Włamania na konta użytkowników Nintendo
Niemiła niespodzianka spotkała właścicieli konsol Nintendo. Część fanów dostrzegła próby logowań na ich konta z dziwnych lokalizacji.
Użytkownicy Nintendo padli w ostatnich dniach ofiarą cyberataku. Część z nich zauważyła nieautoryzowane logowania na ich konta, inni w ogóle utracili do nich dostęp. Jak do tej pory nie udało się wykryć napastników, trudno też znaleźć jakiekolwiek korelacje pomiędzy zaatakowanymi właścicielami konsol Nintendo. Informacje o zaistniałych incydentach pojawiły się na oficjalnym profilu Nintendo Japan Support na Twitterze. Natomiast producent ograniczył się do wydania krótkiego oświadczenie dla Video Games Chronicle (VGC).
„Jesteśmy świadomi doniesień o nieautoryzowanym dostępie do niektórych kont Nintendo i badamy sytuację. W międzyczasie zalecamy użytkownikom włączenie weryfikacji dwuetapowej dla konta Nintendo”. - czytamy na stronach VGC.
Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce doradza wszystkim użytkownikom Nintendo Switch, aby zmienili hasła. Dotyczy to też osób nie mających do tej pory problemów ze swoim kontem. Niezbędne jest też aktywowanie uwierzytelniania dwuskładnikowego, które utrudnia osobom trzecim dostęp do konta, nawet jeśli dane uwierzytelniające zostały ujawnione w wyniku naruszenia bezpieczeństwa.
- Warto też dokonać zmian w ustawieniach płatności zapisanych na koncie, a także sprawdzić wyciągi bankowe pod kątem nieuczciwych zakupów. Jest to ważne, bowiem część poszkodowanych miała podpięte konta PayPal i Nintendo. – dodaje Mariusz Politowicz.
Brak informacji na temat napastników i wektora ataku dodatkowo pogłębia problem. Poza tym Nintendo nabrało wody w usta, co stawia producenta w niezbyt dobrym świetle.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.