STILL idzie w 5G
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Chcąc jeszcze pełniej uczestniczyć w czwartej rewolucji przemysłowej, firma STILL zainwestowała w nowoczesne technologie telekomunikacyjne. W hamburskiej siedzibie przedsiębiorstwa funkcjonuje już przemysłowa sieć 5G.
Technologia 5G umożliwia wielokierunkową, bezprzewodową i szybką komunikację z minimalnymi opóźnieniami. W zakładach chcących korzystać na dużą skalę z dobrodziejstw Internetu Rzeczy – w tym nieustannie wymieniających informację pomiędzy sobą oraz elementami infrastruktury automatycznymi pojazdami AGV/AMR – rozwiązanie tego rodzaju staje się wymogiem. Chcąc testować nowe możliwości działania w ramach koncepcji Przemysłu 4.0, w hamburskiej centrali STILL wdrożono ultraszybką sieć 5G-SA.
Technologia 5G jako podstawa rozwoju Industry 4.0 i Intralogistyki 4.0
Z punktu widzenia zastosowania w przemyśle technologia 5G wyróżnia się pod kątem wysokiej wydajności i niezawodności. Jej parametry umożliwiają współdziałanie w czasie rzeczywistym wielu bezzałogowych pojazdów współpracujących w ramach automatycznych systemów transportu wewnętrznego. Obrazowanie i rozpoznawania środowiska przebiega niemal bez opóźnień. Dzięki temu możliwe są zaawansowane wdrożenia z zakresu robotyki, współpracy człowiek-maszyna oraz koordynacji pracy zautomatyzowanych flot. Ciągłość i stabilność wymiany danych sprawia, że realne jest wdrożenie nowych modelów biznesowych, jak konserwacja predykcyjna, pay-per-use czy optymalizacja procesów w oparciu o pełne, bardzo dokładne informacje.
Uczenie maszynowe i pełniejsze wykorzystanie danych – projekty STILL na bazie 5G
Firma STILL jest zaangażowana w liczne międzynarodowe projekty badawcze nastawione na maksymalizację korzyści wynikających z transferu danych pomiędzy różnymi systemami. Przykładowo, celem projektu ARIBIC jest zwiększenie stopnia wykorzystania danych gromadzonych przez pojazdy AGV i AMR za pośrednictwem czujników i kamer podczas przejazdu przez magazyn. Rozwijana jest technologia, dzięki której na ich podstawie możliwe jest tworzenie w czasie rzeczywistym „cyfrowego bliźniaka” otoczenia magazynu i natychmiastowa wymiana danych pomiędzy funkcjonującymi w nim maszynami. Z początkiem 2022 roku uruchomiono natomiast program CampusOS. Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki sfinansuje w jego ramach rozwój modułowych środowisk otoczenia 5G do wdrożenia w przedsiębiorstwach w oparciu o otwarte technologie radiowe. Jednym z testowanych technologicznych ekosystemów jest ten wdrożony w centrali STILL. – Projekt CampusOS przewiduje poddanie różnego rodzaju sieci 5G testom i porównaniom ich parametrów. Jestem przekonany, że nasz system zda egzamin, a dzięki działaniom w ramach projektu zdobędziemy doświadczenie, dzięki któremu będziemy dla klientów kompetentnymi doradcami w zakresie przemysłowych wdrożeń 5G – komentuje Ansgar Bergmann, ekspert STILL ds. danych i sieci.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.