Zmiany w Softline. NOVENTIQ będzie nową nazwą firmy po podziale biznesu
Globalny dostawca rozwiązań i usług z zakresu IT z siedzibą w Londynie i oddziałem m.in. w Polsce, firma Softline Holding PLC, będzie kontynuować działalność pod nową nazwą NOVENTIQ. Rebranding jest otwarciem nowego rozdziału dla tej wartej ponad 1 mld dolarów firmy, która zdecydowała się na sprzedaż swojej rosyjskiej działalności.
Odpowiedzialne przecieranie cyfrowych szlaków
NOVENTIQ będzie dalej wspierać organizacje w transformacji cyfrowej. Oznacza to również kontynuację współpracy z wiodącymi w branży dostawcami technologii, w tym także silne partnerstwo z firmą Microsoft.
Celem NOVENTIQ jest zapewnienie 75 tys. swoich klientów nieprzerwanego wsparcia
w zakresie: usług w chmurze, rozwiązań future workplace, nowoczesnej infrastruktury hybrydowej, usług transformacji cyfrowej (DX) i cyberbezpieczeństwa, a także dostarczania oprogramowania oraz usług z zakresu doradztwa i rozwoju.
Proces podziału biznesu trwał wiele miesięcy i zakończył się 20 października 2022 roku. Oznacza to, że Softline Holding PLC nie będzie już prowadził działalności w Rosji.
Ambitne cele
- Rozpoczynamy działalność NOVENTIQ z przekonaniem, że nasz biznes będzie rozwijał się i zyskiwał na znaczeniu. Mamy nadzieję ugruntować naszą pozycję jako najlepszego dostawcy rozwiązań i usług w zakresie transformacji cyfrowej i cyberbezpieczeństwa dla klientów na rynkach wschodzących i nie tylko. Nowa marka kontynuuje wartości marki Softline, którą polubili nasi klienci, pracownicy oraz partnerzy biznesowi, oraz która pomogła nam tak wiele osiągnąć w ciągu ostatnich kilku lat – powiedział Sergey Chernovolenko, CEO NOVENTIQ. – Ludzie zawsze byli najważniejszą częścią naszej działalności. Dzięki nim jesteśmy w stanie zapewnić klientom doskonałe wyniki. Ponieważ nadal się rozwijamy i wykorzystujemy możliwości wzrostu w wielu obszarach, jednym z głównych priorytetów jest rozbudowa naszych zespołów na wszystkich kluczowych dla nas rynkach – dodał.
– To wspaniałe, że nasza firma wkracza w nową erę swojej działalności pod marką NOVENTIQ. Jesteśmy pewni, że ten krok pozwoli nam pomagać coraz większej liczbie organizacji na całym świecie. Wpływ, jaki wywieramy na kształtowanie trendów w biznesie, jest częścią tego, kim jesteśmy. I chociaż rebranding jest wyzwaniem dla naszej firmy, wiemy, że warto je podjąć, ponieważ pomoże nam robić to, w czym jesteśmy dobrzy. – podkreślił Jacques Guers, członek zarządu NOVENTIQ.
NOVENTIQ w Polsce - globalne doświadczenie, lokalne rezultaty
Nazwa NOVENTIQ jest połączeniem wyrazów: NOV nawiązuje do łacińskiego słowa oznaczającego innowację, EN zaś pochodzi od angielskiego słowa entrepreneurial, czyli przedsiębiorczy, co przekłada się na wiarę w sukces; T oznacza technologię, wiedzę, pasję i produkt firmy, a także transformację, IQ to z kolei inteligencja i jakość.
Jako NOVENTIQ firma działa również pod nowym hasłem: „Globalna wiedza, lokalne rezultaty”, co oznacza, że marka stara się być globalnym liderem, który jest gotowy zapewniać wysoką jakość obsługi swoim klientom bez względu na to, gdzie się znajdują.
To ostatni miesiąc, kiedy usługi technologiczne są widoczne pod dotychczasową marką Softline. W kolejnym już jako NOVENTIQ firma będzie dostarczać swoim klientom w Polsce szeroką ofertę z obszaru technologii cyfrowej - usługi oraz licencjonowane oprogramowanie wiodących światowych producentów, takich jak: Adobe, Autodesk, Corel, Acronis i wiele innych.
Marka NOVENTIQ udowadnia, jak bardzo zmieniła się branża technologiczna w ciągu ostatnich 20 lat. W tym czasie nastąpiła eksplozja rozwoju oprogramowania, ogromny postęp technologii chmurowych, wzrost znaczenia cyberbezpieczeństwa oraz rozprzestrzenianie się technologii informacyjnej w każdej części nowoczesnego przedsiębiorstwa.
Znakomite wyczucie trendów, ciężka praca i chęć zaoferowania klientom najlepszych rozwiązań przekłada się na wyniki. W 2021 r. firma osiągnęła około 1,1 mld USD przychodu ze sprzedaży. Od października 2021 r. firma jest notowana na londyńskiej giełdzie.
Dla NOVENTIQ pracuje około 3 900 osób w prawie 60 krajach: Azji, Ameryce Łacińskiej, Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W ciągu ostatnich czterech miesięcy firma ogłosiła trzy przejęcia: Seven Seas Technologies, Makronet i Value Point System. Te akwizycje rozbudują globalny zespół o kolejne 1 500 osób.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.