Wiodący producent projektorów multimedialnych wprowadza na rynek nowy produkt
Nowa seria projektorów krótkoogniskowych Panasonic zwiększa elastyczność instalacji i oferuje jasne, wyraźne obrazy dla środowisk korporacyjnych i immersyjnych wystaw muzealnych.
Panasonic Connect Europe wprowadza serię projektorów krótkoogniskowych LCD VMZ7ST, łącząc zrównoważoną technologię z niezwykłą elastycznością w korporacjach i muzeach. Nowe modele PT-VMZ7ST (7 000 lm) i PT-VMZ6ST (6 200 lm), bazujące na serii kompaktowych projektorów VMZ82, to najpotężniejsze projektory LCD z laserem o stałym kącie rzutu w ofercie Panasonic. Seria będzie dostępna od I kwartału 2025 roku.
Niezrównana elastyczność dzięki obiektywowi krótkoogniskowemu
Seria VMZ7ST firmy Panasonic redefiniuje instalację projektorów w miejscach o ograniczonej przestrzeni, oferując wyjątkową precyzję i wszechstronność. Dzięki stosunkowi ogniskowej 0,797-1,01:1, optycznemu powiększeniu 1,2x oraz szerokiemu zakresowi przesunięcia obiektywu, projektory te pozwalają wyświetlać obraz o przekątnej 100 cali z odległości zaledwie 1,72 m. W immersyjnych instalacjach muzealnych minimalizuje to choćby wszelkie cienie odwiedzających – nawet przy oglądaniu z bliska. Z kolei użytkownicy w środowiskach korporacyjnych mogą być pewni, że ich prezentacje nie zostaną zakłócone.
W przypadku instalacji projektorów w trudno dostępnych miejscach czy na wysokościach seria VMZ7ST umożliwia szybki i wygodny montaż, znacząco skracając czas realizacji. Funkcja Powered Focus firmy Panasonic pozwala na precyzyjną i łatwą regulację ostrości, co sprawdza się doskonale w różnych zastosowaniach, takich jak symulatory sportowe, gdzie dynamiczne działania użytkownika wymagają częstego dostosowywania ostrości.
Mechanizm Angle Monitor firmy Panasonic pozwala na zdalne monitorowanie kąta nachylenia projekcji, eliminując potrzebę fizycznej regulacji projektora. Dodatkowo zaawansowane funkcje korekcji geometrycznej umożliwiają instalację serii VMZ7ST w dowolnym miejscu, zapewniając precyzyjną projekcję na powierzchniach o różnych kształtach i rozmiarach.
Projekcja klasy światowej w jasnych przestrzeniach
Seria VMZ7ST została wyposażona w technologię Daylight View Basic oraz zaawansowane zarządzanie kolorem, które automatycznie dostosowują jakość obrazu do warunków oświetleniowych. Dzięki precyzyjnej regulacji odcieni, nasycenia i jasności, projektory zapewniają żywe kolory nawet w dobrze oświetlonych przestrzeniach, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla wymagających środowisk korporacyjnych.
Ekologiczny design
Zrównoważony rozwój to kluczowy element konstrukcji serii VMZ7ST. Projektor wyposażony jest w funkcję Auto Power On firmy Panasonic, która uruchamia urządzenie tylko po wykryciu sygnału, co minimalizuje czas jego pracy i poprawia efektywność energetyczną, osiągając wzrost jej poziomu o prawie 53% (lm/W) w porównaniu do konkurencyjnych modeli, bez utraty jasności. Seria VMZ7ST oferuje 20 000 godzin projekcji bezobsługowej, co znacząco obniża koszty eksploatacji, a filtr ECO można wielokrotnie myć i ponownie wykorzystać. Dodatkowo, 56% obudowy wykonane jest z materiałów z recyklingu, co pomaga zredukować odpady.
Seria naszych nowych produktów to kosztowo efektywne rozwiązanie dla immersyjnych doświadczeń muzealnych oraz środowisk korporacyjnych, oferujące wyjątkową jasność i elastyczność instalacji, które minimalizują koszty konfiguracji i konserwacji, szczególnie w przypadku ograniczonego budżetu. Seria VMZ7ST przenosi zrównoważoną projekcję za pomocą projektorów krótkoogniskowych na nowy poziom, oferując jednocześnie jasne, wyraźne obrazy, których użytkownicy oczekują od Panasonic – podsumowuje Magdalena Przasnyska, Senior Sales and Marketing Manager

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.