Komunikaty PR

Sektor e-commerce w czasach koronawirusa

2020-04-14  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

W ostatnich tygodniach wielu konsumentów stanęło przed koniecznością pozostania w domach. W dobie walki z koronawirusem, to właśnie zakupy online stały się nie tylko najwygodniejszą, ale przede wszystkim najbardziej bezpieczną metodą nabywania niezbędnych produktów.

Galerie handlowe, w których można było zrobić zarówno zakupy spożywcze, ale również przy okazji spędzić czas na wizytach w sklepach odzieżowych czy elektronicznych, zostały zamknięte już kilka tygodni temu na fali pierwszych rządowych restrykcji. Siłą rzeczy handel jest obecnie w głównej mierze realizowany w Internecie. Dla wielu firm jest to jedyny sposób na przetrwanie. Dla konsumentów z kolei, jeszcze większa możliwość ograniczenia wizyt w sklepach stacjonarnych, a co za tym idzie – izolacja.

Motor napędowy dla rozwoju

Zgodnie z badaniem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” 57% internautów jest czynnym uczestnikiem e-handlu. Koronawirus rzucił jednak sektorowi e-commerce zupełnie nowe wyzwania dotyczące logistyki, dostępności towarów, a także samych dostaw. Obecna sytuacja może stać się w perspektywie długofalowej motorem napędowym dla jeszcze większego rozwoju e-commerce. Wielu z nas – dotyczy to głównie starszego pokolenia konsumentów – zaczęło zdawać sobie sprawę, że wszystko, czego potrzebujemy, możemy znaleźć w Internecie, a sama realizacja zamówienia nie jest procesem wybitnie skomplikowanym. Oszczędzamy czas i energię, które można przeznaczyć na zupełnie inne cele. Koronawirus może przekonać konsumentów do zwiększonej aktywności w online, również w momencie, gdy zagrożenie minie, a kryzysowa sytuacja zostanie opanowana. Zmiana zakupowych trendów już od kilku lat działa się na naszych oczach, ale teraz ten proces może być znacznie przyspieszony, co wprost wynika ze zmian w świadomości użytkowników Internetu.

Jak wynika z danych Polskiego Systemu Płatności, w niektórych branżach sprzedaż online wzrosła nawet o 200%. W obecnej sytuacji, realizacja zakupów spożywczych z dostawą do domu może wiązać się nawet z miesięcznym terminem oczekiwania. O wiele łatwiej sytuacja wygląda w innych segmentach rynku. Badanie wskazuje, że w ubiegłym miesiącu sprzedaż sprzętu elektronicznego wzrosła o 270%. Wzrosty można było również zaobserwować w usługach streamingowych, kosmetykach czy w przypadku środków czystości.

Dynamiczne zmiany

Nie każdy jednak jest beneficjentem kryzysu. Odczuwają go przede wszystkim usługi transportowe oraz serwisy z wejściówkami na wszelkiego rodzaju wydarzenia, gdzie odnotowano spadki na poziomie 53%. Zawieszenie rozgrywek sportowych sprawiło, że straty poniosły firmy bukmacherskie. W obliczu tak dynamicznych zmian, sklepy stacjonarne muszą być elastyczne i na bieżąco dostosowywać swoje usługi. Niewątpliwym atutem jest posiadanie sklepów e-commerce, które w wielu branżach są obecnie jedynym sposobem na funkcjonowanie biznesu.

Epidemia sprawiła, że zakupy w Internecie stanowią realne wsparcie dla konsumentów. Kluczowym wyzwaniem dla e-commerce jest jednak przygotowanie się na zwiększone zapotrzebowanie, co oznacza jeszcze większą dostępność produktów i jeszcze sprawną dostawę. Integralną rolę w procesie pełnią firmy kurierskie, które błyskawicznie dostosowały się do nowych zasad. Bezkontaktowe dostawy bez opłat są olbrzymim ułatwieniem, lecz także świadczą o biznesowej odpowiedzialności w relacji do obecnie panujących warunków. Na znaczeniu zyskują również zaawansowane technologicznie automaty do odbioru przesyłek, w których można odebrać towary bez konieczności jakiegokolwiek kontaktu z osobami trzecimi. Odpowiednie funkcjonowanie wszystkich gałęzi w sektorze jest realną szansą na zdecydowanie skuteczniejsze zagoszczenie w zakupowych trendach dłużej niż tylko w ekstremalnych czasach epidemii.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.