W partnerstwie siła – konferencja biznesowa KOMSA Polska z czołowymi vendorami
Partnerstwo to nieoficjalny motyw przewodni, jaki towarzyszył zorganizowanej przez KOMSA Polska 23 marca w podwarszawskiej Jachrance konferencji biznesowej. Na zaproszenie dystrybutora ICT wzięli w niej udział czołowi vendorzy na rodzimym rynku, którzy zaprezentowali uczestnikom (resellerom i klientom B2B) najnowsze rozwiązania produktowe oraz sposoby na generowanie zysków w nowej, naznaczonej kryzysem rzeczywistości.
Siła partnerstwa KOMSA z vendorami i klientami
Wagę takich spotkań z punktu widzenia prowadzenia biznesu podkreślił Dominik Kaczmarek, CEO/CSO w KOMSA Polska:
– Tego typu crossowe spotkania są w stanie zapewnić naszym klientom dostęp do nowych inicjatyw produktowych po stronie vendorów oraz rozwinąć sieć kontaktów biznesowych, dzięki czemu mogą oni rozszerzać portfolio swoich organizacji i budować przewagę konkurencyjną na rynku. Dziękuję naszym partnerom, czyli firmom Alcatel-Lucent Enterprise, Asus, HTC, Samsung i Poly za obecność, ekspozycję swoich rozwiązań i merytoryczne dyskusje kuluarowe.
„Crossowość” to zresztą określenie trafnie oddające przebieg konferencji i różnorodność prezentowanych w jej trakcie rozwiązań, których beneficjentami są resellerzy, a także klienci końcowi B2B.
- Szymon Nowakowski z Alcatel-Lucent Enterprise opowiedział zgromadzonym gościom o rozwiązaniach z obszaru nowoczesnej i zautomatyzowanej sieci LAN/WLAN. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na tak znaczące aspekty jak: optymalizacja kosztowa i funkcjonalna w projektowaniu sieci, automatyzacja, bezpieczeństwo czy rola mikro- i makrosegmentacji urządzeń.
- Piotr Kozłowski z firmy Asus opowiedział o znaczących różnicach między rozwiązaniami B2B a konsumenckimi w kontekście segmentu komputerów osobistych. W jego wystąpieniu nie zabrakło także tematu społecznej odpowiedzialności producentów sprzętu oraz segmentu tzw. chromebooków. Z biznesowego punktu widzenia jest on o tyle istotny, że cechuje się znaczącym potencjałem wzrostu, jeśli chodzi o sprzedaż na polskim rynku.
- Maria Jeruzalska i Dorota Paszyńska z HTC zabrały gości w świat wirtualnej rzeczywistości w biznesowej odsłonie. Na przykładach realnych wdrożeń z takich branż jak automotive, edukacja, medycyna czy handel, pokazały realne korzyści płynące z zastosowania rozwiązań VR. Szybsze i bardziej angażujące szkolenia czy przynoszący dodatkowe zyski upgrade sprzedażowy to tylko dwie z nich.
- Jacek Klee z Samsung Electronics Polska przedstawił receptę na sprzedaż w czasach rynkowego kryzysu i spadającego popytu. Są nim dobrze stworzone programy i kanały partnerskie, w których klient biznesowy zyskuje nie tylko najwyższej jakości produkt, np. z kategorii Display, ale także kompleksowe wsparcie w procesie sprzedażowym i posprzedażowym.
- Magdalena Malowana-Wąsiewicz reprezentująca fimę Poly / HP poruszyła z kolei temat pracy mobilnej w kontekście systemów wyposażenia sal wideokonferencyjnych oraz profesjonalnych urządzeń personalnych do komunikacji głosowej i wideo. Tajemnicą poliszynela jest, że zapotrzebowanie na nie gwałtowanie wzrosło w trakcie pandemii. Dodatkowo, w firmach właśnie nadchodzi cykl masowej wymiany sprzętu po 2-3 latach użytkowania.
Siła partnerstwa KOMSA z Westcoast
Partnerstwo, tyle że podejmowane na nieco innym polu, to również istotny czynnik wzrostu dla polskiego oddziału i całej Grupy KOMSA. Zwrócił na to uwagę Dominik Kaczmarek, odnosząc się do planowanego połączenia z Westcoast Ltd.
– Jesteśmy w przededniu fuzji KOMSA z Westcoast, która na pewno zapewni nam, a w efekcie naszym partnerom, dostęp do znacznie większej liczby brandów. Mamy przy tym zamiar nieco inaczej postępować, jeśli chodzi o kwestie ekspozycji naszej marki na rynku, poszerzając ją o wymiar europejski, a nie wyłącznie lokalny, jak było do tej pory.
Przedstawiciele KOMSA Polska nieraz podkreślali, że partnerskie relacje z vendorami oraz klientami są wpisane w DNA firmy, jeśli chodzi o filozofię prowadzenia biznesu. Ostatnia konferencja biznesowa i postępująca fuzja z Westcoast stanowią mocny dowód to potwierdzający.
KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z liderów dystrybucji sprzętu ICT. Firma jest częścią niemieckiego koncernu KOMSA AG.
Na polskim rynku działa od 1999 roku, czyli ponad 20 lat. Współpracuje z około 200 vendorami w całej Europie. Wśród nich są tak znane marki jak: Acer, Alcatel-Lucent, Asus, Garmin, Huawei, Jabra, Lenovo, MSI, Nokia, Samsung, Sony.
W portfolio KOMSA Polska znajduje się elektronika użytkowa dla rynku B2B, E-Commerce, Retail. Są to m.in. notebooki biznesowe oraz konsumenckie, tablety, smartfony, monitory i rozwiązania Digital Signage oraz pamięci, dyski, nawigacje, akcesoria gsm. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.
Firma zapewnia swoim Partnerom biznesowym pełne wsparcie w zakresie oferowanych rozwiązań i produktów.
Od dedykowanego opiekuna handlowego, poprzez magazyny logistyczne, zabezpieczające stoki pod danego klienta, na atrakcyjnych warunkach kredytowania oraz szkoleniach produktowych skończywszy.
W strukturze KOMSA Polska znajduje się również Dział Sales Solutions. Na co dzień wspiera on klientów biznesowych w zakresie zaawansowanych projektów, koncentrując się na rozwiązaniach sieciowych LAN/WLAN i zunifikowanej komunikacji. Uzupełnieniem oferty działu jest sprzęt konferencyjny audio/video do pracy grupowej.
PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.