Komunikaty PR

Święta Bożego Narodzenia: uwaga spamerzy w natarciu!

2022-12-22  |  01:00
Biuro prasowe

Bitdefender Antispam Lab analizuje w gorącym okresie przedświątecznym niechciane e-maile i związane z nimi zagrożenia. Według tych danych gwałtowny przyrost świątecznego spamu rozpoczął się 27 listopada. Przy czym najwyższe skoki tej korespondencji nastąpiły pomiędzy 6 a 9 grudnia. Co ciekawe, 2 na 5 niechcianych e-maili o tematyce świątecznej, które konsumenci otrzymali między 27 listopada a 12 grudnia, Bitdefender Antispam Lab zakwalifikował jako oszustwa.

 

Zgodnie z telemetrią antyspamową Bitdefendera 31 proc. spośród wszystkich świątecznych e-maili ze spamem trafiło do skrzynek odbiorczych w Stanach Zjednoczonych, a 24 proc. dotarło do użytkowników w Irlandii.  Natomiast 43 proc. e-maili ze spamem o tematyce bożonarodzeniowej wysłano z adresów IP w USA i 18 proc. z Bułgarii.  W obu zestawieniach w pierwszej dziesiątce nie znalazła się Polska. 

 

Tegoroczne świąteczne trendy spamowe nie odbiegają do tego z czym mieliśmy do czynienia we wcześniejszych latach. Wiadomości zawierają informacje o rzekomych prezentach świątecznych, rabatach na markowe towary czy też fałszywe ankiety. Pewnego rodzaju nowinką są niespodzianki dla osób samotnych w postaci świątecznych randek online i dostępu do treści dla dorosłych.

 

 

Jak cieszyć się świętami bez oszustw?

Oszukańcze e-maile przychodzące w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie mogą być bardzo kuszące. Poza tym napastnicy wykorzystują przedświąteczne roztargnienie konsumentów. Jednak specjaliści Bitdefendera zalecają podchodzić z dużą powagą do informacji zbyt pięknych, aby mogły być prawdziwe. Nieostrożne interakcje z wiadomościami spamowymi niosą ze sobą poważne konsekwencje, które mogą popsuć Święta Bożego Narodzenia.

 

Bitdefender przygotował kilka porad pozwalających uniknąć zagrożeń jakie niesie ze sobą świąteczny spam.

 

  • Nigdy nie wypełniaj ankiet online dotyczących kart podarunkowych i innych towarów, które wymagają podania informacji o karcie kredytowej lub innych poufnych danych.
  • Nie otwieraj linków w niechcianych e-mailach ani wiadomościach w sieciach społecznościowych oferujących wspaniałe okazje lub ekskluzywny dostęp do ofert.
  • Realizuj świąteczne zakupy na znanych stronach internetowych.
  • Nigdy nie instaluj oprogramowania z nieznanych źródeł reklamowanych w wiadomościach spamowych.
  • Korzystaj z niezawodnego rozwiązania zabezpieczającego, które chroni przed złośliwym oprogramowaniem i blokuje phishing oraz oszukańcze strony internetowe.

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.