Komunikaty PR

Zdalne potwierdzenie tożsamości i podpisanie dokumentu elektronicznie dzięki Inp

2022-05-26  |  12:30

 

Zdalna weryfikacja tożsamości podczas rozmowy z urzędnikiem, czy egzaminu kwalifikacyjnego na uczelnię, a także złożenie podpisu pod dokumentem urzędowym czy umową o pracę? To możliwe m.in. dzięki aplikacji Inperly zintegrowanej z komunikatorem Microsoft Teams, która powstała dzięki współpracy Billennium, Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych i firmy Microsoft. Od 26 maja rozwiązanie to będzie oferowane w specjalnej ofercie pre-order, gwarantującej rabat w wysokości do nawet 80 proc. za dostęp użytkownika.

  • Inperly wykorzystuje możliwości e-dowodów osobistych – weryfikacja tożsamości i złożenie podpisu elektronicznego.
  • Aplikacja została stworzona z myślą o wszelkich procesach wymagających weryfikacji i podpisu na odległość, przy zachowaniu bezpośredniego kontaktu z użytkownikiem.
  • Billennium uruchomiła pre-order aplikacji Inperly z rabatem do 80 proc. za dostęp użytkownika.

 

Od 2 lat jesteśmy świadkami przyspieszonej transformacji cyfrowej, która objęła nie tylko biznes, ale niemal wszystkie obszary naszego życia. Zmieniły się nasze preferencje dotyczące pracy - z modelu stacjonarnego w większości przypadków przenieśliśmy się na tryb zdalny i hybrydowy. Według badania Pracuj.pl[1] z takiej formy nadal korzysta 35 proc. pracowników w Polsce, a 9 na 10 z nich preferuje jego utrzymanie na stałe. Powszechne stało się też wykorzystywanie narzędzi i systemów wspierających pracę, współdzielenie zasobów czy komunikację. Aplikacje takie jak Microsoft Teams nie są już tylko rozwiązaniem używanym wewnętrznie przez organizacje, ale stały się powszechnie wykorzystywanymi narzędziami w kontakcie z klientami, kandydatami czy studentami. Badanie przeprowadzone przez Billennium i EY[2] pokazało, że w okresie pandemii Polacy szybko nauczyli się korzystać ze zdalnych kanałów komunikacji także do załatwiania codziennych spraw - ponad 86 proc. respondentów korzystało z nich w kontakcie z firmami, sklepami czy instytucjami. Co więcej, 80 proc. badanych pozytywnie ocenia tę formę kontaktu. Jednocześnie 75 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie, oceniło, że ważny dla nich jest kontakt bezpośredni z przedstawicielem firmy czy sklepu, a ok. 70 proc. badanych wskazuje, że preferuje do tego celu formę wideo.

- Obecnie wiele naszych codziennych spraw jesteśmy w stanie załatwić całkowicie zdalnie, ale nie wszystkie. Korzystanie z zakupów internetowych czy bankowości elektronicznej było oczywiście powszechne jeszcze przed czasami pandemii. Cały czas jest jednak wiele obszarów, w których konieczna jest fizyczna obecność w placówce, np. w celu potwierdzenia naszej tożsamości czy złożenia podpisów pod dokumentami. Czasem też sami decydujemy się na odwiedzenie biura danej instytucji, bo proces jest na tyle ważny, że potrzebujemy bezpośredniego kontaktu z osobą, możliwości zadania pytania czy doradztwa. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest najczęściej brak zaimplementowanych odpowiednich rozwiązań technologicznych, które pozwolą na załatwienie sprawy zdalnie, zapewniając bezpieczny kontakt z osobą po stronie organizacji – mówi Jerzy Judycki, Product Owner w PWPW.

