Komunikaty PR

Zakupowe szaleństwo się zbliża. Bezpieczne zakupy nie tylko w Black Friday.

2022-11-22  |  01:00
Biuro prasowe

Eksperci szacują, że wydatki na zakupy robione podczas Black Friday oraz Cyber Monday przekroczą w tym roku na całym świecie bilion dolarów. Sprzedawcy czekają na 25 listopada, zacierając ręce. Nie próżnują również hakerzy, którzy prawdopodobnie w ostatnim tygodniu listopada przeprowadzą ofensywę. Należy liczyć się z tym, że wzrośnie liczba niechcianych wiadomości e-mail oraz SMS-ów, które będą zawierać informacje o niepowtarzalnych okazjach i super promocjach.  Niestety, niemała część z nich będzie pochodzić od oszustów podszywających się pod znane sklepy i marki. Pechowcy mogą trafić na oszukańcze strony internetowe i reklamy w mediach społecznościowych - promujące oferty zbyt dobre, aby mogły być prawdziwe. Cyberprzestępcy za pomocą bardziej i mniej wyrafinowanych sposobów starają się w gorącym okresie zakupowym pozyskać dane osobowe oraz uwierzytelniające klientów. 

 

  • Czasami internauci dają się nabierać na proste sztuczki, takie jak spam, ale bywa też, że wina leży po stronie właścicieli platform handlowych. Słabe zabezpieczenia lub ich brak narażają klientów na utratę wrażliwych danych. Dlatego lepiej dokonywać zakupów w znanych, cieszących się dobrą opinią sklepach online, nawet jeśli ceny w nich są nieznacznie wyższe - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.

 

 

Firma Bitdefender przygotował kilka porad, które pozwolą ominąć pułapki zastawiane przez hakerów nie tylko Black Friday oraz Cyber Monday, ale za każdym razem, kiedy udaną się do sklepu online.

 

 

  • Zabezpiecz swoje konta online unikalnymi hasłami i włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe, jeśli to możliwe.
  • Uważaj na strony internetowe podszywające się pod znanych producentów, a czasami platformy handlowe. Najlepiej sprawdzić pasek adresu pod kątem literówek oraz błędów gramatycznych
  • Przeglądaj oferty na platformach, które znasz lub na których wcześniej robiłeś zakupy. Jeśli robisz zakupy w nieznanej witrynie, zamiast karty kredytowej użyj karty wirtualnej lub usługi płatniczej innej firmy
  • Do zakupów świątecznych używaj karty kredytowej. Umożliwi to kwestionowanie wszelkich fałszywych opłat
  • Kupuj tylko na platformach korzystających z HTTPS. Możesz to sprawdzić w polu adresu URL w swojej przeglądarce
  • Przed zakupem na platformie nowej firmy sprawdź opinie klientów. Nigdy też nie zapisuj danych swojej karty płatniczej na stronie, której nie ufasz
  • Pomiń wszelkie oferty zbyt dobre, aby były prawdziwe, nawet jeśli jest to Black Friday
  • Nie korzystaj z publicznych sieci Wi-Fi do robienia zakupów ani korzystania z usług bankowych. Jeśli musisz połączyć się z siecią publiczną, użyj VPN, aby mieć pewność, że oszuści nie przechwycą poufnych informacji

 

 

Specjaliści od bezpieczeństwa zalecają również zainstalowanie na komputerach oraz smartfonach oprogramowania antywirusowego. Zastosowanie antywirusa skutecznie chroni użytkownika przed malwarem, phishingiem, a w wielu wypadkach również przed ransomwarem. Czasami ofiary nie zdają sobie sprawy, że padły ofiara oszustwa w wyniku, którego straciły swoją tożsamość cyfrową. W tym celu pomocne mogą być usługi ochrony tożsamości. Ich subskrybenci otrzymują informacje o wszelkich naruszeniach w czasie rzeczywistym, monitorowanie oszustw,

 

Niektórzy producenci, w tym między innymi Bitdefender, oferują specjalne przeglądarki internetowe pozwalające na realizację bezpiecznych e-zakupów i usług bankowości elektronicznej. Realizuję między innymi takie funkcje jak menadżer haseł czy ochronę hotspotów, kiedy urządzenie jest podłączone do niezabezpieczonych sieci Wi-Fi

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.