Komunikaty PR

Snowflake z silną dynamiką wzrostu w regionie EMEA

2023-05-04  |  10:27

Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych (Data Cloud), odnotowała silny wzrost w regionie EMEA w roku fiskalnym 2023, który zakończył się 31 stycznia 2023 roku. W ostatnim roku finansowym firma kontynuowała przekształcenie zespołu sprzedażowego w regionie EMEA na model pionowy, napędzała szerszą adopcję i konsumpcję technologii przez klientów w regionie, dostarczała rozwój i innowacje związane ze współpracą w obszarze danych i aplikacji oraz zwiększała dostępność swojej oferty dla deweloperów dzięki Snowpark.

W roku fiskalnym 2023 skupiliśmy się na przemodelowaniu i ugruntowaniu naszej pozycji jako w pełni rozwiniętej firmy pionowej. Dzięki temu możemy oferować klientom bardziej złożone usługi, w których każda funkcja - od sprzedaży do marketingu - wspiera naszą szytą na miarę ofertę Chmury Danych dla różnych branż, co pozwala sprostać wymaganiom i przedstawić możliwości wielu sektorom: od usług finansowych po handel detaliczny. W najbliższej przyszłości będziemy wprowadzać kolejne innowacje w Chmurze Danych, aby oferować bardziej dostosowane rozwiązania, które zaspokoją potrzeby jeszcze większej liczby branż – mówi Alison Tierney, wiceprezeska na obszar EMEA w Snowflake.

Skupiając się na najbliższym roku, Snowflake EMEA obserwuje rosnącą liczbę tematów biznesowych i technicznych z naszymi klientami z regionu EMEA w trzech kluczowych obszarach: Snowpark, Customer 360 i ESG. Dane są kluczowym elementem tych działań. W przypadku Snowpark rozwijamy możliwości naszych klientów w zakresie tworzenia nowych aplikacji bezpośrednio na platformie Snowflake w wybranym przez nich języku, aby praca z danymi była prostsza i skuteczniejsza. Poprzez odblokowanie danych wcześniej uwięzionych w historycznych silosach, Customer 360 daje firmom kompleksowy wgląd w potrzeby i cele klientów. Dane ESG natomiast wiążą się z kluczowym obowiązkiem biznesowym dotyczącym oceny działań z obszaru zrównoważonego rozwoju i opracowania przyszłych celów, aby zapewnić, że organizacje wywierają pozytywny wpływ na planetę – dodaje Alison Tierney.

Siła Snowflake w regionie EMEA

Snowflake zakończył rok fiskalny 2023 z imponującym wynikiem. Oto kluczowe kamienie milowe w regionie EMEA:

● Przychody ze sprzedaży produktów za dwanaście miesięcy do 31 stycznia 2023 roku wzrosły o 72% rok do roku, do sumy 268,2 mln USD, a globalne przychody z produktów za ten sam okres wyniosły 1 938,8 mln USD[1].

● Globalny wskaźnik utrzymania przychodów netto wyniósł 158%[2].

● Zwiększyła się liczba pracowników. Na dzień 31 stycznia 2023 roku było ich w regionie EMEA już 1289, a na całym świecie ponad 5880. To dużo więcej niż rok wcześniej, kiedy na dzień 31 stycznia 2022 roku, Snowflake zatrudniał 766 pracowników w regionie EMEA i prawie 4 tys. pracowników na całym świecie.

● Snowflake rozszerzył swoją dostępność w regionie EMEA o Francję (Paryż) w ramach AWS oraz Wielką Brytanię (Londyn) w ramach Microsoft Azure. Dzięki tym działaniom Snowflake obsługuje obecnie 37 regionów świata na trzech platformach chmurowych (AWS, GCP i Azure).

● Od ponad roku działa EMEA Startup Program, do którego dołączyło już ponad 100 firm. Program wspiera młode start-upy zajmujące się danymi w budowaniu swoich rozwiązań na platformie Snowflake.

