W 2022 roku zdecydowanie więcej czasu spędzaliśmy na webinarach

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Webinary to doskonałe narzędzie do dywersyfikacji biznesu i dzielenia się swoją wiedzą. Jak wynika z danych polskiej platformy do wideokonferencji ClickMeeting w tym roku rekordowy zarobek na jednym takim wydarzeniu online w Polsce to 57 420 złotych. Dodatkowo okazuje się, że w 2022 średnio już prawie dwa razy więcej czasu spędzamy na webinarach niż rok wcześniej.
Średni czas trwania webinarów dłuższy o już prawie połowę
Jak się okazało Polacy spędzają o 43% więcej czasu na webinarach niż rok temu. Średni czas trwania takiego wydarzenia to w 2022 roku 87 min, podczas gdy w zeszłym roku w Polsce na takie spotkania poświęcali 50 min. Niemcy w 2021 roku na webinary średnio poświęcali 46 min, a w tym roku już 82 min, Austriacy 43 min, a teraz 83 min, a Szwajcarzy 53 min, a teraz 137 min.
Warto dodać, że jak wynika z danych firmy SentiOne w 2022 roku w sieci pojawiło się 50 221 wzmianek związanych z hasłem “webinar”, a łączy ich zasięg to 44 mln. Dane te potwierdzają, że użytkownicy są zainteresowani tym obszarem.
Same spotkania online również są coraz dłuższe
Webinary to jeden rodzaj wydarzeń, jakie odbywają się za pomocą platformy ClickMeeting, jednak poza nimi sami ze sobą, w kontaktach szkolnych, czy z pracy również spotykamy się online. Według danych ClickMeeting coraz więcej czasu spędzamy na spotkaniach online. W 2021 roku w Polsce średni czas wirtualnego połączenia wynosił 51 min, a w tym roku już 61 min. W Niemczech 56 min, a teraz 60 min, a w Austrii 58 min, a teraz 83 min. Jedynie w Szwajcarii średni czas trwania takich spotkań spadł z 48 min na 36 min.
Ponieważ ClickMeeting widzi coraz większe zainteresowanie obszarem webinarów, również tych płatnych, firma postanowiła opublikować obszerny poradnik “Promocja webinaru krok po kroku. Poradnik dla organizatora”. Osoby zainteresowane publikacją mogą ją znaleźć TUTAJ. Autorzy opracowania między innymi podpowiadają, jak dobierać tematy webinarów, automatyzować wysyłkę materiałów, zajmować wyższe pozycje w przeglądarce, czy konfigurować pierwsze kampanie reklamowe webinarów.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.