Komunikaty PR

Sprzedaż 4.0, czyli jak zabezpieczyć dane klientów sklepów?

2020-03-30  |  11:00
Biuro prasowe

Handel detaliczny nieustannie się zmienia za sprawą nowych technologii: od kas samoobsługowych przez samoobsługowe sklepy, aż po systemy „click and collect”. Niestety, systemy, które stoją za tymi rozwiązaniami dysponują złożonymi danymi klientów, a tym samym stanowią cenny cel dla cyberprzestępców. Niezależnie od tego, czy jest to atak typu ransomware, w celu wyłudzenia okupu za przywrócenie plików, czy też nielegalny handel skradzionymi danymi, przestępcy będą chcieli na nich zarobić. Właśnie dlatego warto postawić na technologie, które pozwolą zabezpieczyć dane klientów.

 

Zaskakującym może być fakt, że branża handlu detalicznego zmaga się obecnie z wieloma trudnościami związanymi z rozporządzeniem RODO. Choć jest ono z pewnością potrzebną legislacją, połączenie kosztów naruszeń z grzywnami nałożonymi w związku z naruszeniem danych osobowych klientów może stanowić realną szkodę dla finansów i wpłynąć na reputację sprzedawcy. Tym samym skutkuje to utratą zaufania klientów.

 

Jak wskazują ostatnie badania przeprowadzone wśród konsumentów z Wielkiej Brytanii, 19 proc. z nich deklaruje, że całkowicie zaprzestałoby robienia zakupów u danego sprzedawcy, w przypadku naruszenia przez niego danych osobowych, a 33 proc. zdecydowałoby się na dłuższą przerwę od kupowania w tym miejscu. Nawet jeśli dane można odzyskać, zapracowanie na ponowne zaufanie klientów może okazać się kosztowne, podobnie jak naprawa szkód wizerunkowych.

 

Każdy pracownik sklepu powinien wiedzieć, jak zgłosić naruszenie i być w pełni zaznajomiony z zasadami i procedurami RODO. -Warto również upewnić się, czy systemy używane w sprzedaży detalicznej posiadają najnowsze systemy bezpieczeństwa i aktualizacje oprogramowania – podkreśla Dagmara Pomirska z Axis Communications. Menedżerowie ds. IT i bezpieczeństwa powinni starać się zapewnić ochronę całego systemu przed potencjalnym atakiem, w tym identyfikować wszelkie potencjalne słabości, które mogłyby doprowadzić do naruszeń – dodaje.

 

Technologia na rzecz bezpieczeństwa

 

Rewolucja w zakresie bezpieczeństwa w sektorze handlu rozpoczęła się w chwili gdy sektor zaczął odchodzić od analogowych urządzeń do monitoringu wizyjnego. Dzisiaj klientów sklepów chronią nowoczesne technologie, takie jak kamery sieciowe, urządzenia kontroli dostępu, systemy audio i czujniki. Warto jednak pamiętać, że tego typu urządzenia, bez odpowiednich zabezpieczeń, mogą stanowić lukę w systemie informatycznym, którą potencjalni atakujący mają szansę dostać się do sieci sprzedawcy i danych jego klientów.

Bardzo ważne jest, aby wybierając technologie, na które decydujemy się jako sprzedawcy, sprawdzać czy gwarantują one integralność i cyberbezpieczeństwo. Jednym z elementów, które wskazują, że wybrany sprzęt jest bezpieczny są certyfikaty. Przykładowo, Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa w Wielkiej Brytanii nadaje akredytacje „Secure By Default” tym dostawcom, których rozwiązania od samego początku są budowane zgodnie z zasadami cyberbezpieczeństwa, dzięki czemu zapewniają maksymalną ochronę i nie wymagają dodatkowych zmian wprowadzanych później.

 

Warto także zwrócić uwagę na tzw. całkowity koszt posiadania (TCO). Często wydaje się, że zakup tańszego rozwiązania pozwoli na redukcję kosztów. W rzeczywistości, serwisowanie i aktualizacje oprogramowania, które nie zostało wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia jeszcze na etapie produkcji, może okazać się dużo bardziej kosztowne niż zakup nieco droższego urządzenia już na początku. Wybierając dostawcę, dobrze by w przejrzysty i jasny sposób informował on o kosztach, których można spodziewać się w przyszłości.

 

- Zwracanie uwagi na TCO i wysoką jakość urządzeń pozwala minimalizować koszty w perspektywie długoterminowej i łagodzić ryzyka związane z naruszeniami cyberbezpieczeństwa, a tym samym chronić dane klientów i wizerunek przedsiębiorstwa – podsumowuje Dagmara Pomirska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Przemiana dzięki technologii – Wizja komputerowa odmienia produktywność biznesów Biuro prasowe
2024-04-18 | 15:00

Przemiana dzięki technologii – Wizja komputerowa odmienia produktywność biznesów

Europejscy decydenci przewidują, że aplikacje Widzenia Komputerowego, oparte na postępach w Generatywnej Sztucznej Inteligencji, umożliwią firmom osiągnięcie wyższych poziomów
IT i technologie Sony wprowadza nowy monitor profesjonalny FW-BZ53L o przekątnej 98 cali
2024-04-18 | 14:10

Sony wprowadza nowy monitor profesjonalny FW-BZ53L o przekątnej 98 cali

Firma Sony ogłosiła, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie
2024-04-18 | 12:00

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.