Komunikaty PR

Salesforce wprowadza na całym świecie rozwiązanie Net Zero Cloud 2.0

2022-03-01  |  12:20
Biuro prasowe

Firma Salesforce poinformowała właśnie, że dołączyła zrównoważony rozwój do swoich głównych wartości, wśród których znalazły się także zaufanie, sukces klienta, innowacyjność i równość. Aby pomóc przedsiębiorstwom przyspieszyć osiągnięcie zerowej emisji netto, Salesforce udostępnia na całym świecie Net Zero Cloud 2.0, rozwiązanie, które śledzi emisję gazów cieplarnianych.

Jestem niezwykle dumna, że oficjalnie zaliczyliśmy zrównoważony rozwój do naszych głównych wartości, dzięki czemu stanie się on częścią naszej pracy w Salesforce” — powiedziała Suzanne DiBianca, dyrektor ds. wpływu na środowisko naturalne oraz wiceprezes ds. relacji korporacyjnych Salesforce. „Kiedy dodajemy nowy element do naszego systemu wartości, uwzględniamy go w każdym obszarze działalności firmy. W epoce zmian klimatu każda organizacja musi jak najszybciej osiągnąć zerową emisję netto. Salesforce już ją osiągnął, dlatego chcemy teraz wykorzystać naszą technologię i najlepsze praktyki, aby pomóc innym przedsiębiorstwom w realizacji ich celów klimatycznych”.

Salesforce kontynuuje integrację zrównoważonego rozwoju w całej swojej działalności

W Salesforce to wartości kierują procesem podejmowania decyzji. Każdy pracownik i zespół zna wartości Salesforce i stara się postępować zgodnie z nimi na co dzień.

Ponieważ zrównoważony rozwój stał się jedną z głównych wartości firmy, Salesforce w pełni wykorzystuje swoje możliwości, aby stymulować działania na rzecz klimatu i dalej wdrażać elementy zrównoważonego rozwoju w całej swojej działalności. Oznacza to, że każda jednostka wewnętrzna włącza zrównoważony rozwój do swojego V2MOM — procesu dostosowawczego, który stoi u podstaw sukcesu firmy.

Obecnie Salesforce ma zerowy poziom emisji netto, a od roku podatkowego 2012 dobrowolnie raportuje swoją emisję gazów cieplarnianych. Od tego czasu firma stale zwiększa zakres swojej strategii działań na rzecz klimatu, aktywnie angażując decydentów, współpracowników, partnerów, dostawców i klientów, aby przyspieszyć realizację wspólnego celu, jakim jest zerowa emisja netto. Niedawno Salesforce poinformował, że uzależnia wynagrodzenie kadry kierowniczej od wyników w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego (ESG), w tym od dwóch wskaźników zrównoważonego rozwoju.

Przed nami obowiązkowa sprawozdawczość dotycząca klimatu

Zmiany regulacyjne mogą wkrótce wymagać od przedsiębiorstw raportowania kwestii ESG, a wiele krajów już teraz podaje do wiadomości publicznej swoje czynniki ryzyka i możliwości finansowe związane z klimatem.

Organy władzy ustawodawczej i agencje regulacyjne w Stanach Zjednoczonych również rozważają wprowadzenie zasad ujawniania informacji w tym zakresie. Projekt ustawy, która wymagałaby od firm ujawniania wszystkich emisji gazów cieplarnianych, jest obecnie rozpatrywany przez parlament stanu Kalifornia, a amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) zwróciła się do opinii publicznej o zaopiniowanie kwestii dobrowolnego ujawniania informacji na temat zmian klimatycznych.

Następna generacja rozwiązania Net Zero Cloud

W erze odpowiedzialności za klimat dane przedsiębiorstw dotyczące emisji dwutlenku węgla będą musiały być tak samo wiarygodne jak ich dane finansowe. Przedsiębiorstwa będą również musiały wiedzieć, jak ograniczyć emisje w rzetelny i znaczący sposób.

