Sektor finansów i ubezpieczeń w procesie zmian
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Branża finansowo-ubezpieczeniowa znajduje się dziś w procesie intensywnych zmian cyfrowych, wykraczających poza tradycyjne narzędzia i modele operacyjne. Łączenie takich technologii, jak sztuczna inteligencja (AI) i platformy do zarządzania procesami biznesowymi (BPM), stało się niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Zgodnie z prognozami firm badawczych, rosnące zapotrzebowanie na automatyzację procesów w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym będzie w najbliższym czasie napędzać dalszy rozwój sztucznej inteligencji i technologii BPM.
Na czym polegają zmiany? Integracja sztucznej inteligencji z możliwościami platform BPM pozwala dostarczyć rozwiązania, które zmieniają sposób funkcjonowania ubezpieczycieli, usprawniając operacje, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając procesy, które dotychczas były czasochłonne i skomplikowane. Płynne zarządzanie procesami z wykorzystaniem AI, IoT oraz innych nowoczesnych technologii, możliwe jest między innymi dzięki wykorzystaniu Camunda. Rozwiązania tej platformy, wykorzystywane przez IBA Poland, pozwalają na optymalizację całego cyklu życia klienta – od pierwszego kontaktu aż po finalizację umów. Dzięki automatyzacji procesów obsługowych skróceniu ulega czas przetwarzania wniosków i poprawia się jakość obsługi klienta.
Korzyści z implementacji rozwiązań opartych na Camunda widać w liczbach, zebranych w raporcie Forrester Total Economic Impact (TEI)[1]:
- 408% zwrot z inwestycji (ROI) – firmy korzystające z Camundy mogą liczyć na ogromny zwrot z inwestycji dzięki optymalizacji procesów;
- 112 mln dolarów oszczędności – to oszacowane całkowite oszczędności netto, wynikające z automatyzacji procesów i redukcji kosztów operacyjnych;
- 57,8 mln dolarów dodatkowych zysków – wynikających ze wzrostu satysfakcji klientów i usprawnienia obsługi, co przekłada się na zwiększenie liczby nowych umów i przedłużeń polis;
- 15 mln dolarów oszczędności związanych z poprawą jakości procesów, eliminacją błędów oraz optymalizacją przepływu informacji.
Dodatkowo, zaawansowane funkcje AI w Camunda umożliwiają spersonalizowaną ofertę ubezpieczeniową dopasowaną do potrzeb klientów. Wprowadzenie takich rozwiązań znacząco zwiększa konkurencyjność firm ubezpieczeniowych, pozwalając im szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Automatyzacja procesów w sektorze ubezpieczeniowym z wykorzystaniem Camunda jest jednym z obszarów, w których specjalizuje się IBA Poland. Dzięki integracji AI i BPM, IBA pomaga w transformacji cyfrowej ubezpieczycieli, co przekłada się na realne zyski i zwiększenie satysfakcji klientów.
Maria Alish, IBA Poland
[1] https://tei.forrester.com/go/Camunda/Enterprises/?lang=en-us

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.