Komunikaty PR

W Dzień Bezpiecznego Internetu TikTok publikuje globalny Raport Egzekwowania Zas

2022-02-09  |  13:00

Komunikat prasowy

 

W Dzień Bezpiecznego Internetu TikTok publikuje globalny Raport Egzekwowania Zasad Społeczności za QIII 2021 r. i zapowiada zmiany na platformie

 

Warszawa, 8 lutego 2022 – TikTok to platforma, w której dominują: rozrywka i chęć twórczego wyrażania siebie, a nadrzędnym celem jest zapewnienie do tego otwartego, bezpiecznego i przyjaznego środowiska. Zasady Społeczności, które ustanawiają jasny zestaw norm dla użytkowników, są w tym celu regularnie aktualizowane. Ma to też miejsce dziś, przy okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, a ogłoszone zmiany zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych kilku tygodni:

 

  • Wzmacnianie polityki związanej z niebezpiecznymi zachowaniami i wyzwaniami – TikTok, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, kontynuuje wdrażanie bardziej rygorystycznego podejścia do tych zagadnień oraz wyróżnia ten aspekt w swoich zasadach. Platforma zadba też o to, żeby społeczność mogła w łatwy sposób zapoznać się nowymi wytycznymi.
  • Kompleksowe podejście do zaburzeń odżywiania - TikTok już wcześniej usuwał treści otwarcie promujące zaburzenia odżywiania. Teraz platforma będzie usuwała także te materiały, które świadczą o zaburzeniach odżywiania jego autora. Zmiana będzie wprowadzona w porozumieniu z ekspertami ds. zaburzeń odżywiania, badaczami i lekarzami, ponieważ TikTok zdaje sobie sprawę, że użytkownicy mogą zmagać się z niezdrowymi wzorcami żywieniowymi bez diagnozy zaburzeń odżywiania.
  • Wyraźniejsze informowanie o rodzajach zachowań i nienawistych ideologii zabronionych na platformie – zmiana obejmie m.in. posługiwanie się w stosunku do innych użytkowników niewłaściwymi zaimkami lub imionami, np. sprzed zmiany płci, a także postawy mizoginiczne oraz wspieranie lub promowanie terapii konwersyjnej. Chociaż takie zachowania są od dawna zabronione w TikToku, platforma – zgodnie z rekomendacją twórców i organizacji społecznych – zdecydowała się je wyraźniej opisać.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa, integralności, dostępności i niezawodności platformy – Zmiany dotyczą praktyk uzyskiwania nieautoryzowanego dostępu do TikToka, jego treści, kont, systemów lub danych, a także używania TikToka do działalności przestępczej. TikTok, oprócz edukowania społeczności w zakresie wykrywania, unikania i zgłaszania podejrzanych działań i zachowań, otwiera w tym roku nowoczesne centra monitorowania i reagowania na cyberincydenty. Powstaną w Waszyngtonie, Dublinie i Singapurze.
  • Ulepszenie systemu rekomendacji – TikTok pracuje także nad tym, żeby na bieżąco usuwać z systemu rekomendacji wszelkie treści, które mogą być w jakikolwiek sposób nieodpowiednie dla ogółu odbiorców.

 

Raport Egzekwowania Zasad Społeczności – TikTok podsumowuje QIII 2021 r.

TikTok to platforma rozrywkowa, która czerpie siłę z kreatywności swojej różnorodnej społeczności. To dla niej buduje przyjazne i otwarte środowisko, pozwalające użytkownikom swobodnie tworzyć, nawiązywać kontakty, a przy tym - dobrze się bawić. Aby utrzymać ten stan, TikTok na bieżąco reaguje na treści, które naruszają Zasady Społeczności lub Warunki Świadczenia Usług. W najnowszym Raporcie Egzekwowania Zasad Społeczności TikTok podsumowuje działania podjęte w trzecim kwartale 2021 roku, chroniące społeczność TikToka przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.

  • Ponad 91,4 mln filmów wideo zostało usuniętych globalnie w trzecim kwartale 2021 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków świadczenia usług, co stanowi około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo.
  • Dzięki stałemu ulepszaniu systemu wykrywania 95 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił (w poprzednim kwartale 93 proc.), a 93,9 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 88,8 proc. usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych.
  • Niemal 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad
    i wytycznych dotyczących reklam.

 

TikTok i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę edukują w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu

TikTok regularnie inicjuje i angażuje się w działania, których celem jest zwiększanie bezpieczeństwa użytkowników. Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, który przypada 8 lutego, TikTok we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę przeprowadził kampanię edukacyjną pod hasłem #TYdzieńBezpiecznegoInternetu.

W dniach poprzedzających Dzień Bezpiecznego Internetu, na TikToku opublikowana została seria filmów przygotowanych przez znanych i lubianych twórców. Filmy dotyczyły pięciu ważnych tematów takich jak: internetowe wyzwania, fake newsy i dezinformacja, cyberprzemoc, promowanie szkodliwych wzorców wyglądu i dbałość o cyfrowy dobrostan. Materiały zachęcały użytkowników TikToka do tworzenia własnych treści i dzielenia się swoimi przemyśleniami na temat bezpiecznego poruszania się w sieci. By dotrzeć z tymi ważnymi przekazami do jak największej grupy odbiorców, treści edukacyjne były promowane na platformie formatami reklamowymi. TikTok uruchomił także landing page dotyczący akcji dostępny w sekcji „Odkryj” na platformie.

Dla rodziców i opiekunów, którym intensywnie zmieniający się świat technologii może utrudniać prowadzenie rozmów ze swoimi podopiecznymi o bezpieczeństwie w sieci, TikTok wraz z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę przygotuje także specjalny otwarty webinar dotyczący internetowych zagrożeń.

Walka z dezinformacją na temat COVID-19

TikTok współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat COVID-19 i szczepionek.

  • W trzecim kwartale 2021 r. centrum informacyjne COVID-19 odwiedzono prawie 2,9 miliona razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do ponad 3,5 miliona filmów i wyświetlone ponad 22,6 miliarda razy.
  • Ogłoszenia TikTok (PSA) dotyczące hashtagów związanych z COVID-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 31 miliardów razy.
  • W okresie od lipca do września 2021 r. usunięto za szerzenie dezinformacji na temat COVID-19 i szczepień usunięto ponad 46,5 tys. filmów. Prawie 83% tych filmów usunięto zanim zostały zgłoszone, 84,6% w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,4% zanim zostały wyświetlone.

 

O raporcie

Raport Egzekwowania Zasad Społeczności TikToka to zestawienia prezentujące ilość
i charakter treści usuwanych za naruszenie Zasad Społeczności platformy. Raport odnosi się do trzeciego kwartału 2021 roku (1 lipca - 30 września).

 

O TikTok

TikTok jest czołową platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Naszą misją jest inspirowanie, pobudzanie kreatywności i sprawianie radości. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio. https://www.tiktok.com/pl/
 

Więcej informacji:

Piotr Żaczko

Communication Manager PL & CE

piotr.zaczko@tiktok.com

 

Dawid Michnik

Grayling

Biuro prasowe TikTok w Polsce

dawid.michnik@grayling.com

tel. +48 609 025 900

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie Biuro prasowe
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.