników w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego (ESG), w tym od dwóch wskaźników zrównoważonego rozwoju.
Przed nami obowiązkowa sprawozdawczość dotycząca klimatu
Zmiany regulacyjne mogą wkrótce wymagać od przedsiębiorstw raportowania kwestii ESG, a wiele krajów już teraz podaje do wiadomości publicznej swoje czynniki ryzyka i możliwości finansowe związane z klimatem.
Organy władzy ustawodawczej i agencje regulacyjne w Stanach Zjednoczonych również rozważają wprowadzenie zasad ujawniania informacji w tym zakresie. Projekt ustawy, która wymagałaby od firm ujawniania wszystkich emisji gazów cieplarnianych, jest obecnie rozpatrywany przez parlament stanu Kalifornia, a amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) zwróciła się do opinii publicznej o zaopiniowanie kwestii dobrowolnego ujawniania informacji na temat zmian klimatycznych.
Następna generacja rozwiązania Net Zero Cloud
W erze odpowiedzialności za klimat dane przedsiębiorstw dotyczące emisji dwutlenku węgla będą musiały być tak samo wiarygodne jak ich dane finansowe. Przedsiębiorstwa będą również musiały wiedzieć, jak ograniczyć emisje w rzetelny i znaczący sposób.
Net Zero Cloud 2.0 umożliwia przedsiębiorstwom uzyskanie informacji na temat zrównoważonego rozwoju dzięki pulpitom Tableau CRM
Rozwiązanie Net Zero Cloud 2.0 zostało całkowicie przeprojektowane, aby umożliwiać wiarygodne raportowanie i zarządzanie dostawcami oraz udostępnianie bardziej szczegółowych informacji. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą już teraz przejść na model zerowej emisji netto. Net Zero Cloud 2.0 zapewnia przedsiębiorstwom wgląd w dane dotyczące zrównoważonego rozwoju za pomocą zaawansowanych pulpitów Tableau CRM, aby umożliwić im osiągnięcie celów klimatycznych i podjęcie działań w następujących obszarach:
- Prognozowanie śladu węglowego: przedsiębiorstwa mogą znaleźć najszybszą drogę do zerowej emisji netto dzięki analizie „co-jeśli”, która umożliwia wizualizację postępów i dostosowania się do zobowiązań w zakresie działań na rzecz klimatu.
- Cele oparte na wiedzy naukowej: wyznaczanie celów zgodnych z wiedzą naukową i mierzenie postępów.
- Zarządzanie dostawcami: śledzenie emisji zakresu w całym łańcuchu wartości oraz pomoc dostawcom i dystrybutorom w ograniczeniu emisji.
- Zarządzanie danymi dotyczącymi odpadów: przedsiębiorstwa mogą przesyłać i śledzić dane dotyczące zarządzania odpadami niebezpiecznymi i pozostałymi oraz metodami ich przetwarzania, takie jak składowanie, kompostowanie czy spalanie – a wszystko to w jednym miejscu.
Klienci i partnerzy wdrażają Net Zero Cloud
Globalne przedsiębiorstwa z różnych branż już teraz wykorzystują rozwiązanie Net Zero Cloud, aby osiągać swoje cele klimatyczne:
- Mastercard (globalnie): Mastercard, globalna firma technologiczna działająca w branży płatności, korzysta z Net Zero Cloud, przy wsparciu Accenture, aby uzyskać kompleksowy wgląd w emisje swoich dostawców, co umożliwia jej skuteczniejszą współpracę z siecią partnerów w zakresie działań na rzecz klimatu.
- ISDI (Francja): ISDI, pierwsza na świecie cyfrowa szkoła biznesu, wykorzystuje Net Zero Cloud do obliczania śladu węglowego każdej osoby odwiedzającej jej paryskie centrum na podstawie rodzaju używanego transportu, długości pobytu w hotelu i zużycia energii na miejscu – co jest możliwe dzięki strategicznemu wsparciu ze strony Accenture.
- Deloitte Germany (Niemcy): Jako że jest to jedna z czołowych firm w zakresie podróży służbowych, klienci Deloitte Germany stawiają jej wysokie wymagania w zakresie przejrzystości ich śladu węglowego, a w niektórych przypadkach jest to nawet czynnik decydujący o współpracy. Dzięki Net Zero Cloud Deloitte Germany może śledzić swoją emisję dwutlenku węgla w podziale na poszczególne projekty, co zapewnia klientom i pracownikom wgląd w koszty prowadzenia działalności związane z emisją dwutlenku węgla.
- Uhuru (Japonia): Jako czołowa firma konsultingowa zajmująca się transformacją cyfrową, Uhuru wykorzystuje Net Zero Cloud do śledzenia emisji, aby edukować swoich pracowników w zakresie dekarbonizacji i umożliwić im wykorzystanie tej wiedzy do pomocy klientom w realizacji ich misji zrównoważonego rozwoju.
- MillerKnoll (USA): Firma MillerKnoll, światowy lider w dziedzinie wzornictwa i wyposażenia wnętrz, korzysta z Net Zero Cloud przy wsparciu partnera konsultingowego Salesforce, firmy Orion Global Solutions, aby uzyskiwać dostęp do informacji o wpływie dostawców na środowisko w jednym widoku. Sporządzenie rocznego raportu na temat emisji zajmowało kiedyś setki godzin i 20 arkuszy kalkulacyjnych. Teraz MillerKnoll zawsze wie, jak wygląda bieżąca sytuacja w stosunku do wyznaczonego celu.
Partnerzy konsultingowi Salesforce, w tym Accenture, KPMG, Orion Global Solutions, PwC, Slalom i Traction on Demand, aktywnie wdrażają Net Zero Cloud dla klientów z różnych branż. Ponadto partnerzy ci świadczą usługi doradcze w zakresie transformacji cyfrowej, która jest niezbędna, aby klienci mogli przyspieszyć proces przekształcania się w firmy o zerowej emisji netto.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.