Komunikaty PR

Zacznij już teraz i zdobądź przewagę, czyli jak wykorzystać potencjał AI

2020-05-12  |  11:00
Biuro prasowe

Technologiczne możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w firmach są coraz szersze. Mimo to, wiele przedsiębiorstw wciąż ma problemy z czerpaniem z niej korzyści w praktyce. Choć zidentyfikowały już obszary, w których można jej używać, wdrożenie okazuje się trudniejsze niż zakładali. Jak zatem podejść do AI w taki sposób, by wykorzystać jej potencjał?

Istnieją niezliczone scenariusze wdrożenia sztucznej inteligencji — charakterystyczne dla danej branży lub niezależne od niej. Za pomocą AI kadry upraszczają rekrutację, działy produkcji przeprowadzają inteligentny serwis, planowanie czy kontrolę jakości, a departamenty prawne wykorzystują ją do analizy kluczowych fragmentów umów i czynników ryzyka.

Skuteczne wykorzystywanie AI wymaga jednak połączenia metod opartych na nauce z metodami opartymi na regułach. „Większość firm nie dysponuje dużymi bazami danych, takimi jak Facebook czy Google. Dlatego systemy uczenia głębokiego nie zawsze będą pierwszym wyborem. Można jednak również używać algorytmów, które są w stanie wyciągać wartościowe wnioski nawet z mniejszych zestawów danych” mówi Marcin Somla, Dyrektor SER Group w Polsce.

Wyciągaj wnioski z treści nieustrukturyzowanych

Usługi kognitywne i tak zwana analiza treści otwierają przed firmami liczne możliwości zastosowań, które pomagają im w ukierunkowany sposób wykorzystać własne dane i wyciągać wnioski z treści nieustrukturyzowanych. Warto zwrócić uwagę w szczególności na procesy takie jak:

  • klasyfikacja: automatyczna klasyfikacja dokumentów, obrazów oraz plików audio i wideo w taksonomiach lub przypisywanie do nich odpowiednich metadanych;
  • klasyfikacja typów dokumentów: automatyczne rozpoznawanie dokumentów i sortowanie ich podczas przetwarzania poczty przychodzącej;
  • analiza nastrojów: identyfikacja emocji w wiadomościach e-mail, zdigitalizowanych listach lub postach w mediach społecznościowych oraz przewidywanie szans na sukces (zachowania zakupowe i preferencje klientów);
  • rozpoznawanie jednostek nazewniczych (Named Entity Recognition — NER): identyfikuje i wyodrębnia imiona i nazwiska osób oraz nazwy miejsc, firm czy instytucji, np. w celu spełnienia wymagań RODO;
  • wykrywanie oszustw i czynników ryzyka: identyfikuje wzorce i anomalia w dokumentach w celu wykrywania czynników ryzyka, takich jak nieważne klauzule umowne czy próby oszustwa;
  • identyfikacja ekspertów: szybkie wskazywanie osób w firmie, które są ekspertami w danej dziedzinie oraz zwiększenie zadowolenia klientów i pracowników poprzez szybsze dostarczanie informacji.

Dzięki temu istotne informacje, konteksty, intencje i nastroje są rozpoznawane i przekazywane dalej do odpowiednich obszarów poprzez automatyzację procesów.

Łącz sztuczną inteligencję z zarządzaniem informacjami i procesami

Warto jednak pamiętać, że wiele z obecnie używanych metod dobrze sobie radzi z obrazami i danymi ustrukturyzowanymi, ale gorzej z tekstem jako treścią nieustrukturyzowaną. Około 80 proc. wszystkich danych firmowych, np. listy, umowy czy wiadomości e-mail, stanowią jednak dane nieustrukturyzowane, które jednocześnie zawierają cenne informacje.

Aby nadawały się one do użytku i były wartościowe dla AI, muszą zostać przeanalizowane, przygotowane i połączone z danymi ustrukturyzowanymi. Często są one przechowywane w oddzielnych systemach (silosach informacyjnych), co utrudnia ich wykorzystanie w sposób całościowy. Dlatego też zaleca się bezpośrednie połączenie sztucznej inteligencji bezpośrednio z zarządzaniem informacjami i procesami.

Warto postawić na platformę z usługami dotyczącymi treści (ECM), która łączy ze sobą informacje z różnych źródeł, takich jak bazy danych, serwery, systemy ERP i CRM, Microsoft SharePoint i katalogi plików. Zabezpiecza ona ważne dane i porządkuje dokumenty poprzez nadawanie im wersji. Dzięki zintegrowaniu usług kognitywnych z platformą, usługi AI są wtedy automatycznie dostępne dla wszystkich aplikacji.

„Za pomocą AI i ECM można wiele zyskać: wyższą jakość danych, przyspieszenie procesów biznesowych, a co najważniejsze — obniżenie kosztów. W związku z tym firmy powinny bez wahania integrować sztuczną inteligencję ze swoją infrastrukturą, tak by móc korzystać z licznych zalet tej technologii” podsumowuje Marcin Somla.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.