Sektor finansów i ubezpieczeń w procesie zmian
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Branża finansowo-ubezpieczeniowa znajduje się dziś w procesie intensywnych zmian cyfrowych, wykraczających poza tradycyjne narzędzia i modele operacyjne. Łączenie takich technologii, jak sztuczna inteligencja (AI) i platformy do zarządzania procesami biznesowymi (BPM), stało się niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Zgodnie z prognozami firm badawczych, rosnące zapotrzebowanie na automatyzację procesów w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym będzie w najbliższym czasie napędzać dalszy rozwój sztucznej inteligencji i technologii BPM.
Na czym polegają zmiany? Integracja sztucznej inteligencji z możliwościami platform BPM pozwala dostarczyć rozwiązania, które zmieniają sposób funkcjonowania ubezpieczycieli, usprawniając operacje, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając procesy, które dotychczas były czasochłonne i skomplikowane. Płynne zarządzanie procesami z wykorzystaniem AI, IoT oraz innych nowoczesnych technologii, możliwe jest między innymi dzięki wykorzystaniu Camunda. Rozwiązania tej platformy, wykorzystywane przez IBA Poland, pozwalają na optymalizację całego cyklu życia klienta – od pierwszego kontaktu aż po finalizację umów. Dzięki automatyzacji procesów obsługowych skróceniu ulega czas przetwarzania wniosków i poprawia się jakość obsługi klienta.
Korzyści z implementacji rozwiązań opartych na Camunda widać w liczbach, zebranych w raporcie Forrester Total Economic Impact (TEI)[1]:
- 408% zwrot z inwestycji (ROI) – firmy korzystające z Camundy mogą liczyć na ogromny zwrot z inwestycji dzięki optymalizacji procesów;
- 112 mln dolarów oszczędności – to oszacowane całkowite oszczędności netto, wynikające z automatyzacji procesów i redukcji kosztów operacyjnych;
- 57,8 mln dolarów dodatkowych zysków – wynikających ze wzrostu satysfakcji klientów i usprawnienia obsługi, co przekłada się na zwiększenie liczby nowych umów i przedłużeń polis;
- 15 mln dolarów oszczędności związanych z poprawą jakości procesów, eliminacją błędów oraz optymalizacją przepływu informacji.
Dodatkowo, zaawansowane funkcje AI w Camunda umożliwiają spersonalizowaną ofertę ubezpieczeniową dopasowaną do potrzeb klientów. Wprowadzenie takich rozwiązań znacząco zwiększa konkurencyjność firm ubezpieczeniowych, pozwalając im szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Automatyzacja procesów w sektorze ubezpieczeniowym z wykorzystaniem Camunda jest jednym z obszarów, w których specjalizuje się IBA Poland. Dzięki integracji AI i BPM, IBA pomaga w transformacji cyfrowej ubezpieczycieli, co przekłada się na realne zyski i zwiększenie satysfakcji klientów.
Maria Alish, IBA Poland
[1] https://tei.forrester.com/go/Camunda/Enterprises/?lang=en-us

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.