Zielony design Axis Communications
Aby spełniać oczekiwania dzisiejszych klientów, produkty powinny być nie tylko innowacyjne, ale także przyjazne środowisku. Właśnie dlatego Axis w coraz większym stopniu koncentruje się na ekologicznym wzornictwie, wykorzystując materiały z recyklingu, wycofując substancje niebezpieczne i działając w zgodzie z celami ONZ w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Zrównoważony rozwój jest jednym z bardzo istotnych trendów. Zmiany klimatu dotykają bowiem nas wszystkich – każdy jest poniekąd częścią problemów środowiskowych, ale także każdy może być częścią ich rozwiązania. Na wyzwania związane z ekologią postanowił odpowiedzieć także Axis Communications, stawiając sobie za cel transformację produkcji na rozwiązania bardziej przyjazne dla środowiska. W ten sposób powstała grupa Axis Green Design, która łącząc różne kompetencje, dąży do zwiększenia świadomości ekologicznej.
W ramach ekologicznego procesu projektowania produktów w Axis wyodrębniono cztery obszary ekoinnowacji:
• Wybór materiałów
• Optymalizacja projektowania części
• Optymalizacja projektowania pod kątem produkcji
• Optymalizacja procesów utylizacji.
Niezbędny wybór zrównoważonych materiałów
„Wybór zrównoważonych materiałów jest jednym z najważniejszych aspektów ekologicznego projektowania”, mówi Ausra Reinap, starszy inżynier ds. ochrony środowiska w Axis Communications. „Staramy się wykorzystywać więcej materiałów pochodzących z recyklingu i w miarę możliwości minimalizujemy lub całkowicie unikamy stosowania niebezpiecznych substancji w naszych produktach. Przykładowo, nasze najnowsze urządzenia nie zawierają bromowanych i chlorowanych środków zmniejszających palność, jednak wciąż są ognioodporne”.
Axis przygotowało listę substancji zakazanych i objętych ograniczeniami prawnymi, jak i tych, które nie są jeszcze ograniczone, ale prawdopodobnie staną się takie w najbliższej przyszłości. Lista obejmuje m.in. plastyfikatory, a także wspomniane już bromowane i chlorowane środki zmniejszające palność - BFR i CFR. „To dla nas bardzo ważne, by nie czekać na wprowadzenie przepisów zabraniających korzystania z materiałów niebezpiecznych, ale zawsze być o krok naprzód” — podkreśla Reinap.
Wymiana stosowanych w urządzeniach niebezpiecznych halogenów na bardziej ekologiczne spowodowała, że nowe kamery AXIS P1377 i AXIS P1378 nie tylko są bardziej przyjazne środowisku i zdrowiu, ale też można je łatwiej poddać recyklingowi.
Nie tylko materiały
Aby zoptymalizować projektowanie części, Axis przykłada również dużą wagę do mniejszego zużycia zasobów i ograniczenia transportu. Przykładem może być zmniejszenie liczby śrub, a nawet projektowanie bez konieczności ich użycia poprzez zastosowanie zatrzasków.
Równie ważny jest sposób wytwarzania produktu. Optymalizacja projektu pod kątem produkcji oznacza wybór rozwiązań, które minimalizują straty materiałowe. W trosce o środowisko, produkty Axis są także łatwe do demontażu, dzięki czemu łatwiej się je naprawia i utylizuje oraz, co najważniejsze, recyklinguje.
Ausra podsumowuje: „Będąc dzisiaj producentem technologicznym, ważne jest aby wziąć odpowiedzialność także za zrównoważony rozwój. Ekologiczne wzornictwo jest niezbędne, by być wiarygodnym dostawcą. Ambicją Axis jest pozostanie liderem branży, a do tego potrzebne są nie tylko wysokojakościowe produkty, ale także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko w ich całym cyklu życia”.
Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B
tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
Drukarka może być bardziej SMART niż myślisz
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.