SoftServe przejmuje Hoverstate
SoftServe, globalna firma konsultingowa IT, ogłosiła przejęcie Hoverstate, agencji cyfrowej specjalizującej się w rozwiązaniach mobilnych i internetowych. To przejęcie wzmocni pozycję SoftServe jako dostawcy kompleksowego oprogramowania dla firm o zaawansowanym stopniu cyfryzacji.
Szeroka oferta i globalny zasięg SoftServe uzupełniają się z wiedzą Hoverstate w zakresie inteligentnej automatyzacji procesów. Dzięki połączeniu firm klienci otrzymają szerszy dostęp do przyspieszonych procesów cyfrowych opartych na chmurze oraz większe możliwości rozwoju przy użyciu danych i analiz, AI/ML oraz inżynierii oprogramowania opartej na doświadczeniu. Kluczową rolę w dalszym rozwoju firmy odegra partnerstwo z opartą na sztucznej inteligencji platformą Pega Platform z portfolio Pegasystems. Doświadczenie Hoverstate w zakresie tej platformy pozwoli przyspieszać optymalizację kosztów związanych z transformacją procesów back-office. Oparte na projektowaniu podejście do front-endu zapewni głębsze zaangażowanie klientów.
- Hoverstate rozszerza nasz pakiet innowacyjnych usług, abyśmy mogli jeszcze skuteczniej pomagać naszym klientom w usprawnianiu procesów i minimalizowaniu kosztów. To wyjątkowo ważne zadania w dzisiejszej sytuacji makroekonomicznej - mówi Chris Baker, dyrektor generalny SoftServe i dodaje - Hoverstate przyjmuje podejście zorientowane na człowieka i tworzy nowe doświadczenia dla użytkowników, dostarczając mocnych wyników biznesowych, z których skorzystają obecni oraz przyszli klienci SoftServe.
Dzięki przejęciu firmy Hoverstate, SoftServe zyska także wiedzę branżową sektora opieki zdrowotnej (do grona klientów firmy dołączają ważne organizacje z tej branży), finansów, bankowości, transportu i logistyki. Klienci SoftServe zyskają z kolei szansę poprawienia wyników biznesowych, lepiej wykorzystując swoje inwestycje w rozwiązania technologiczne dostarczane przez Amazon Web Services, Google, Microsoft, NVIDIA i SiteCore.
SoftServe zatrudnia 12 000 osób w 14 krajach w Ameryce Północnej, regionie EMEA, APAC i Ameryce Łacińskiej. Do tego grona dołączą specjaliści i specjalistki Hoverstate z Włoch i Stanów Zjednoczonych, którzy niebawem rozpoczną pracę dla SoftServe. Razem z nimi do SoftServe dołączą dyrektor ds. strategii i partner zarządzający Hoverstate Rob Fauver i dyrektor ds. innowacji i partner zarządzający Kyung Ahn.
- Wierzymy, że połączenie sił z wiodącym dostawcą usług transformacji cyfrowej jest najlepszą drogą do zapewnienia naszym klientom najszerszych możliwości i wyjątkowych rozwiązań cyfrowych. Z SoftServe łączy nas nie tylko biznes, ale również podstawowe wartości i podejście skoncentrowane na ludziach. Podobieństwa w kulturze organizacyjnej obydwu firm są wręcz niespotykane. Dodatkowo, globalny zasięg SoftServe przybliży nas do klientów, a dzięki temu będziemy w stanie zapewnić elastyczne i skalowalne wsparcie. Jesteśmy gotowi na przyszłość - powiedział Rob Fauver, dyrektor ds. strategii i partner zarządzający Hoverstate.
Niedługo firma SoftServe będzie obchodzić 30. rocznicę rozpoczęcia działalności oraz świętować 10 lat obecności na polskim rynku. SoftServe zatrudnia w Polsce ponad 1600 specjalistek i specjalistów IT, a biura firmy są zlokalizowane w siedmiu miastach.
- Dzięki tej akwizycji nasz polski zespół zyska dostęp do bogatego doświadczenia ekspertów Hoverstate. Będzie mógł również korzystać z ich wsparcia, realizując projekty dla obecnych i przyszłych klientów. Co prawda ta transakcja nie ma w tym momencie bezpośredniego wpływu na operacje SoftServe w Polsce ani zatrudnienie w naszym zespole, ale widzimy w niej ogromną wartość merytoryczną – komentuje Sebastian Drzewiecki, VP i Country Manager SoftServe Poland.
---
O SOFTSERVE
SoftServe jest wiodącą firmą konsultingową IT, która przekształca i optymalizuje sposób prowadzenia działalności przez przedsiębiorstwa i firmy programistyczne. Nasze kompleksowe podejście zapewnia innowacyjność, jakość i szybkość w sektorach opieki zdrowotnej, handlu detalicznego, energetyki, produkcji i usług finansowych.
Nasza strona internetowa, blog, LinkedIn, Facebook i Twitter.
O HOVERSTATE
Hoverstate to agencja cyfrowa oferująca pełen zakres usług, koncentrująca się na strategii cyfrowej, aplikacjach mobilnych, tworzeniu stron internetowych i aplikacjach biznesowych z dużym doświadczeniem w branży ubezpieczeń zdrowotnych, farmaceutycznej i life sciences. Firma specjalizuje się w: AppDev, Service Design/CX/UX, UI, DevOps & Infrastructure, Big Data, AI/ML, RPA, konsultingu w branży ochrony zdrowia, mediów, edukacji I finansów.
![PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1568045905,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.