Komunikaty PR

Salesforce wprowadza na całym świecie rozwiązanie Net Zero Cloud 2.0

2022-03-01  |  12:20
Biuro prasowe

Firma Salesforce poinformowała właśnie, że dołączyła zrównoważony rozwój do swoich głównych wartości, wśród których znalazły się także zaufanie, sukces klienta, innowacyjność i równość. Aby pomóc przedsiębiorstwom przyspieszyć osiągnięcie zerowej emisji netto, Salesforce udostępnia na całym świecie Net Zero Cloud 2.0, rozwiązanie, które śledzi emisję gazów cieplarnianych.

Jestem niezwykle dumna, że oficjalnie zaliczyliśmy zrównoważony rozwój do naszych głównych wartości, dzięki czemu stanie się on częścią naszej pracy w Salesforce” — powiedziała Suzanne DiBianca, dyrektor ds. wpływu na środowisko naturalne oraz wiceprezes ds. relacji korporacyjnych Salesforce. „Kiedy dodajemy nowy element do naszego systemu wartości, uwzględniamy go w każdym obszarze działalności firmy. W epoce zmian klimatu każda organizacja musi jak najszybciej osiągnąć zerową emisję netto. Salesforce już ją osiągnął, dlatego chcemy teraz wykorzystać naszą technologię i najlepsze praktyki, aby pomóc innym przedsiębiorstwom w realizacji ich celów klimatycznych”.

Salesforce kontynuuje integrację zrównoważonego rozwoju w całej swojej działalności

W Salesforce to wartości kierują procesem podejmowania decyzji. Każdy pracownik i zespół zna wartości Salesforce i stara się postępować zgodnie z nimi na co dzień.

Ponieważ zrównoważony rozwój stał się jedną z głównych wartości firmy, Salesforce w pełni wykorzystuje swoje możliwości, aby stymulować działania na rzecz klimatu i dalej wdrażać elementy zrównoważonego rozwoju w całej swojej działalności. Oznacza to, że każda jednostka wewnętrzna włącza zrównoważony rozwój do swojego V2MOM — procesu dostosowawczego, który stoi u podstaw sukcesu firmy.

Obecnie Salesforce ma zerowy poziom emisji netto, a od roku podatkowego 2012 dobrowolnie raportuje swoją emisję gazów cieplarnianych. Od tego czasu firma stale zwiększa zakres swojej strategii działań na rzecz klimatu, aktywnie angażując decydentów, współpracowników, partnerów, dostawców i klientów, aby przyspieszyć realizację wspólnego celu, jakim jest zerowa emisja netto. Niedawno Salesforce poinformował, że uzależnia wynagrodzenie kadry kierowniczej od wyników w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego (ESG), w tym od dwóch wskaźników zrównoważonego rozwoju.

Przed nami obowiązkowa sprawozdawczość dotycząca klimatu

Zmiany regulacyjne mogą wkrótce wymagać od przedsiębiorstw raportowania kwestii ESG, a wiele krajów już teraz podaje do wiadomości publicznej swoje czynniki ryzyka i możliwości finansowe związane z klimatem.

Organy władzy ustawodawczej i agencje regulacyjne w Stanach Zjednoczonych również rozważają wprowadzenie zasad ujawniania informacji w tym zakresie. Projekt ustawy, która wymagałaby od firm ujawniania wszystkich emisji gazów cieplarnianych, jest obecnie rozpatrywany przez parlament stanu Kalifornia, a amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) zwróciła się do opinii publicznej o zaopiniowanie kwestii dobrowolnego ujawniania informacji na temat zmian klimatycznych.

Następna generacja rozwiązania Net Zero Cloud

W erze odpowiedzialności za klimat dane przedsiębiorstw dotyczące emisji dwutlenku węgla będą musiały być tak samo wiarygodne jak ich dane finansowe. Przedsiębiorstwa będą również musiały wiedzieć, jak ograniczyć emisje w rzetelny i znaczący sposób.

