Zalety cyfrowego parkingu – elastyczność, współdzielenie i zielone trendy
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Właściciel małego obiektu parkingowego może odnosić mylne wrażenie, że cyfryzacja parkingu nie jest dla niego. Taka opinia bardzo często wynika z przekonania, że digitalizacja niesie za sobą wysokie koszty, skomplikowany proces wdrożenia czy potrzebę posiadania dodatkowej infrastruktury. Cyfryzacja parkingów w rzeczywistości jest jednak niezmiernie prosta i szybka. Co najważniejsze, ułatwia zarządzanie oraz optymalizację procesów parkingowych zarówno właścicielowi, jak i zarządcy obiektu. Użytkownik końcowy zyskuje natomiast wygodną nawigację i bezobsługowy dostęp do parkingu, korzystanie z miejsca postojowego, a także możliwość zapłacenia za nie telefonem.
Proces cyfryzacji parkingu polega na podniesieniu jego automatyzacji oraz dostępności poprzez wykorzystanie inteligentnych technologii. Dzięki rozwiązaniom typu smart parking, staje się szeroko dostępny, komfortowy i praktycznie bezdotykowy. Urządzenia, takie jak kamery automatycznie rozpoznające tablicę rejestracyjną samochodu, rozwiązania IoT, pokazujące dostępność parkingu w czasie rzeczywistym oraz portale internetowe do łatwego zarządzania parkingiem przez administratora i aplikacje mobilne, umożliwiające klientom wjazd na parking za pomocą ich telefonów, bezpośrednio przyczyniają się do poprawy jakości parkowania.
Głównym założeniem transformacji cyfrowej parkingów jest przekształcenie ich w inteligentną i przyjazną kierowcom przestrzeń, która jest w pełni obsługiwana z poziomu telefonu. Budowanie przewagi konkurencyjnej opiera się natomiast na uproszczonym procesie zarządzania obiektem, optymalizacji i uszczelnieniu procesów oraz podniesieniu prestiżu lokalizacji, czyniąc ją bardziej atrakcyjną i wartościową, co odgrywa kluczową rolę przede wszystkim w centrach dużych miast, gdzie korki bardzo często generowane są przez uczestników ruchu drogowego, poszukujących miejsc postojowych – mówi Jacek Sikorski, dyrektor sprzedaży w NaviParking.
Digitalizacja przestrzeni parkingowej pozwala właścicielowi w pełni decydować o jej obłożeniu. To on, dzięki managerowi webowemu, widzi ruch na parkingu w czasie rzeczywistym, jak również ma wpływ na liczbę przeznaczonych do rezerwacji miejsc parkingowych. Ponadto, o przyjeździe klienta dowiaduje się z wyprzedzeniem, jednocześnie zyskując gwarancję stałego dopływu kierowców z wykupionymi rezerwacjami czy abonamentami. Parkingiem może zarządzać zarówno przy pomocy telefonu, jak i komputera, bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania.
Cyfryzacja i automatyzacja parkingu z wykorzystaniem software'u wpływa na redukcję kosztów oraz optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni z uwzględnieniem zmieniającego się zapotrzebowania użytkowników na miejsca postojowe. Jego główną zaletą jest elastyczność – może być on współdzielony, zarządzany w czasie rzeczywistym, posiada różne warianty cenowe i usprawnia proces parkowania. Dzięki aplikacji mobilnej, parkingi stają się widoczne dla kierowców, którzy następnie są nawigowani do najbliższych miejsc parkingowych. Dotychczas niewykorzystane zasoby stają się dodatkowym źródłem dochodu. Płatności mobilne są wygodne dla użytkowników, a cyfryzacja zmniejsza koszty operacyjne, w tym koszt biletów parkingowych czy utrzymania automatów. Współdzielona i zrównoważona mobilność wpisuje się także w ekologiczne trendy w zakresie redukcji korków oraz zanieczyszczenia powietrza, które często wynikają z bezskutecznego, a także czasochłonnego poszukiwania parkingu.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.