Komunikaty PR

Sygnis wygrywa przetarg na dostawę mikroskopu o wartości prawie 6 mln zł

2022-06-30  |  12:00
Biuro prasowe

Notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych wygrała przetarg na dostawę mikroskopu elektronowego typu LEEM dla Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, za kwotę 5,9 mln zł. Wygrany przetarg jest kolejnym elementem realizacji strategii rozwoju spółki na lata 2022-2027.

Mikroskop LEEM jest wyjątkowym sprzętem badawczym, umożliwiającym rozszerzenie prac badawczych nad nowymi materiałami. Zgodnie ze złożoną ofertą dostawa, montaż i uruchomienie LEEM potrwa kilkanaście miesięcy, a całość oferty została podzielona na etapy milowe.

- Wdrożenie dla Uniwersytetu Jagiellońskiego innowacyjnego mikroskopu LEEM będzie kolejną tak dużą realizacją dla czołowej polskiej uczelni. Jako spółka wywodząca się ze środowiska naukowego rozumiemy specyfikę pracy naukowców co w połączeniu ze spersonalizowanym charakterem naszych wdrożeń pozwala nam skutecznie konkurować w tak dużych i prestiżowych przetargach. Warto bowiem zaznaczyć, że wartość przetargu wynosi 5,9 mln zł co stanowi niemal połowę naszego zeszłorocznego przychodu  – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis SA.

Spółka odnotowała w I kwartale 2022 roku 12,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o prawie 12 procent w porównaniu ze sprzedażą odnotowaną przez Sygnis New Technologies Sp. z o.o. oraz MODE S.A. w całym ubiegłym roku. Zysk netto wyniósł 3,4 mln zł i był o 213 procent wyższy od całego 2021 roku. Na rekordowe wyniki Spółki wpłynęły przede wszystkim realizacja dostaw drukarek 3D w ramach programu Laboratoria Przyszłości, a także rekordowe dostawy urządzeń wysokich technologii. Spółka zamierza kontynuować dalszą realizację Strategii Rozwoju w celu kontynuowania pozytywnych dynamik wzrostu.

- W naszej działalności nie ograniczamy się jedynie do Polski. Niedawno wygraliśmy przetarg na dostawę i wdrożenie mikroskopu holotomograficznego dla podmiotu w Bułgarii na kwotę 87 tys. CHF. Wyjście na rynki regionu CEE jest jednym z elementów naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Mogę zapewnić, że w tym roku osiągniemy jeszcze wiele kamieni milowych na drodze do jej realizacji – dodaje wiceprezes Grzegorz Kaszyński.

W marcu bieżącego roku Zarząd Sygnis przyjął nową strategię rozwoju na lata 2022- 2027, która zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach: wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży, rozwój dystrybucyjny, sprzedaż usług badawczo-rozwojowych, wzorniczych oraz pozostałych usług. Ważnym elementem strategii jest również ekspansja zagraniczna. Spółka chce zwiększyć sprzedaż poza granicami Polski. Szczególnie ważnymi rynkami dla Sygnis są kraje Europy Zachodniej, Europy Centralnej i Południowej oraz Stany Zjednoczone. Aby osiągnąć zamierzony cel, spółka oprócz inwestycji w obszarze kompetencji technologicznych zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w zakresie sprzedaży.

***

O Spółce:

Sygnis SA to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami, rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii. Trzonem firmy są interdyscyplinarne zespoły specjalistów i naukowców, a także silny dział sprzedaży dystrybuujący rozwiązania partnerów biznesowych spółki. Sygnis SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-24 | 15:00

SAP Story: Ericsson wybiera oprogramowanie SAP, by łączyć łańcuchy dostaw

W obliczu stale rozwijającego się rynku technologii, firmy na całym świecie poszukują sposobów na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie elastyczności swoich łańcuchów dostaw. Ericsson, światowy lider w
IT i technologie Iron Mountain inwestuje w centrum digitalizacji w Radomiu
2024-04-24 | 07:00

Iron Mountain inwestuje w centrum digitalizacji w Radomiu

Centrum digitalizacji Iron Mountain w Radomiu to jeden z największych obiektów tego rodzaju w Europie, który w 2023 r. został uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence.
IT i technologie Nowe funkcjonalności systemu sterowania oświetleniem Clue od Lena Lighting
2024-04-24 | 01:00

Nowe funkcjonalności systemu sterowania oświetleniem Clue od Lena Lighting

Obecność w Raporcie Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki to znaczące wyróżnienie w skali kraju. W tegorocznym dokumencie pojawiły się aż cztery cele zrealizowane przez Lena

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.