Komunikaty PR

Większość aplikacji do handlu detalicznego posiada luki w zabezpieczeniach

2022-12-05  |  01:00
Biuro prasowe

Wielu konsumentów robi zakupy w sklepach internetowych oraz rezerwuje noclegi za pośrednictwem platform online. Jednak aplikacje, z których korzystają internauci bardzo często posiadają poważne luki w zabezpieczeniach. W raporcie „State of Software Security” aż 17 proc. tych luk oznaczano jako „wysoce dotkliwe”, co oznacza, że stanowią bardzo poważne zagrożenie dla firm.

 

  • Utrzymanie lojalności i zaufania klientów jest priorytetem numer jeden dla sprzedawców detalicznych. Przy średnim koszcie naruszenia danych w sektorze detalicznym obliczonym na 3,28 miliona dolarów, wdrożenie niezawodnych narzędzi i praktyk w celu zabezpieczenia aplikacji używanych przez klientów do przeglądania i robienia zakupów stało się koniecznością - tłumaczy Chris Eng, dyrektor ds. badań w Veracode.

 

Ciekawostką jest fakt, iż pomimo stosunkowo niewielkiej liczby instalowanych poprawek, branża handlu detalicznego zajmuje drugie miejsce pod względem ogólnego wskaźnika dotyczącego zabezpieczania luk.

 

  •  Konfiguracja serwera, niezabezpieczone zależności i problemy z uwierzytelnianiem to najczęstsze rodzaje wad aplikacji w większości branż. W sektorze detalicznym i hotelarskim wygląda to bardzo podobnie. Bardzo ważną kwestią jest nadanie priorytetu lukom, jest to bardziej efektywne niż zwiększenie zdolność firmy do łatania dziur. Wynika to z faktu, iż nie wszystkie podatności stanowią wysokie ryzyko dla organizacji - zauważa Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.

 

Veracode przeanalizował trzy różne typy skanowania w celu wygenerowania branżowych porównań czasów naprawy: dynamiczna analiza testów bezpieczeństwa (DAST), analiza statyczna testów bezpieczeństwa (SAST) i analiza składu oprogramowania (SCA). Stwierdzono, że sprzedawcy detaliczni najszybciej zajęli się wadami wykrytymi przez DAST, osiągając półmetek w 70 dni, czyli 46 dni szybciej niż usługi finansowe. Jednak jeśli chodzi o SAST i SCA, sektor detaliczny znalazł się w środku stawki, zajmując odpowiednio 346 i 470 dni, aby osiągnąć punkt w połowie drogi.

 

We wszystkich branżach błędy w bibliotekach innych firm wykryte za pomocą SCA utrzymują się dłużej niż te wykryte za pomocą SAST i DAST, przy czym 30 proc. wrażliwych bibliotek nadal pozostaje nierozwiązanych po dwóch latach. W przypadku sektora detalicznego statystyka ta wzrasta do 35 proc. i jest opóźniona w stosunku do średniej międzybranżowej o ponad sześć miesięcy.

 

- Placówki handlowe powinny sobie zdawać sprawę z tego, że luka nigdy nie jest zbyt duża, aby ją naprawić. Szacuje, się że ​​ około 90 proc.  błędów open source można łatwo naprawić za pomocą prostej aktualizacji, co jest dobrą wiadomością dla sprzedawców detalicznych, którzy chcą zabezpieczyć swoje łańcuchy dostaw oprogramowania. - dodaje Mariusz Politowicz.

 

W okresie poprzedzającym zakupy świąteczne sprzedawcy detaliczni powinni znajdować się w stanie najwyższej gotowości, aby utrzymać szybkość, wydajność i bezpieczeństwo swoich aplikacji. Firmy powinny zwracać szczególną uwagę na wykrywanie luk w oprogramowaniu innych firm za pomocą kombinacji narzędzi SCA i programistycznych.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal
IT i technologie realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
2024-07-23 | 06:00

realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży

Główny aparat realme 12 o rozdzielczości 50MP oraz matryca SONY LYT-600 z optyczną stabilizacją obrazu (OIS) zapewnia doskonałą jakość zdjęć, zwłaszcza w warunkach słabego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.