Zwiększenie bezpieczeństwa druku w usługach finansowych
W przypadku pracy hybrydowej organizacje finansowe muszą przyjąć nowe podejście do ochrony danych poufnych przechowywanych w formie cyfrowej, papierowej lub obu wariantach.
„Według firmy analitycznej IDC, 53% procesów związanych z obiegiem dokumentów w sektorze finansowym wiąże się z drukowaniem. Jednak wiele organizacji nie ma wystarczających możliwości, żeby śledzić wydruki i kopie papierowe, zwłaszcza w przypadku pracowników, którzy mogą pracować na zmianę w domu i w biurze”.
Z punktu widzenia przepływu pracy i regulacji prawnych, informacje drukowane nadal odgrywają ważną rolę w branży finansowej. Według firmy analitycznej IDC, 53% procesów związanych z obiegiem finansowym wymaga drukowania. Jednak wiele organizacji nie dysponuje wystarczającym systemem umożliwiającym śledzenie wydruków i kopii papierowych, zwłaszcza w przypadku pracowników, którzy mogą na przemian pracować hybrydowo.
W miarę jak organizacje wdrażają system pracy hybrydowej, wyzwaniem staje się zbudowanie bezpiecznego środowiska IT, które chroni klientów i wrażliwe dane przechowywane przez organizacje finansowe, niezależnie od tego, czy występują one w formie cyfrowej, papierowej, czy też w obu tych formach. Oznacza to, że należy wdrożyć solidne i bezpieczne rozwiązania technologiczne, aby uchronić firmę przed wszelkimi przyszłymi globalnymi wydarzeniami tzw. czarnymi łabędziami, których wystąpienie według ekspertów są prawdopodobne.
Często pomija się ważny aspektem bezpieczeństwa danych jakim są inteligentne urządzenia drukujące. Wyposażenie maszyn w IoT pozwala na przechowywanie informacji w samym urządzeniu lub w dedykowanej mu chmurze. W czasie pandemii, kiedy pracowaliśmy w domu, drukarki biurowe były rzadko używane, co spowodowało opóźnienia w planowanej konserwacji lub jej całkowity brak. Może to sprawić, że urządzenia sieciowe będą narażone na wyciek wrażliwych danych poza organizację.
- Biurowe inteligentne urządzenia drukujące mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, jeśli nie są odpowiednio chronione za pomocą regularnych aktualizacji oprogramowania sprzętowego i brakuje im odpowiednich ustawień kontroli dostępu, które uniemożliwiają wgląd w poufne dokumenty osobom niepowołanym - mówi Mariusz Ożarowski Managing Director Lexmark Polska. - W Lexmark dbamy o to, żeby zabezpieczyć dane w każdy możliwy sposób. Stosujemy wbudowane technologie takie jak konfiguracja potwierdzenia tożsamości użytkownika, logowanie sieciowe lub za pomocą identyfikatora, a nawet uwierzytelnianie dwuskładnikowe upraszcza zarówno wdrażanie i kontrolę dostępu użytkowników - dodaje.
Lexmark współpracuje z opartym na chmurze rozwiązaniem innerActiv firmy OnGuard System, który zapewnia pełny wgląd w wykorzystanie dokumentów i ryzyko behawioralne w celu zapobiegania złośliwemu lub przypadkowemu wyciekowi danych w formie cyfrowej lub papierowej. InnerActiv może monitorować wszystkie pliki, do których uzyskano dostęp, wysłane do druku z punktu końcowego do dowolnej drukarki lub obsługiwane w samej drukarce. Optyczne rozpoznawanie znaków (OCR) może być również wykorzystane do oznaczenia słów kluczowych lub fraz, które mogą sprawić, że dany wydruk będzie wart uwagi. Na przykład, innerActiv może wykrywać i alarmować, jeśli użytkownik:
- uzyskał dostęp do wyjątkowo dużej ilości informacji o kontach klientów w określonym czasie
- wydrukował informacje o koncie z niezatwierdzonego urządzenia domowego
- wydrukował dokument bezpośrednio z urządzenia wielofunkcyjnego, omijając sieć
- zeskanował lub skopiował zabezpieczony dokument, tworząc dodatkowe kopie papierowe lub zapisując nową kopię cyfrową
Przepisy dotyczące pracy w domu przyspieszyły transformację cyfrową w branży finansowej, ale w miarę przechodzenia na nowy, hybrydowy sposób pracy, bezpieczeństwo druku musi być częścią strategii.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.