Komunikaty PR

Sundog pozyskał od inwestorów 1,48 mln zł

2023-02-21  |  13:00

 

Sundog, nowa spółka z branży gier wideo, której akcjonariuszką jest laureatka Nagrody Nobla w dziedzinie literatury – Olga Tokarczuk, z sukcesem zakończył emisję prywatną. W styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. Kapitał ten zostanie przeznaczony na stworzenie prototypu gry – Ibru – inspirowanej książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. W nadchodzących miesiącach Sundog planuje kolejną emisję. Jej celem będzie zebranie budżetu produkcyjnego na stworzenie tytułu. 

Naszym założeniem było, aby zrobić grę na podstawie jak najlepszej – istniejącej już fabuły. Stąd kontakt z Olgą Tokarczuk i wybór książki jej autorstwa – Anna In w Grobowcach Świata. To jeden z najstarszych mitów w historii ludzkości we współczesnej odsłonie. Powieść ponadczasowa, głęboko ludzka, w której wizja współczesnego umierającego świata, doskonale nadaje się do pokazania w świecie cyfrowym – mówi Mateusz Błaszczyk, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Sundoga. – Pomysł spodobał się nie tylko nam, ale także inwestorom. W krótkim czasie pozyskaliśmy od nich prawie 1,5 mln zł z prywatnej emisji akcji. To osoby zainteresowane twórczością Olgi Tokarczuk oraz blisko powiązane z kulturą cyfrową. Jesteśmy dumni, że Olga współtworzy z nami Sundoga i wspomaga nas przy pracach koncepcyjnych – dodaje Mateusz Błaszczyk. 

Spółkę założyły cztery osoby: Aleksandra Bieluk – dyrektorka narracyjna z sześcioletnim doświadczeniem w tworzeniu i implementowaniu fabuły w grach, Carlos Castañon – dyrektor artystyczny z 15-letnim doświadczeniem w kreowaniu wizualnej warstwy gier. Na jego koncie znajduje się sześć wydanych tytułów, z czego cztery na PC i konsole. Ostatni projekt, przy którym pracował Carlos to Metamorphosis. Wśród założycieli Sundoga są także Zbyszko Fingas – scenarzysta oraz członek zarządu Fundacji Olgi Tokarczuk oraz Mateusz Błaszczyk – dyrektor kreatywny z dziesięcioletnim doświadczeniem w gamedevie.

Pozyskany od inwestorów kapitał spółka przeznaczy na stworzenie prototypu Ibru. Gra będzie detektywistycznym RPG łączącym cyberpunk i mity sumeryjskie. Zespół kładzie nacisk na stworzenie różnych sposobów jego eksploracji.  

- Nie mam poczucia, że jestem właścicielką mitu o Inannie. Wręcz przeciwnie mity należą do wszystkich i ciągle do nas wracają w różnych formach. Gra może być innym sposobem wejścia w opowieść, przeżycia jej w inny sposób. Uważam, że to szansa dla mojej książki - zaistnieć w innej formie i w ten sposób dotrzeć do ludzi, którzy już nie czytają papierowych książek – mówi Olga Tokarczuk, przewodnicząca Rady Nadzorczej Sundog. – Interesuje się wszystkim, co powstaje i staram się pomagać, głównie w kwestiach narracyjnych. Mam nadzieję, że powstanie z tego mądra i fascynująca przygoda intelektualna – dodaje Olga Tokarczuk.  

Czas rozgrywki planowany jest na ok. 16 godzin. 

- Rozwidlenia narracyjne, rozbudowana rozgrywka i śledztwa sprawią, że Ibru będzie posiadała jeszcze więcej wątków. Planujemy wyprodukować prototyp, który pokażemy wydawcom i potencjalnym inwestorom. W kolejnych miesiącach zamierzamy przeprowadzić kolejną emisję akcji, która – mamy nadzieję – pozwoli nam uzyskać środki na całą produkcję. Szacujemy, że będzie to kwota przekraczająca 10 mln zł. Planujemy także rozbudowę zespołu do ok. 20 osób – dodaje Mateusz Błaszczyk.

Ibru ma być gotowa w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Zespół Sundoga aktualnie tworzy 9 osób. Spółka prowadzi także nowe rekrutacje i chce powiększyć zespół o kolejne talenty.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.