Sektor finansów i ubezpieczeń w procesie zmian
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Branża finansowo-ubezpieczeniowa znajduje się dziś w procesie intensywnych zmian cyfrowych, wykraczających poza tradycyjne narzędzia i modele operacyjne. Łączenie takich technologii, jak sztuczna inteligencja (AI) i platformy do zarządzania procesami biznesowymi (BPM), stało się niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Zgodnie z prognozami firm badawczych, rosnące zapotrzebowanie na automatyzację procesów w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym będzie w najbliższym czasie napędzać dalszy rozwój sztucznej inteligencji i technologii BPM.
Na czym polegają zmiany? Integracja sztucznej inteligencji z możliwościami platform BPM pozwala dostarczyć rozwiązania, które zmieniają sposób funkcjonowania ubezpieczycieli, usprawniając operacje, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając procesy, które dotychczas były czasochłonne i skomplikowane. Płynne zarządzanie procesami z wykorzystaniem AI, IoT oraz innych nowoczesnych technologii, możliwe jest między innymi dzięki wykorzystaniu Camunda. Rozwiązania tej platformy, wykorzystywane przez IBA Poland, pozwalają na optymalizację całego cyklu życia klienta – od pierwszego kontaktu aż po finalizację umów. Dzięki automatyzacji procesów obsługowych skróceniu ulega czas przetwarzania wniosków i poprawia się jakość obsługi klienta.
Korzyści z implementacji rozwiązań opartych na Camunda widać w liczbach, zebranych w raporcie Forrester Total Economic Impact (TEI)[1]:
- 408% zwrot z inwestycji (ROI) – firmy korzystające z Camundy mogą liczyć na ogromny zwrot z inwestycji dzięki optymalizacji procesów;
- 112 mln dolarów oszczędności – to oszacowane całkowite oszczędności netto, wynikające z automatyzacji procesów i redukcji kosztów operacyjnych;
- 57,8 mln dolarów dodatkowych zysków – wynikających ze wzrostu satysfakcji klientów i usprawnienia obsługi, co przekłada się na zwiększenie liczby nowych umów i przedłużeń polis;
- 15 mln dolarów oszczędności związanych z poprawą jakości procesów, eliminacją błędów oraz optymalizacją przepływu informacji.
Dodatkowo, zaawansowane funkcje AI w Camunda umożliwiają spersonalizowaną ofertę ubezpieczeniową dopasowaną do potrzeb klientów. Wprowadzenie takich rozwiązań znacząco zwiększa konkurencyjność firm ubezpieczeniowych, pozwalając im szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Automatyzacja procesów w sektorze ubezpieczeniowym z wykorzystaniem Camunda jest jednym z obszarów, w których specjalizuje się IBA Poland. Dzięki integracji AI i BPM, IBA pomaga w transformacji cyfrowej ubezpieczycieli, co przekłada się na realne zyski i zwiększenie satysfakcji klientów.
Maria Alish, IBA Poland
[1] https://tei.forrester.com/go/Camunda/Enterprises/?lang=en-us

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.