Unilever przechodzi do chmury
Accenture, Microsoft i Unilever przeprowadziły jedną z największych i najbardziej kompleksowych migracji do chmury wśród firm z branży dóbr konsumpcyjnych. Migracja pozwoliła firmie Unilever, z której produktów ponad 400 marek korzysta każdego dnia 3,4 miliardy ludzi, stać się przedsiębiorstwem działającym wyłącznie w oparciu o rozwiązania chmurowe.
Dzięki bliskiej współpracy Unilever z Accenture, Microsoft oraz ich spółką Avanade, firmom udało się przeprowadzić transformację chmurową w ciągu zaledwie 18 miesięcy, generując przy tym minimalne zakłócenia w działalności operacyjnej klienta. Migracja do chmury pozwoliła Unilever na zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności procesów operacyjnych, a także zapewniła firmie platformę chmurową wspierającą jej innowacyjność i umożliwiającą generowanie wzrostu.
Dzięki platformie chmurowej Azure, Unilever będzie mógł przyspieszyć procesy związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, usprawnić obsługę klientów oraz zwiększyć efektywność operacyjną. Przejście na platformę chmurową jest również spójne z polityką firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz redukcji emisji dwutlenku węgla.
Wykorzystane rozwiązanie cyfrowe pozwoli firmie Unilever na zwiększenie mocy obliczeniowej i umożliwi bardziej efektywne i zoptymalizowane prowadzenie działalności. Pełna migracja do chmury przełoży się na poprawę odporności biznesowej firmy, wzmacniając jej bezpieczeństwo oraz umożliwiając lepszą kontrolę nad środowiskiem IT.
Accenture, Microsoft i Unilever wyznaczyły nowe standardy w zakresie migracji do chmury firm z branży dóbr konsumpcyjnych poprzez:
- Stworzenie nowych możliwości w obszarze innowacji. Dzięki wykorzystaniu możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, takich jak wprowadzenie cyfrowych bliźniaków i użycie danych w czasie rzeczywistym do przyspieszenia rozwoju produkcji oraz zastosowania platformy chmurowej do analizy danych oraz predykcji.
- Przyspieszenie identyfikacji trendów i procesów decyzyjnych. Wykorzystując potencjał chmury, sztucznej inteligencji i procesów przetwarzania danych, Unilever może skuteczniej prognozować zmiany rynkowe, a także szybciej się do nich adaptować. Umożliwi to firmie m.in. optymalizację działań w obszarze R&D, zwiększając dynamikę innowacyjności.
- Wykorzystanie najnowszych rozwiązań z dziedziny AI. W ramach transformacji chmurowej wprowadzona została usługa Azure OpenAI Service umożliwiająca zwiększenie automatyzacji oraz optymalizację doświadczeń - zarówno klientów, jak i pracowników firmy.
- Zredukowanie śladu węglowego. Rezygnacja z dotychczasowych centrów danych i wprowadzenie modułu Green Cloud Advisor, pozwoliły firmie na migrację do bardziej zrównoważonego i efektywnego środowiska chmury obliczeniowej.
- Unilever to organizacja oparta na danych. Aby podejmować decyzje szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej, korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki współpracy z Accenture i Microsoft w zakresie kompleksowej transformacji cyfrowej, możemy skuteczniej reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów, efektywniej alokować zasoby - koncentrując się na tym, co napędza wzrost, a także szybciej wprowadzać nasze usługi i produkty na rynek – powiedział Steve McCrystal, Chief Enterprise & Technology Officer w Unilever.
- Drogą do osiągnięcia odporności biznesowej - zarówno teraz, jak i w przyszłości - jest kompleksowa reorganizacja firm oparta na transformacji wszystkich obszarów działalności. Centrum tego procesu stanowi chmura. Dzięki kontinuum chmury, w tym generatywnej sztucznej inteligencji, firma Unilever może zwiększyć innowacyjność, przyspieszyć wzrost oraz jako cyfrowy lider w swojej branży nadal wyznaczać tempo zmian – stwierdziła Nicole van Det, Senior Managing Director Accenture i Global Account Lead dla Unilever.
- Microsoft i Accenture są dumne z rozszerzenia partnerstwa z firmą Unilever, opartego na wieloletniej współpracy - powiedział Judson Althoff, Executive Vice President i Chief Commercial Officer Microsoft. - Dzięki platformie chmurowej Microsoft Azure i kompleksowej transformacji cyfrowej, Unilever może zwiększać swoją innowacyjność we wszystkich obszarach działalności. Od wykorzystania możliwości metawersum dla zastosowań przemysłowych, po zastosowanie rozwiązań takich jak Azure OpenAI Service w celu redefinicji linii biznesowych. Unilever - dzięki podejściu digital-first – może skutecznie budować swoją odporność biznesową oraz wyprzedzać branżowe tempo innowacji.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.