Scandit: runda inwestycyjna przyniosła 150 mln USD na ekspansję
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Scandit, lider na światowym rynku inteligentnego przechwytywania danych, zamknął rundę inwestycyjną serii D o wartości 150 mln USD, osiągając łączną wycenę spółki powyżej 1 mld USD. Przewodził jej Warburg Pincus, fundusz mający na koncie wiele udanych inwestycji w szybko rozwijające się firmy, przede wszystkim specjalizujące się w oprogramowaniu B2B. Seria D cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem przy znaczącym udziale obecnych akcjonariuszy Scandit, w tym Atomico, Forestay Capital, G2VP, GV, Kreos, NGP Capital, Schneider Electric, Sony Innovation Fund by IGV i Swisscom Ventures. Zebrane środki firma planuje spożytkować na dalszą ekspansję międzynarodową i rozbudowę lokalnych zespołów. Szczególny naciski w tej kwestii będzie dotyczyć regionu Azji i Pacyfiku – m.in. Japonii, Singapuru i Korei Południowej – a także Europy, w tym Polski, gdzie rekrutowani będą inżynierowie.
Stały rozwój
– Nowe fundusze pozwolą nam obsłużyć więcej firm na całym świecie, wzmocnić możliwości mobilnych pracowników, którzy stanowią stale rozwijającą się siłę roboczą, oraz spełnić oczekiwania nowych klientów i dalej automatyzować pracę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że Warburg Pincus będzie partnerem Scandit w następnej fazie naszego wzrostu. To fundusz, który doskonale zna naszą branżę i umie inwestować w rozwój oprogramowania, czego najlepszym dowodem jest lista jego sukcesów – powiedział Samuel Mueller, dyrektor generalny Scandit.
Firma działa w Polsce od 2017 roku, kiedy to otworzyła swoje biuro w Warszawie. W gronie jej klientów znajduje się m.in. LPP – jedna z największych polskich firm odzieżowych – właściciel takich marek jak Cropp, Mohito, Reserved. W ramach inwestycji w całej Europie, także w Polsce, Scandit planuje m.in. zwiększyć zatrudnienie w zespole inżynierów o ponad 65% w 2022 roku.
Od czasu poprzedniej rundy inwestycyjnej – serii C – liczebność rozproszonego na całym świecie zespołu Scandit zwiększyła się o 85%, a plany zakładają, że do końca 2022 r. wzrośnie jeszcze o 50%. Inwestycja zostanie także wykorzystana do dalszego finansowania ekspansji i innowacji na głównych rynkach pionowych.
Dotychczas Scandit zebrał prawie 300 mln USD na finansowanie rozwoju swojej technologii. Pozwala ona urządzeniom inteligentnym przechwytywać – za pośrednictwem cyfrowego rozpoznawania obrazów – dane pochodzące z kodów kreskowych, tekstu, identyfikatorów i obiektów. Celem tego jest automatyzacja procesów i prowadzenia analiz pod kątem zwiększania lojalności klientów i wydajności pracowników. Od czasu rundy inwestycyjnej serii C w maju 2020 r. firma z nawiązką podwoiła swoje roczne cykliczne przychody i ma już ponad 1700 klientów na całym świecie, w tym m.in. American Eagle Outfitters, Carrefour, FedEx, Levi’s Strauss & Co., Yamato Transport and Sephora.
Silna pozycja na rynku
Scandit umocnił się na pozycji lidera na swoich głównych rynkach wertykalnych – sprzedaży detalicznej, transportu i logistyki, opieki zdrowotnej oraz produkcji. Firma obecnie cieszy się zaufaniem trzech z pięciu największych firm kurierskich na świecie oraz ośmiu z dziesięciu największych sieci sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Świadczy ona także usługi przechwytywania danych na rzecz krajowych systemów opieki zdrowotnej – m.in. NHS w Wielkiej Brytanii, w ramach programów i inicjatyw związanych z pandemią Covid-19.
Zebrane fundusze przyspieszą m.in. także prowadzone w Scandit prace badawczo-rozwojowe nad głównymi procesami biznesowymi przedsiębiorstw z naciskiem na możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz autonomiczne metody przechwytywania danych. Platforma Smart Data Capture firmy Scandit wzmacnia procesy inteligentne i decyzyjne użytkowników, zapewniając szybsze, dokładniejsze i zautomatyzowane wyniki uzyskiwane na smartfonach, urządzeniach noszonych na sobie (wearables) oraz za pośrednictwem robotów.
Inteligentne przechwytywanie danych odmienia przedsiębiorstwa
Pod wpływem pandemii pracownicy i klienci coraz częściej wybierają rozwiązania cyfrowe i znacznie więcej od nich oczekują. Przedsiębiorstwa muszą stawić czoła ciągłym zmianom na rynku pracy, aby radzić sobie z brakami kadrowymi i wzrostem znaczenia pracowników tymczasowych oraz zwiększać możliwości obecnych pracowników. Klienci żądają stale nowych możliwości bezkontaktowego załatwiania spraw, co skłania firmy do automatyzacji procesów, zdobywania nowych informacji i szukania usprawnień, aby zaspokoić te nowe potrzeby.
Okazuje się, że tradycyjne narzędzia do przechwytywania danych, w tym wyposażone w skanery ogólnego użytku, nie są w stanie sprostać tym wymaganiom. Tu jednak do gry wkracza platforma Smart Data Capture firmy Scandit, odznaczająca się bezkonkurencyjną szybkością, dokładnością i inteligencją, zarówno w zakresie cyfryzacji mobilnej siły roboczej, jak i usprawnienia monitorowania łańcucha dostaw, wielokanałowej realizacji zamówień, organizacji sklepu czy śledzenia i serwisowania zasobów.
– Technologia inteligentnego przechwytywania danych Scandit zmienia sposób działania firm i kontaktowania się przez nie z klientami w czasach postępującej cyfryzacji świata; do tego świetnie wpisuje się w dominujące trendy, jak oprzyrządowanie cyfrowej siły roboczej i monitorowanie łańcucha dostaw. Trafiła już do wielkich przedsiębiorstw działających w różnych branżach i jest używana przez klientów i użytkowników na całym świecie. Dlatego uważamy, że Scandit ma dużą szansę umocnić swoją pozycję lidera na światowym rynku inteligentnego przechwytywania danych. Cieszymy się bardzo, że możemy pomóc zespołowi Scandit w następnej fazie realizacji ich ambitnej strategii wzrostu – powiedział Flavio Porciani, dyrektor zarządzający w Warburg Pincus.
– Opierając się na naszej pierwotnej wizji użycia kamer w urządzeniach inteligentnych do działań na przedmiotach, odmieniamy codzienne życie klientów, pracowników i firm, aby usprawnić i spersonalizować ich procesy oraz pomóc im w transformacji cyfrowej – dodał Samuel Mueller, dyrektor generalny Scandit.
Przykładem innowacji Scandit jest zaprezentowane w zeszłym miesiącu rozwiązania do inteligentnego przechwytywania i analizowania danych na potrzeby zarządzania półkami sklepowymi o nazwie ShelfView. Wykorzystując rzeczywistość rozszerzoną, rozpoznawanie obiektów, optyczne rozpoznawanie znaków i inne nowatorskie technologie w zakresie rozpoznawania obrazu, ShelfView przechwytuje dane produktu na poziomie SKU (kodów kreskowych) za pomocą zarówno urządzeń mobilnych, jak i autonomicznych robotów, aby umożliwić ciągłe monitorowanie półek oraz usprawnić zarządzanie sklepem.
![Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_17101402,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie
![Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1063317197,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
![iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_631145671,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.