Wspólnie ze Smart City Poznań Firma produktowa SOFTSWISS przeprowadzi hackathon
Smart content
ul.Pomorska 65
90-218 Łódź
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
+48 726 127 344
https://smart-content.pro/
Poznań jest pierwszym miastem na terenie Polski, w którym międzynarodowa firma produktowo-technologiczna SOFTSWISS otworzyła swoje centrum programistyczne. 2022 rok poświęciła aktywnemu poszukiwaniu nowych pracowników (polski oddział w tym czasie powiększył się o 75% i zatrudnia już ponad 300 pracowników). W tym roku firma planuje poświęcić uwagę projektom społecznym, nawiązywaniu przyjaznych stosunków z uniwersytetami, lokalnymi wspólnotami zawodowymi i władzami miast. Wsparcie w tej dziedzinie SOFTSWISS także otrzymała od Biura Obsługi Inwestorów ,,Invest in Poznan”.
- Przeprowadziliśmy wspólne spotkanie, omówiliśmy nasze możliwości i otrzymaliśmy od kolegów zapewnienie o tym, że branża IT jest obecnie jedną z najbardziej priorytetowych dla miasta. I nasze pragnienie, jako wiodącego światowego producenta oprogramowania, żeby współpracować z lokalnymi uczelniami wyższymi zostało usłyszane i podtrzymane - opowiada Natalia Perkowska, Head of Talent Acquisition firmy SOFTSWISS. - Wielką radość przyniesie nam bycie pożytecznymi dla miasta, które stało się dla naszych pracowników prawdziwym domem. W Poznaniu uczą się aktywni studenci, których potencjał możemy pomóc odkryć. W naszej firmie pracują wysoko wykwalifikowani pracownicy, którzy są gotowi, aby podzielić się doświadczeniem ze studentami, początkującymi specjalistami.
W Poznaniu mieszka 105 000 studentów, działa też 7 uniwersytetów, na których są wydziały, związane z branżą IT. W mieście z powodzeniem funkcjonują takie inicjatywy informatyczne jak ,,Konkurs o tytuł najlepszego programisty miasta Poznania”, ,,Kobiety w Poznańskim IT” i wiele innych. Pracownicy SOFTSWISS podkreślają, że wielka firma międzynarodowa jest otwarta na udział w podobnych projektach, szczególnie jeśli chodzi o te, związane z technologiami, programowaniem i współpracą z młodymi talentami, gotowa jest także sama organizować wydarzenia edukacyjne.
Pierwsze wydarzenie, które połączy studentów uniwersytetów technicznych w burzy mózgów dla dobra miasta, będzie miało miejsce już w maju w formie hackathonu, organizowanego wspólnie ze Smart City Poznań. To konkurs grupowy, w którym studenci (przyszli specjaliści z branży IT) w przeciągu 24 godzin będą tworzyć i prezentować swoje koncepcje. Specjaliści z SOFTSWISS z kolei będą pomagać swoją ekspertyzą i wybierać najlepsze projekty. Kierownictwo ma nadzieję, że pomysł spotka się z aprobatą rektorów i władz miejskich.
![PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1568045905,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.