Net Zero Cloud 2.0 umożliwia przedsiębiorstwom uzyskanie informacji na temat zrównoważonego rozwoju dzięki pulpitom Tableau CRM

Rozwiązanie Net Zero Cloud 2.0 zostało całkowicie przeprojektowane, aby umożliwiać wiarygodne raportowanie i zarządzanie dostawcami oraz udostępnianie bardziej szczegółowych informacji. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą już teraz przejść na model zerowej emisji netto. Net Zero Cloud 2.0 zapewnia przedsiębiorstwom wgląd w dane dotyczące zrównoważonego rozwoju za pomocą zaawansowanych pulpitów Tableau CRM, aby umożliwić im osiągnięcie celów klimatycznych i podjęcie działań w następujących obszarach:

  • Prognozowanie śladu węglowego: przedsiębiorstwa mogą znaleźć najszybszą drogę do zerowej emisji netto dzięki analizie „co-jeśli”, która umożliwia wizualizację postępów i dostosowania się do zobowiązań w zakresie działań na rzecz klimatu.
  • Cele oparte na wiedzy naukowej: wyznaczanie celów zgodnych z wiedzą naukową i mierzenie postępów.
  • Zarządzanie dostawcami: śledzenie emisji zakresu w całym łańcuchu wartości oraz pomoc dostawcom i dystrybutorom w ograniczeniu emisji.
  • Zarządzanie danymi dotyczącymi odpadów: przedsiębiorstwa mogą przesyłać i śledzić dane dotyczące zarządzania odpadami niebezpiecznymi i pozostałymi oraz metodami ich przetwarzania, takie jak składowanie, kompostowanie czy spalanie – a wszystko to w jednym miejscu.

Klienci i partnerzy wdrażają Net Zero Cloud

Globalne przedsiębiorstwa z różnych branż już teraz wykorzystują rozwiązanie Net Zero Cloud, aby osiągać swoje cele klimatyczne:

  • Mastercard (globalnie): Mastercard, globalna firma technologiczna działająca w branży płatności, korzysta z Net Zero Cloud, przy wsparciu Accenture, aby uzyskać kompleksowy wgląd w emisje swoich dostawców, co umożliwia jej skuteczniejszą współpracę z siecią partnerów w zakresie działań na rzecz klimatu.
  • ISDI (Francja): ISDI, pierwsza na świecie cyfrowa szkoła biznesu, wykorzystuje Net Zero Cloud do obliczania śladu węglowego każdej osoby odwiedzającej jej paryskie centrum na podstawie rodzaju używanego transportu, długości pobytu w hotelu i zużycia energii na miejscu – co jest możliwe dzięki strategicznemu wsparciu ze strony Accenture.
  • Deloitte Germany (Niemcy): Jako że jest to jedna z czołowych firm w zakresie podróży służbowych, klienci Deloitte Germany stawiają jej wysokie wymagania w zakresie przejrzystości ich śladu węglowego, a w niektórych przypadkach jest to nawet czynnik decydujący o współpracy. Dzięki Net Zero Cloud Deloitte Germany może śledzić swoją emisję dwutlenku węgla w podziale na poszczególne projekty, co zapewnia klientom i pracownikom wgląd w koszty prowadzenia działalności związane z emisją dwutlenku węgla.
  • Uhuru (Japonia): Jako czołowa firma konsultingowa zajmująca się transformacją cyfrową, Uhuru wykorzystuje Net Zero Cloud do śledzenia emisji, aby edukować swoich pracowników w zakresie dekarbonizacji i umożliwić im wykorzystanie tej wiedzy do pomocy klientom w realizacji ich misji zrównoważonego rozwoju.
  • MillerKnoll (USA): Firma MillerKnoll, światowy lider w dziedzinie wzornictwa i wyposażenia wnętrz, korzysta z Net Zero Cloud przy wsparciu partnera konsultingowego Salesforce, firmy Orion Global Solutions, aby uzyskiwać dostęp do informacji o wpływie dostawców na środowisko w jednym widoku. Sporządzenie rocznego raportu na temat emisji zajmowało kiedyś setki godzin i 20 arkuszy kalkulacyjnych. Teraz MillerKnoll zawsze wie, jak wygląda bieżąca sytuacja w stosunku do wyznaczonego celu.

Partnerzy konsultingowi Salesforce, w tym Accenture, KPMG, Orion Global Solutions, PwC, Slalom i Traction on Demand, aktywnie wdrażają Net Zero Cloud dla klientów z różnych branż. Ponadto partnerzy ci świadczą usługi doradcze w zakresie transformacji cyfrowej, która jest niezbędna, aby klienci mogli przyspieszyć proces przekształcania się w firmy o zerowej emisji netto.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.