Zalman M3 Plus RGB - solidnie wyposażona obudowa w wersji mini
Firma Zalman ma w swojej ofercie nie tylko duże obudowy dla graczy czy bezkompromisowych entuzjastów. W portfolio tego producenta można znaleźć też coś o bardziej kompaktowych gabarytach. Idealny przykład stanowi model M3 Plus RGB.
Zalman M3 Plus RGB to obudowa komputerowa w formacie Mini-Tower, która pomieści wyłącznie płyty główne w formacie mATX lub Mini-ITX. Producent zastosował w niej siatkową osłonę z przodu, która ma zapewniać optymalny przepływ powietrza i ekspozycję wentylatorów. W sumie na pokładzie znajdują się aż cztery rotory RGB o średnicy 120 mm - trzy znajdują się tuż za panelem mesh, natomiast jeden został umieszczony z tyłu. Z boku zaś znajduje się panel ze szkła hartowanego klasy premium o grubości 4 mm, który można łatwo przesuwać. Warto wyróżnić również górny filtr przeciwpyłowy typu push & pull.
Choć Zalman M3 Plus RGB to obudowa o stosunkowo niewielkich gabarytach, to jednak nie sposób nie zwrócić uwagi na jej pojemne wnętrze. Produkt można wyposażyć w cztery dodatkowe wentylatory (po dwa rotory 120 mm na górze i na dole), dwa radiatory 240 mm, a także cztery dyski 2,5” i dwa 3,5”. W środku zmieści się chłodzenie procesora o wysokości do 165 mm oraz karta graficzna o długości do 330 mm.
Uwagę zwraca także interfejs obudowy, który obejmuje nie tylko złącza USB i gniazda audio, lecz również przycisk Fan-LED służący do sterowania obrotami wentylatorów. Producent dodaje, że całość jest przystosowana do pracy pod wysokim ciśnieniem, a stalowe elementy obudowy zostały pokryte czarną powłoką antykorozyjną.
Obudowa Zalman M3 Plus RGB jest dostępna w polskich sklepach w cenie od ok. 340 zł.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.