W partnerstwie siła – konferencja biznesowa KOMSA Polska z czołowymi vendorami
Partnerstwo to nieoficjalny motyw przewodni, jaki towarzyszył zorganizowanej przez KOMSA Polska 23 marca w podwarszawskiej Jachrance konferencji biznesowej. Na zaproszenie dystrybutora ICT wzięli w niej udział czołowi vendorzy na rodzimym rynku, którzy zaprezentowali uczestnikom (resellerom i klientom B2B) najnowsze rozwiązania produktowe oraz sposoby na generowanie zysków w nowej, naznaczonej kryzysem rzeczywistości.
Siła partnerstwa KOMSA z vendorami i klientami
Wagę takich spotkań z punktu widzenia prowadzenia biznesu podkreślił Dominik Kaczmarek, CEO/CSO w KOMSA Polska:
– Tego typu crossowe spotkania są w stanie zapewnić naszym klientom dostęp do nowych inicjatyw produktowych po stronie vendorów oraz rozwinąć sieć kontaktów biznesowych, dzięki czemu mogą oni rozszerzać portfolio swoich organizacji i budować przewagę konkurencyjną na rynku. Dziękuję naszym partnerom, czyli firmom Alcatel-Lucent Enterprise, Asus, HTC, Samsung i Poly za obecność, ekspozycję swoich rozwiązań i merytoryczne dyskusje kuluarowe.
„Crossowość” to zresztą określenie trafnie oddające przebieg konferencji i różnorodność prezentowanych w jej trakcie rozwiązań, których beneficjentami są resellerzy, a także klienci końcowi B2B.
- Szymon Nowakowski z Alcatel-Lucent Enterprise opowiedział zgromadzonym gościom o rozwiązaniach z obszaru nowoczesnej i zautomatyzowanej sieci LAN/WLAN. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na tak znaczące aspekty jak: optymalizacja kosztowa i funkcjonalna w projektowaniu sieci, automatyzacja, bezpieczeństwo czy rola mikro- i makrosegmentacji urządzeń.
- Piotr Kozłowski z firmy Asus opowiedział o znaczących różnicach między rozwiązaniami B2B a konsumenckimi w kontekście segmentu komputerów osobistych. W jego wystąpieniu nie zabrakło także tematu społecznej odpowiedzialności producentów sprzętu oraz segmentu tzw. chromebooków. Z biznesowego punktu widzenia jest on o tyle istotny, że cechuje się znaczącym potencjałem wzrostu, jeśli chodzi o sprzedaż na polskim rynku.
- Maria Jeruzalska i Dorota Paszyńska z HTC zabrały gości w świat wirtualnej rzeczywistości w biznesowej odsłonie. Na przykładach realnych wdrożeń z takich branż jak automotive, edukacja, medycyna czy handel, pokazały realne korzyści płynące z zastosowania rozwiązań VR. Szybsze i bardziej angażujące szkolenia czy przynoszący dodatkowe zyski upgrade sprzedażowy to tylko dwie z nich.
- Jacek Klee z Samsung Electronics Polska przedstawił receptę na sprzedaż w czasach rynkowego kryzysu i spadającego popytu. Są nim dobrze stworzone programy i kanały partnerskie, w których klient biznesowy zyskuje nie tylko najwyższej jakości produkt, np. z kategorii Display, ale także kompleksowe wsparcie w procesie sprzedażowym i posprzedażowym.
- Magdalena Malowana-Wąsiewicz reprezentująca fimę Poly / HP poruszyła z kolei temat pracy mobilnej w kontekście systemów wyposażenia sal wideokonferencyjnych oraz profesjonalnych urządzeń personalnych do komunikacji głosowej i wideo. Tajemnicą poliszynela jest, że zapotrzebowanie na nie gwałtowanie wzrosło w trakcie pandemii. Dodatkowo, w firmach właśnie nadchodzi cykl masowej wymiany sprzętu po 2-3 latach użytkowania.
Siła partnerstwa KOMSA z Westcoast
Partnerstwo, tyle że podejmowane na nieco innym polu, to również istotny czynnik wzrostu dla polskiego oddziału i całej Grupy KOMSA. Zwrócił na to uwagę Dominik Kaczmarek, odnosząc się do planowanego połączenia z Westcoast Ltd.
– Jesteśmy w przededniu fuzji KOMSA z Westcoast, która na pewno zapewni nam, a w efekcie naszym partnerom, dostęp do znacznie większej liczby brandów. Mamy przy tym zamiar nieco inaczej postępować, jeśli chodzi o kwestie ekspozycji naszej marki na rynku, poszerzając ją o wymiar europejski, a nie wyłącznie lokalny, jak było do tej pory.
Przedstawiciele KOMSA Polska nieraz podkreślali, że partnerskie relacje z vendorami oraz klientami są wpisane w DNA firmy, jeśli chodzi o filozofię prowadzenia biznesu. Ostatnia konferencja biznesowa i postępująca fuzja z Westcoast stanowią mocny dowód to potwierdzający.
KOMSA Polska sp. z o.o. to jeden z liderów dystrybucji sprzętu ICT. Firma jest częścią niemieckiego koncernu KOMSA AG.
Na polskim rynku działa od 1999 roku, czyli ponad 20 lat. Współpracuje z około 200 vendorami w całej Europie. Wśród nich są tak znane marki jak: Acer, Alcatel-Lucent, Asus, Garmin, Huawei, Jabra, Lenovo, MSI, Nokia, Samsung, Sony.
W portfolio KOMSA Polska znajduje się elektronika użytkowa dla rynku B2B, E-Commerce, Retail. Są to m.in. notebooki biznesowe oraz konsumenckie, tablety, smartfony, monitory i rozwiązania Digital Signage oraz pamięci, dyski, nawigacje, akcesoria gsm. W gamie dostępnych produktów znajdują się również urządzenia z dziedziny smart home, fitness i wearables.
Firma zapewnia swoim Partnerom biznesowym pełne wsparcie w zakresie oferowanych rozwiązań i produktów.
Od dedykowanego opiekuna handlowego, poprzez magazyny logistyczne, zabezpieczające stoki pod danego klienta, na atrakcyjnych warunkach kredytowania oraz szkoleniach produktowych skończywszy.
W strukturze KOMSA Polska znajduje się również Dział Sales Solutions. Na co dzień wspiera on klientów biznesowych w zakresie zaawansowanych projektów, koncentrując się na rozwiązaniach sieciowych LAN/WLAN i zunifikowanej komunikacji. Uzupełnieniem oferty działu jest sprzęt konferencyjny audio/video do pracy grupowej.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.