Przykładem rozwiązania, które realizuje te potrzeby po stronie zarówno organizacji, jak i użytkowników oraz konsumentów, jest aplikacja Inperly dla Microsoft Teams, która powstała w ramach współpracy Billennium, Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (PWPW) i Microsoftu. Inperly, czyli In person, remotely to hybrydowa platforma autorstwa Billennium, służąca do komunikacji pomiędzy firmą a jej klientem, wykorzystywana do obsługi zdalnych procesów sprzedaży i obsługi kontrahenta. eDO App, stworzona przez PWPW, pozwala z kolei na zdalne potwierdzanie tożsamości użytkownika i składanie podpisu. Aby z niej skorzystać, wystarczy smartfon oraz dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Połączenie funkcjonalności obu rozwiązań w formie jednej aplikacji dla komunikatora Teams, pozwala na obsługę różnorodnych procesów pomiędzy organizacją, a klientem i wyeliminowanie niemal całkowicie potrzeby fizycznej obecności w placówce firmy czy instytucji. Już teraz z aplikacji tej mogłoby skorzystać kilka milionów Polaków. Według danych Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA obecnie ok. 9 mln osób w naszym kraju posiada dowód osobisty z warstwą cyfrową (e-dowód), a około połowa z tych osób, z cyfrowym podpisem osobistym. Szacuje się, że do końca 2026 r. 90 proc. dowodów w Polsce będzie posiadało warstwę cyfrową. Z kolei Microsoft Polska podaje, iż z aplikacji Teams korzysta miesięcznie 275 mln użytkowników na całym świecie.

- Nasze rozwiązanie znajdzie zastosowanie wszędzie tam, gdzie konieczna jest weryfikacja tożsamości osoby, złożenia podpisu pod dokumentem, ale też stałego kontaktu z konsultantem w formie np. wideo. W sektorze publicznym aplikacja mogłaby zostać wykorzystana przez urzędy do realizacji 99 proc. spraw i przyjmowania wniosków, czy przez sądy do prowadzenia rozpraw na odległość. To pozwoliłoby na zmniejszenie obciążenia placówek, ale też skróciło czas potrzebny na wydanie decyzji. Drugi obszar to szkolnictwo wyższe, gdzie z powodzeniem to rozwiązanie może posłużyć do rekrutacji studentów czy prowadzenia egzaminów. Oczywiście najwięcej zastosowań znajdziemy w biznesie, zarówno do obsługi klienta, sprzedaży usług czy produktów, nawet tych wymagających wysokiego poziomu bezpieczeństwa i weryfikacji, np. kredyty. Wszelkie procesy HR-owe również mogą być wspierane przez Inperly – od rekrutacji, podpisania umowy o pracę, aż po procesy wewnętrzne. Dla firmy oznacza to również dodatkowe korzyści w postaci poprawienia doświadczenia klientów czy kandydatów i w efekcie wzrostu konkurencyjności, ale też cyfryzacji i automatyzacji procesów, eliminacji wykorzystania dokumentacji papierowej czy zwiększenia dostępności obsługi dla klientów – wylicza Tomasz Goźliński, Product Manager w Billennium.

Aplikacja Inperly została zbudowana z wykorzystaniem technologii Azure dostarczonej przez Microsoft, a także z wykorzystaniem warstwy cyfrowej e-dowodu osobistego eDO App autorstwa Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. W najbliższych miesiącach Billennium zapowiedziało dalszą rozbudowę funkcjonalności aplikacji, m.in. o jednorazowe podpisy kwalifikowane czy biometryczne potwierdzenie tożsamości w oparciu o paszporty i dokumenty wydawane w innych krajach.

Aplikacja jest dostępna na stronie Inperly.pl w ofercie pre-order z rabatem nawet do 80 proc. za dostęp dla użytkownika. Oferta specjalna jest ważna do 19 lipca 2022 r.

 


[1] https://media.pracuj.pl/174141-droga-do-pracy-hybrydowej-polacy-o-modelach-pracy

[2] https://www.ey.com/pl_pl/raporty-analizy/jak-w-warunkach-nowej-rzeczywistoci-polacy-korzystaj-z-kanalow-cyfrowych

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI Biuro prasowe
2024-04-26 | 15:00

Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI

Świat goni za AI, prywatne firmy prześcigają się w kolejnych osiągnięciach, a na polskich uczelniach w kwestii edukacji w zakresie sztucznej inteligencji wciąż pozostaje wiele do
IT i technologie Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
2024-04-26 | 13:00

Strategiczna współpraca AWS i Deloitte

AWS (Amazon Web Services) i Deloitte, wiodący dostawca usług consultingowych, zawarły nową wieloletnią umowę o strategicznej współpracy, aby pomóc organizacjom na
IT i technologie Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
2024-04-26 | 10:10

Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO

Firma Zalman zaprezentowała nowe systemy chłodzenia z linii Alpha2. Topowym modelem z tej serii jest Alpha2 36 z niemal 40-centymetrowym radiatorem i trzema wentylatorami. Zalman Alpha2 36 to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.