● Snowflake uruchomił po raz trzeci Global Startup Challenge dla firm na wczesnym etapie rozwoju wprowadzających innowacje w obszarze Chmury Danych. Firma oferuje trzem finalistom konkursu możliwość ubiegania się o środki inwestycyjne (łącznie do miliona dolarów dla trzech finalistów), a także ekspozycję marketingową na skalę globalną. W ramach konkursu wpłynęło ponad 100 zgłoszeń z regionu EMEA, a zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas Snowflake Summit 2023.

● Snowflake organizuje cykl spotkań Data For Breakfast w 27 miastach w regionie EMEA. Według przewidywań przyciągnie on nawet 2,5 tys. uczestników.

● Snowflake będzie gospodarzem swojego największego dorocznego wydarzenia Snowflake Summit 2023 w Las Vegas w dniach 26-29 czerwca. W "The World of Data Collaboration" wezmą udział tysiące profesjonalistów zajmujących się danymi. Wydarzenie to obejmuje 10 ścieżek, ponad 250 sesji i udział około 200 partnerów. W zeszłorocznej edycji Snowflake Summit wzięło udział 9 tys. uczestników osobiście oraz ponad 11,5 tys. online.

Globalny wzrost przedsiębiorstwa

W ostatnim roku fiskalnym firma Snowflake rozwijała się globalnie m.in. dzięki wprowadzeniu na rynek Telecom Data Cloud, czyli Chmury Danych przeznaczonej dla branży telekomunikacyjnej, zwiększeniu zatrudnienia oraz kilku akwizycjom, aby umożliwić organizacjom łatwiejszy dostęp do danych na całym świecie[3].

Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą wykorzystać Snowflake Telecom Data Cloud do przełamania silosów danych w firmach i w całym ekosystemie. Chmura Danych umożliwia organizacjom łatwy i bezpieczny dostęp do danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego, tworzenie modeli uczenia maszynowego (ML), a także udostępnianie i analizowanie danych w celu podejmowania lepszych decyzji.

Snowflake wraz z partnerami ma na celu wspieranie dostawców usług telekomunikacyjnych w szybszej cyfrowej transformacji i zapewnieniu lepszych doświadczeń klientom poprzez Telecom Data Cloud. Dzięki temu dostawcy mogą osiągnąć lepszą wydajność operacyjną oraz wprowadzać na rynek nowe usługi oparte na danych, co z kolei przyczynia się do zwiększenia ich dochodów.

Snowflake w ostatnim roku fiskalnym zakończył szereg akwizycji, aby pomóc klientom zmaksymalizować wartość z ich danych. Objęły one firmy:

  • Streamlit – oferowany przez firmę framework dla aplikacji opartych na danych w połączeniu z Chmurą Danych Snowflake umożliwia programistom i inżynierom zajmującym się danymi budowanie i udostępnianie aplikacji w sposób szybki i iterowalny, bez konieczności bycia ekspertem w dziedzinie front-end developmentu.
  • Applica – ta platforma AI do prostego zarządzania dokumentami pomaga klientom Snowflake wykorzystać nieustrukturyzowane dane w ramach Chmury Danych.
  • Myst – ta firma specjalizująca się w prognozowaniu w oparciu o szeregi czasowe pomaga klientom Snowflake tworzyć dokładniejsze prognozy, aby kierować procesem zarządzania, ułatwiać planowanie i wyznaczanie celów oraz pomagać w ograniczaniu ryzyka.
  • SnowConvert – ten pakiet narzędzi Mobilize.Net znacząco zmniejsza nakłady potrzebne na migrację i poprawia szybkość migracji danych klientów do Chmury Danych Snowflake.

W ostatnim roku fiskalnym Snowflake przyjął około 1,9 tys. nowych pracowników i w tym roku planuje dalsze zatrudnienia w obszarach produktu, inżynierii i sprzedaży.

 


[1] Snowflake przypisuje przychody z produktów do regionu EMEA w oparciu o lokalizację klienta, która jest uzyskiwana na podstawie informacji ship-to lub bill-to dostarczonych przez każdego klienta.

[2] Na dzień 31 stycznia 2023 r. Definicja wskaźnika utrzymania przychodów netto znajduje się w komunikacie prasowym Snowflake dotyczącym wyników za rok fiskalny 2023.

[3] Snowflake Telecom Data Cloud uruchomiona w lutym 2023 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.