Komunikaty PR

Większość małych i średnich firm nie korzysta z uwierzytelniania wieloskładnikow

2022-07-13  |  01:00
Biuro prasowe

Uwierzytelnianie wieloskładnikowe próbuje udaremnić działania cyberprzestępców, którzy starają się wykorzystać złamane dane uwierzytelniające, aby uzyskać dostęp do ważnych usług, danych i innych zasobów. Jednak podstawowy problem polega na tym, że wykorzystanie MFA jest nadal stosunkowo niskie wśród małych i średnich firm. Tą tendencję pokazuje między innymi raport opublikowany przez Cyber ​​Readiness.

Analitycy wzięli pod lupę małe i średnie firmy z Ameryki Północnej, Australii, Azji oraz Europy.  Niemal połowa z nich zatrudniała od jednego do dziewięciu pracowników, a 45 proc. zadeklarowało coroczne przychody poniżej 250 000 USD. Niestety, aż 55 proc. respondentów przyznało, że nie ma zbyt dużej świadomości na temat MFA i związanych z tym korzyści. Natomiast 54 proc. ankietowanych nie wdrożyło takiego rozwiązania.  W tej grupie 30 proc. stwierdziło, że nie rozumie MFA, 17 proc. nie dostrzega w tym żadnej wartości, a dla 15 proc. konfiguracja jest zbyt zawiła.

 

  • Brak elementarnej wiedzy na temat bezpieczeństwa jest poważnym problemem w przypadku małych i średnich firm.  Dzieje się tak, bowiem mniejsze przedsiębiorstwa często nie zatrudniają specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Czasami kwestiami zabezpieczeń IT zajmuje się administrator systemów, mający na głowie wiele innych zadań, ale bywa też, że w MŚP nie ma w ogóle osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo IT - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Tylko 28 proc, właścicieli małych i średnich firm wymaga stosowania MFA na swoim oprogramowaniu, sprzęcie i urządzeniach sieciowych. Co ciekawe, 30 proc. respondentów z tej grupy przyznało, że postępuje według zdefiniowanej przez siebie polityki bezpieczeństwa, ale nie uwzględnia ona MFA, 27 proc. zadeklarowało, że ich polityka wspomina o MFA, ale nie wymaga jej stosowania, a 15 proc.  ujawniło, że nie ma żadnej strategii dotyczącej cyberbezpieczeństwa.

 

Wśród organizacji, które oferują swoim pracownikom MFA, prawie połowa ​​zachęca do korzystania z tej opcji. Z punktu widzenia rodzaju aplikacji oraz kont wymagających uwierzytelniania wieloskładnikowego, na szczycie listy znalazły się bazy danych (45 proc.), a następnie oprogramowanie finansowo-księgowe i HR. Inne usługi wymagające pomocy MFA obejmowały konta w mediach społecznościowych, programy do obsługi poczty e-mail i kalendarzy, aplikacje zwiększające wydajność i zdalny dostęp.

Przedsiębiorstwa mogą korzystać z różnych metod MFA. Firmy biorące udział w badaniu Cyber ​​Readiness najczęściej wymieniały powiadomienia push na telefon lub alternatywny adres e-mail (29 proc.), jednorazowe hasła (28 proc.), urządzenia bazujące na tokenie (15 proc.), automatycznie generowane kody (12 proc), biometrię (7 proc.) oraz aplikacje uwierzytelniające (7 proc.).

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego Biuro prasowe
2024-07-22 | 14:00

Panasonic TOUGHBOOK G2 nominowany do konkursu branżowego

TOUGHBOOK G2 firmy Panasonic został wyróżniony w konkursie Best of Industry Award – MM Poland, którego nominacje ogłoszono 8 lipca przez MM Magazyn Przemysłowy. Konkurs
IT i technologie PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta
2024-07-22 | 11:00

PowerWalker VFI 1000 LICR IoT — zaawansowany zasilacz UPS o niewielkich gabaryta

Marka PowerWalker ma w swojej ofercie wiele sprawdzonych zasilaczy awaryjnych. Najnowszy jej produkt skierowany jest dla tych, którzy wymagają nie tylko niezawodności, ale również
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.