Uber świętuje Dzień Ochrony Danych. Poznaj swoją historię przejazdów i zamówień.
Od technologii, która towarzyszy nam na co dzień oczekujemy bezpieczeństwa, w tym ochrony prywatności. Priorytetem dla Uber jest zapewnienie jak największej kontroli nad widocznością danych osobowych. Centrum Prywatności Danych Uber to narzędzie dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym pasażerów, kierowców, zamawiających posiłki i kurierów na całym świecie. Umożliwia ono zarządzanie swoimi danymi osobowymi oraz poznanie swojej historii korzystania z usług - od pierwszego logowania.
Niezależnie od tego czy korzystamy z aplikacji randkowej, bankowej, streamingowej czy zamawiamy pizzę, od każdego usługodawcy oczekujemy maksymalnego bezpieczeństwa w zakresie poszanowania naszej prywatności oraz ochrony danych. O tym jak ważna jest dbałość o zaufanie użytkowników, przypomina obchodzony 28 stycznia Dzień Ochrony Danych Osobowych. Dla firmy Uber, to okazja nie tylko, by poruszać tematy dotyczące prywatności, ale także, by zachęcać użytkowników do zwracania uwagi na szeroko pojęte bezpieczeństwo.
Przeżyjmy to jeszcze raz
Mówienie o zasadach to dopiero początek. Najważniejsze jest wcielanie ich w życie. Uber w tym celu udostępnia szereg funkcji prywatności i bezpieczeństwa danych, aby pomóc użytkownikom zrozumieć i kontrolować sposób, w jaki ich dane są wykorzystywane.
Te ustawienia można znaleźć bezpośrednio w nowym Centrum Prywatności Uber.* Jest to miejsce dostępne po zalogowaniu na swój profil poprzez stronę Uber.com. Korzystając z tego narzędzia użytkownicy mogą nie tylko zobaczyć ile dokładnie wykonali przejazdów czy zamówili posiłków, ale także w łatwy sposób sprawdzić i zrozumieć, jak ich dane są wykorzystywane, w celu realizacji usług.
Centrum Prywatności obejmuje:
- Polityka prywatności: określa podejście firmy Uber do gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych oraz zawiera odpowiedzi na najczęstsze pytania użytkowników dotyczące praktyk w zakresie przetwarzania danych. Ilustruje również, w jaki sposób firma Uber wykorzystuje poszczególne rodzaje gromadzonych przez siebie danych.
- Raport prywatności: funkcja umożliwiająca użytkownikom pobranie kopii danych osobowych, gromadzonych lub tworzonych podczas korzystania z usług Uber oraz Uber Eats.
- Podgląd danych: podsumowanie korzystania z aplikacji Uber przez użytkownika, w tym od jak dawna jest zarejestrowany w usłudze, liczba przejazdów i zamówień, ocena oraz informacje o profilu.
- Widok Kierowcy: funkcja pokazująca pasażerom informacje widziane przez kierowców, dzięki czemu mogą oni mieć pewność, że Uber udostępnia tylko to, co jest niezbędne do zrealizowania przejazdu.
- Wykorzystanie danych: funkcja pokazująca pasażerom, w jaki sposób Uber wykorzystuje ich dane, aby umożliwić im każdy etap podróży.
- Personalizowane reklamy i ustawienia danych: możliwość wybrania sposobu, w jaki Uber wykorzystuje dane do doboru reklam i analiz.
- Ustawienia reklam Uber Eats: możliwość wybrania sposobu personalizowania reklam w aplikacji Uber Eats.
Podsumowanie korzystania z aplikacji Uber można sprawdzić zarówno bezpośrednio na stronie, jak i pobrać w formie rozszerzonego raportu oraz surowych danych.
A to dopiero początek! Ponieważ dla Uber bezpieczeństwo, w tym kwestie dotyczące ochrony danych są najwyższym priorytetem, Centrum Prywatności będzie rozwijane o kolejne funkcje.
Prywatność - na co dzień i od święta
Od wielu lat Uber pracuje nad doskonaleniem swoich rozwiązań i ustanawia nowe standardy bezpieczeństwa dla całej branży. W działającym od 2016 roku Centrum Usług Wspólnych w Krakowie zespół dedykowanych konsultantów dba o bezpieczeństwo zarówno użytkowników, jak i ich danych - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Centrum, obsługują szerokie spektrum zgłoszeń: od drobnych spraw, takich jak zgubiony przedmiot, przez kwestie braku maseczek, aż po incydenty na drodze.
Dane użytkowników aplikacji są pod ścisłą kontrolą, a dostęp do nich jest przyznawany w określonych sytuacjach, jak np. wspieranie działania policji oraz służb porządkowych i tylko na formalny wniosek. Za współpracę z tymi organami odpowiada dedykowany zespół zwany LERT. Na wniosek służb firma podaje niezbędne dane potrzebne do zbadania zdarzenia np. wypadku lub innego przestępstwa. W pandemii te działania zostały rozszerzone o współpracę z sanepidem, aby pomóc przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19.
Dla Uber bezpieczeństwo danych jest ważne przez cały rok. Zapraszamy do świętowania Dnia Prywatności Danych i odwiedzenia swojego osobistego Centrum Prywatności Uber.
*Link do Centrum Prywatności Uber: https://privacy.uber.com/privacy/center

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.