ZalmanR2 - nowoczesna obudowa w klasycznych barwach
Zalman R2 to obudowa, która ma być trwała i praktyczna. Uwagę przyciąga prostym, eleganckim designem pozbawionym agresywnych przetłoczeń oraz bezramkowym, szklanym panelem eksponującym wnętrze. Do wyboru są dwie wersje kolorystyczne - czarna i biała.
Zalman R2 to obudowa midi tower, którą producent określa mianem solidnej i wytrzymałej. Charakteryzuje się ona prostymi liniami, perforowanymi wstawkami pozwalającymi na zasysanie powietrza. Nie zabrakło też bocznej ścianki z hartowanego szkła. Panel eksponujący zainstalowane podzespoły jest praktycznie pozbawiony ramek. W razie potrzeby można go zdemontować bez użycia narzędzi.
Montowany fabrycznie wentylator RGB Spectrum dodaje obudowie Zalman R2 szczególnego charakteru. Rozświetla on wnętrze komputera i wyprowadza na zewnątrz gorące powietrze. W razie potrzeby użytkownik może zainstalować pięć kolejnych wentylatorów - trzy na frontowej ściance i dwa na górnej. Przewidziano też miejsce na chłodzenia typu AiO. Z przodu zmieści się radiator o długości 240 mm, a z tyłu jest dość przestrzeni na mniejszą, 120-mm chłodnicę.
Utrzymanie wnętrza w czystości ułatwiają filtry przeciwkurzowe. Jeden z nich, górny, jest montowany na magnes. Zlokalizowany w jego sąsiedztwie panel I/O obejmuje trzy porty USB (jeden w wersji 3.0), złącza audio, a także przycisk pozwalający na sterowanie podświetleniem LED. Obudowa Zalman R2 umożliwia budowę komputera z wykorzystaniem płyt głównych w formatach E-ATX, ATX, mATX i Mini-ITX.
Wewnątrz zmieszczą się wydajne karty graficzne o długości do 350 mm, chłodzenia procesora o wysokości nie przekraczającej 162 mm, cztery nośniki danych (po dwa w formacie 2,5” i 3,5”), a także siedem kart rozszerzeń PCI-E. Całość wykonana ze szkła, stali i tworzywa sztucznego waży około 5,4 kg.
Obudowa Zalman R2 powinna trafić do sklepów w przyszłym miesiącu. Producent wycenił ją na ok. 120 zł.
Dane techniczne:
• model: R2
• format: ATX midi tower
• wymiary (W x S x G): 457 x 207 x 420 mm
• materiał: stal, hartowane szkło, tworzywo sztuczne
• waga: 5,4 kg
• obsługiwane formaty płyt głównych: E-ATX (maks. 280 mm), ATX, m-ATX, m-ITX
• maks. wysokość chłodzenia CPU: 162 mm
• maks. długość karty graficznej: 350 mm
• maks. długość zasilacza: 190 mm
• liczba slotów rozszerzeń PCI-E: 7
• liczba zatok 2,5”: 2
• liczba zatok 3,5”: 2
• miejsca na dodatkowe wentylatory:
- 3 x 120/140 mm na przednim panelu
- 2 x 120 mm na górnym panelu
- 1 x 120 mm na tylnym panelu (fabrycznie zainstalowany z podświetleniem LED)
• możliwość instalacji chłodzenia wodnego: tak
- do 240 mm z przodu
- do 120 mm z tyłu
• wyprowadzone złącza:
- 1 x USB 3.0
- 2 x USB 2.0
- 1 x wyjście słuchawkowe
- 1 x wejście mikrofonowe
- 1 x kontroler podświetlenia LED

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.