Net Zero Cloud 2.0 umożliwia przedsiębiorstwom uzyskanie informacji na temat zrównoważonego rozwoju dzięki pulpitom Tableau CRM

Rozwiązanie Net Zero Cloud 2.0 zostało całkowicie przeprojektowane, aby umożliwiać wiarygodne raportowanie i zarządzanie dostawcami oraz udostępnianie bardziej szczegółowych informacji. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą już teraz przejść na model zerowej emisji netto. Net Zero Cloud 2.0 zapewnia przedsiębiorstwom wgląd w dane dotyczące zrównoważonego rozwoju za pomocą zaawansowanych pulpitów Tableau CRM, aby umożliwić im osiągnięcie celów klimatycznych i podjęcie działań w następujących obszarach:

  • Prognozowanie śladu węglowego: przedsiębiorstwa mogą znaleźć najszybszą drogę do zerowej emisji netto dzięki analizie „co-jeśli”, która umożliwia wizualizację postępów i dostosowania się do zobowiązań w zakresie działań na rzecz klimatu.
  • Cele oparte na wiedzy naukowej: wyznaczanie celów zgodnych z wiedzą naukową i mierzenie postępów.
  • Zarządzanie dostawcami: śledzenie emisji zakresu w całym łańcuchu wartości oraz pomoc dostawcom i dystrybutorom w ograniczeniu emisji.
  • Zarządzanie danymi dotyczącymi odpadów: przedsiębiorstwa mogą przesyłać i śledzić dane dotyczące zarządzania odpadami niebezpiecznymi i pozostałymi oraz metodami ich przetwarzania, takie jak składowanie, kompostowanie czy spalanie – a wszystko to w jednym miejscu.

Klienci i partnerzy wdrażają Net Zero Cloud

Globalne przedsiębiorstwa z różnych branż już teraz wykorzystują rozwiązanie Net Zero Cloud, aby osiągać swoje cele klimatyczne:

  • Mastercard (globalnie): Mastercard, globalna firma technologiczna działająca w branży płatności, korzysta z Net Zero Cloud, przy wsparciu Accenture, aby uzyskać kompleksowy wgląd w emisje swoich dostawców, co umożliwia jej skuteczniejszą współpracę z siecią partnerów w zakresie działań na rzecz klimatu.
  • ISDI (Francja): ISDI, pierwsza na świecie cyfrowa szkoła biznesu, wykorzystuje Net Zero Cloud do obliczania śladu węglowego każdej osoby odwiedzającej jej paryskie centrum na podstawie rodzaju używanego transportu, długości pobytu w hotelu i zużycia energii na miejscu – co jest możliwe dzięki strategicznemu wsparciu ze strony Accenture.
  • Deloitte Germany (Niemcy): Jako że jest to jedna z czołowych firm w zakresie podróży służbowych, klienci Deloitte Germany stawiają jej wysokie wymagania w zakresie przejrzystości ich śladu węglowego, a w niektórych przypadkach jest to nawet czynnik decydujący o współpracy. Dzięki Net Zero Cloud Deloitte Germany może śledzić swoją emisję dwutlenku węgla w podziale na poszczególne projekty, co zapewnia klientom i pracownikom wgląd w koszty prowadzenia działalności związane z emisją dwutlenku węgla.
  • Uhuru (Japonia): Jako czołowa firma konsultingowa zajmująca się transformacją cyfrową, Uhuru wykorzystuje Net Zero Cloud do śledzenia emisji, aby edukować swoich pracowników w zakresie dekarbonizacji i umożliwić im wykorzystanie tej wiedzy do pomocy klientom w realizacji ich misji zrównoważonego rozwoju.
  • MillerKnoll (USA): Firma MillerKnoll, światowy lider w dziedzinie wzornictwa i wyposażenia wnętrz, korzysta z Net Zero Cloud przy wsparciu partnera konsultingowego Salesforce, firmy Orion Global Solutions, aby uzyskiwać dostęp do informacji o wpływie dostawców na środowisko w jednym widoku. Sporządzenie rocznego raportu na temat emisji zajmowało kiedyś setki godzin i 20 arkuszy kalkulacyjnych. Teraz MillerKnoll zawsze wie, jak wygląda bieżąca sytuacja w stosunku do wyznaczonego celu.

Partnerzy konsultingowi Salesforce, w tym Accenture, KPMG, Orion Global Solutions, PwC, Slalom i Traction on Demand, aktywnie wdrażają Net Zero Cloud dla klientów z różnych branż. Ponadto partnerzy ci świadczą usługi doradcze w zakresie transformacji cyfrowej, która jest niezbędna, aby klienci mogli przyspieszyć proces przekształcania się w firmy o zerowej emisji netto.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.