Komunikaty PR

Siemens słucha ludzi, upraszczając swoje operacje finansowe

2024-11-20  |  01:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Wyzwaniem dla działów obsługujących operacje finansowe we współczesnych przedsiębiorstwach jest nie tylko mnogość procesów, ale również narzędzi. Szczególnie widać to w dużych organizacjach, obracających ogromnymi wolumenami danych. Dla koncernu Siemens AG zmiana takiego stanu rzeczy stała się w pewnym momencie priorytetem, gdy zauważono, w jakiej skali przekłada się on na produktywność zespołu.

Z danych SAP i Strategic CFO 360 (raport: How New Technologies are Innovating Finance) wynika, że w opinii większości przedstawicieli działów finansowych dużych organizacji, kluczowym elementem nowoczesnych, cyfrowych platform jest możliwość posiadania jednego źródła danych dla wszystkich procesów. Integracja danych w przypadku działalności o dużej skali to trudne, ale ważne, a przede wszystkim opłacalne zadanie. Dzięki inteligentnej automatyzacji w obszarze finansów możliwe jest usprawnienie działań, poprawa organizacji pracy i zwiększenie produktywność w zakresie kontroli procesów zarządzania środkami pieniężnymi, raportowania zgodności czy monitorowania.

Zdiagnozowana potrzeba

Działający niemal na całym świecie koncern Siemens AG, dostarcza nowoczesne rozwiązania technologiczne na potrzeby wielu kluczowych branż, m.in. sektora przemysłowego, infrastrukturalnego, mobilności oraz opieki zdrowotnej. Siemens AG tworzy specjalistyczne narzędzia, służące automatyzacji i cyfryzacji m.in. dla przemysłu przetwórczego i produkcyjnego, a także nowoczesną infrastrukturę cyfrową budynków i energetyki, inteligentne rozwiązania mobilne dla kolei i dróg, jak również cyfrowe usługi opieki zdrowotnej.

W pewnym momencie dostrzeżono potrzebę unowocześnienia w obrębie samej organizacji, a konkretnie – jej działu obsługującego operacje finansowe. Obsługa ta była bowiem realizowana za pośrednictwem różnych, niepołączonych ze sobą systemów i aplikacji wewnętrznych. Oznaczało to, że pracownicy musieli korzystać z wielu różnych narzędzi i nie byli w stanie w prosty sposób przełączać się między aplikacjami. Odbijało się przede wszystkim na jakości danych, ale także produktywności zespołu.

System tworzony z ludźmi

Gdy podjęto decyzję o przejściu na zaawansowany system ERP, najważniejszym celem, jaki wyznaczyła sobie firma, było stworzenie jednego, zharmonizowanego środowiska, które umożliwiłoby zespołowi finansowemu dostęp do wszystkich danych finansowych i aplikacji w jednym miejscu. Aby taki system rzeczywiście odpowiadał oczekiwaniom użytkowników, Siemens zaangażował ich na każdym etapie procesu projektowania.

Wśród wyzwań i możliwości, jakie zidentyfikowano na inicjalnym etapie projektu, znalazła się m.in. potrzeba poprawy wydajności procesów. Zespół wyraźnie sygnalizował, że dotychczasowa nawigacja między aplikacjami jest uciążliwa i utrudnia nie tylko codzienną pracę, ale może także odbijać się na całościowych wskaźnikach efektywności. Kolejnym hamulcem produktywności okazał się nieintuicyjny wygląd i brak możliwości personalizacji istniejących narzędzi. Pracownicy trafnie akcentowali potrzebę nowych rozwiązań, które mogliby dostosowywać do swoich codziennych potrzeb. Dotychczasowy system był też zbyt złożony. Trzecim, niezwykle istotnym postulatem, przekładającym się zarówno na produktywność zespołów, jak i lepsze doświadczenie każdego pojedynczego użytkownika, okazała się wiec potrzeba wdrożenia narzędzi, które będą prostsze, a jednocześnie zapewnią lepszą jakość, zgodność i spójność danych.

Przede wszystkim UX

Aby sprostać tym oczekiwaniom, Siemens AG postawił na rozwiązania SAP S/4HANA i SAP Fiori Design System. Opracowany ekosystem narzędzi pozwolił spełnić oczekiwania użytkowników w zakresie intuicyjnego designu, przyjaznych aplikacji i scentralizowanego dostępu. Było to możliwe dzięki przyjętej wraz z nowymi rozwiązaniami filozofii stawiania na pierwszym miejscu doświadczenia użytkownika. Najlepsze praktyki i lekcje z innych wdrożeń UX uwzględniono także dzięki temu, że do zespołu UX, pracującego nad projektem, dołączył architekt UX z działu wsparcia SAP.

– Prawie 2500 osób zaangażowanych w nasze procesy finansowe może teraz błyskawicznie uzyskiwać dostęp do około 1000 aplikacji korzystających z różnych technologii, zapewniających użytkownikom odpowiadające ich potrzebom doświadczenia – podsumowuje Franziska Homa, Product Owner SAP Fiori UX, Siemens AG

 

Słowem-kluczem, najlepiej podsumowującym ten projekt, okazało się „uproszczenie”. W rezultacie wdrożenia prostsza stała się bowiem codzienna praca zespołów finansowych i procesy przekładające się na produktywność, jakość i zgodność danych. Pomyślnie wdrożono nowe, lokalne rozwiązanie, przygotowując także firmę do korzystania w przyszłości z aplikacji działających w chmurze. W pracę nad transformacją UX zaangażowano zespoły programistów, architektów, projektantów i użytkowników końcowych m.in. konfigurując system w oparciu o wywiady badawcze i konsultacje z pracownikami, którzy na co dzień korzystają z systemu. Dzięki temu, że byli oni od początku zaangażowani w projekt, świadomi jego celu i mieli wpływ na kierunek, bez trudu pokonano także opór przed zmianami w tak dużym zespole.

– Dojrzałe organizacje, planujące szeroko zakrojone zmiany z zakresu cyfryzacji i integracji danych, doskonale wiedzą, że w planie takiego projektu musi znaleźć się miejsce na uważną analizę oczekiwań przyszłych użytkowników systemu. Nie da się odpowiedzieć na wszystkie potrzeby biznesowe przedsiębiorstwa, nie uwzględniając potrzeb pracowników i ich doświadczenia, związanego z codzienną pracą. Obszar operacji finansowych wydaje się wyjątkowo wymagający pod tym względem – mnogość procesów i danych przetwarzanych w ich obrębie wymaga bez wątpienia szczególnego namysłu nad takimi projektami. Dobre skalibrowanie rozwiązań daje jednak organizacji zyski na wielu poziomach. Oprócz systemu zapewniającego jakość, spójność, zgodność danych czy wzrost wskaźników efektywności, niewątpliwym benefitem jest też poprawa motywacji i zaangażowania zespołu – mówi Tomasz Zazula, wiceprezes SAP Polska odpowiedzialny za finanse spółki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.