Sygnis SA przejmuje Zmorph SA
Marek Lorent-Kamiński
Sygnis SA
Żwirki i Wigury 101
02-089 Warszawa
kontakt|sygnis.pl| |kontakt|sygnis.pl
22 668 47 57
https://sygnis.pl/
Grupa Sygnis już niedługo największym podmiotem w polskiej branży druku 3D
Sygnis SA przejmuje pakiet większościowy akcji spółki ZMorph SA. Niniejszym kształtuje się Grupa Sygnis, gdzie ZMorph SA pozostaje odrębną spółką zależną. Formalna finalizacja przejęcia odbyła się 29 lipca 2022 r.
Rada Nadzorcza spółki ZMorph SA powołała Grzegorza Kaszyńskiego na stanowisko Prezesa spółki ZMorph SA oraz Andrzeja Burgs na stanowisko Wiceprezesa. Grzegorz Kaszyński pozostaje nadal Wiceprezesem Sygnis SA oraz Dyrektorem Handlowym całej Grupy Sygnis. Jako doświadczony Dyrektor Handlowy, Grzegorz Kaszyński, w spółce ZMorph SA skupi się na rozbudowie sieci sprzedaży i zacieśnianiu relacji z Klientami.
Andrzej Burgs pozostaje Prezesem Sygnis SA. Jako szef Działu Technologicznego oraz R&D Grupy Sygnis zapewni ZMorph SA płynne wsparcie zarówno w zakresie rozwoju dotychczasowych urządzeń, jak i w kwestii przyszłych wspólnych produktów.
ZMorph SA to jeden z największych i najdłużej działających polskich producentów drukarek 3D. Z powodzeniem prowadzi swoją działalność od 2012 roku, dostarczając niezawodne rozwiązania dla edukacji i zastosowań przemysłowych. Drukarki 3D ZMorph SA to przede wszystkim urządzenia klasy premium, gwarantujące Klientowi trwałość i wydajność, ale również unikatowy design na najwyższym poziomie.
Produkty ZMorph SA są dostępne globalnie dzięki oficjalnej sieci partnerów na wszystkich kontynentach. Urządzenia cieszą się dużą popularnością szczególnie na rynku amerykańskim, wychodząc naprzeciw wygórowanym oczekiwaniom odbiorców.
Wraz z przejęciem spółki, Grupa Sygnis stanie się największym podmiotem w polskiej branży druku 3D.
Powiększanie się Sygnis SA to jeden z celów prezentowanej na początku roku strategii firmy. Tak o przejęciu mówią Prezes Sygnis SA, Andrzej Burgs oraz nowy Prezes ZMorph SA, Grzegorz Kaszyński:
Andrzej Burgs: „Sygnis w swojej strategii planowało stworzenie Grupy Sygnis, w skład której będzie wchodzić m.in. spółka, będąca producentem maszyn do druku 3D. Wstępne założenia zakładały czas realizacji na przestrzeni 2 lat. W tym momencie okazja na przejęcie firmy ZMorph powoduje, że osiągamy ten strategiczny cel już teraz. Efekt tej synergii najprawdopodobniej będzie widoczny pod koniec tego roku, stanowiąc ważny element strategii firmy. Opracowywane w Sygnis produkty mogą stać się istotnym elementem dalszego rozwoju nowoprzejętej spółki i mogą być w przyszłości transferowane do ZMorph. Dodatkowo, dzięki nowej lokalizacji na Dolnym Śląsku możemy poszerzać nasze pole rekrutacyjne, rozpoczynając współpracę z różnymi, zdolnymi osobami w tym regionie. Inwestując w ZMorph jako Grupa Sygnis stajemy się największym podmiotem z branży druku 3D w Polsce, a nasze aspiracje, oczywiście, sięgają jeszcze dalej.”
Grzegorz Kaszyński: „Jestem bardzo dumny, że udało się nam dołączyć ZMorph do Grupy Sygnis. Jest to jedna z najważniejszych marek na polskim rynku druku 3D, a przede wszystkim bardzo rozpoznawalna na świecie. Unikatowy design i nacisk na jakość ZMorph w połączeniu z siłą badawczo-rozwojową Sygnis z pewnością szybko zaowocuje nowymi rozwiązaniami w ofercie firmy. Łączymy się w przełomowym momencie, dzięki drukarce i500 ZMorph staje się ważnym graczem na rynku drukarek profesjonalnych, w szczególności tych kierowanych dla profesjonalnych SME. Zdiagnozowaliśmy obszary sprzedażowe, które posiadają niewykorzystany potencjał. Dążymy do tego, aby ZMorph był dla druku 3D synonimem europejskiej marki premium.”
***
O Spółce Sygnis SA:
Sygnis SA to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami, rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii. Trzonem firmy są interdyscyplinarne zespoły specjalistów i naukowców, a także silny dział sprzedaży dystrybuujący rozwiązania partnerów biznesowych spółki. Sygnis SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.