Wymień telefon i posadź drzewo wraz z OnePlus: marka stawia na recykling
OnePlus, globalna firma technologii mobilnych, wprowadza nowy ekoprogram, którego celem jest recykling smartfonów i tym samym zmniejszenie niekorzystnego wpływu produkcji elektroniki użytkowej na planetę. We współpracy z Ecologi, organizacją działającą na rzecz ochrony klimatu, OnePlus zasadzi nowe drzewo za każdym razem, gdy użytkownik wymieni telefon za pośrednictwem strony OnePlus.com.
Priorytetem OnePlus, w ramach najnowszego programu, jest posadzenie jak największej liczby drzew na specjalnie wyznaczonych terenach leśnych na całym świecie. Marka ma nadzieję zachęcić w ten sposób klientów do wymiany smartfona na nowszy model z portfolio firmy (m.in. OnePlus 10T, OnePlus Nord 2T i OnePlus 10 Pro).
– W OnePlus zawsze chcemy być blisko naszych konsumentów, a nic tak nie jednoczy, jak wspólne działanie w imię ważnej sprawy. Cieszymy się, że możemy umożliwić fanom wywieranie pozytywnego wpływu na planetę. Nasza współpraca z Ecologi to dopiero początek działań na rzecz ochrony środowiska i krok w stronę zrównoważonego podejścia OnePlus w biznesie – komentuje Tuomas Lampen, dyrektor ds. strategii OnePlus w Europie.
– W branży elektroniki użytkowej wciąż jest sporo do zrobienia, dlatego bardzo doceniamy, że OnePlus wdrożył projekt, który ma na celu zmniejszenie wpływu swoich produktów na środowisko, a także wspiera programy zalesiania. Mamy nadzieję, że OnePlus będzie stanowić przykład dla innych firm z tej branży, inspirując je do przyłączenia się do zbiorowej walki ze zmianami klimatu – dodaje Linda Adams, dyrektor ds. partnerstwa w Ecologi.
Klienci mogą już wymieniać swoje urządzenia na stronie OnePlus.com, a marka zasadzi jedno drzewo za każdy produkt poddany recyklingowi. Dodatkowo konsumenci nadal będą mogli korzystać z ograniczonych czasowo promocji dostępnych w momencie, gdy zdecydują się na wymianę.
Współpraca z Ecologi jest ważnym elementem działań OnePlus w zakresie zrównoważonego rozwoju. OnePlus wprowadza system zarządzania środowiskowego w całym cyklu życia swoich produktów i rozwija ekologiczny asortyment oraz opakowania, aby prowadzić działalność przyjazną dla planety i zrealizować globalny cel neutralności węglowej.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.