Sundog zdradza więcej informacji o Ibru, studio pokazało fragment miasta
Sundog, spółka z branży gier wideo pracuje aktywnie nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5. Tytuł inspirowany jest książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. W nadchodzących miesiącach Sundog planuje kolejną emisję. Jej celem będzie zebranie budżetu produkcyjnego na stworzenie tytułu.
– W najnowszym materiale key art pokazujemy szczegóły najniższej dzielnicy miasta. Jest to obszar slumsów, które zbudowane są w dużej mierze na ruinach starożytnego miasta. Mieszkańcy tej dzielnicy budowali ją ze znalezionych kamieni, starych materiałów budowlanych. Wykorzystane są duże, wysokie kolumny, które są kolejną warstwą miasta i historii w nich ukrytej. Slumsy Ibru to opuszczona przestrzeń, która rządzi się swoimi prawami – Carlos Castañon, współzałożyciel i dyrektor artystyczny Sundog. – Przestrzeń ta jest zamieszkiwana przez najbiedniejszych mieszkańców. Z drugiej strony pomimo tego szarego życia, ta dzielnica jest bardzo kolorowa i różnorodna. Mieszają się tu kultury. Może w niej się znaleźć każdy, kto spadł z drabiny społecznej, przez to ta okolica jest tak niesamowita – dodaje Carlos Castañon.
Twórcy przy projektowaniu Ibru inspirują się mitami i historią bliskiego wschodu. Nawiązania będzie można znaleźć w kulturze, ubiorach bohaterów, czy architekturze. Niektóre stroje i lokalizacje powiązane są z faktami geograficznymi i problemami społecznymi krajów z tamtego obszaru.
– Trafiamy do miasta, które lata swojej świetności ma za sobą. Trudno powiedzieć, kiedy były te czasy. Całe miasto jest „postczasowe”, nie wiadomo, czy to co się w nim dzieje jest współczesne, czy antyczne – mówi Aleksandra Bieluk, współzałożycielka i dyrektorka narracyjna Sundog. – Nad dolną dzielnicą dominuje zupełnie inny świat, górna część miasta. Mieszkają tam postacie, które podają się za bogów. Boskość w naszym świecie jest dziwnym zjawiskiem, można się urodzić bogiem, albo przybliżyć się do tego statusu przez czyny. Ten motyw jest bardzo stary, nawiązujemy tutaj do opowieści o Gilgameszu, który przez swoje czyny został półbogiem – wyjaśnia Aleksandra Bieluk.
Ibru to pierwszy tytuł Sundoga. Nad grą pracuje aktualnie około 10 osób, a docelowo spółka zamierza zbudować 20 osobowy zespół. Spółka szacuje, że budżet gry przekroczy 10 mln zł. Gra ma być wydana w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Czas rozgrywki planowany jest na ok. 16 godzin.
W pierwszej rundzie finansowania w styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. W 2023 Sundog zamierza pozyskać kolejne finansowanie na rozwój produkcji.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.