IV edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego – jury wybrało 12 laureatów!

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Fotografowie: amatorzy i profesjonaliści interpretowali 8 tematów – na wykonanie tego zadania mieli 8 godzin. Motywem przewodnim tej edycji były „Zmysły i uczucia”. Podczas gali odbył się wernisaż 3300 zdjęć konkursowych. Wyłoniono 12 laureatów nagród: ośmioro zwycięzców w każdej z ośmiu kategorii, nagrodę specjalną za portret oraz trzy nagrody główne za serię ośmiu zdjęć. Organizatorem wydarzenia jest Green Caffè Nero. Patronem honorowym wydarzenia jest Prezydent M. St. Warszawy.
W poniedziałkowy wieczór 16 października blisko 500 osób zebrało się na gali rozstrzygającej tegoroczną edycję Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. Wieczór uświetnił występ artystów Teatru Muzycznego Roma, którzy wykonali utwory z musicalu „Piloci”.
– W Green Caffè Nero dokładamy wszelkich starań, by każda kawiarnia była centrum życia sąsiedzkiego, gromadząc wokół siebie lokalną społeczność. Niezwykle cieszymy się, że taka społeczność powstała także wokół naszego fotomaratonu. Tak jak nasze kawiarnie, wszystkie zdjęcia są wyjątkowe i niepowtarzalne, a razem tworzą spójną kolekcję. – powiedziała Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero, które organizowało Warszawski Maraton Fotograficzny.
Zadaniem fotografów było wykonanie zdjęć ilustrujących nieznany im wcześniej temat. W tym roku motywem przewodnim wyzwania były: „Zmysły i emocje”. W jego ramach autorzy interpretowali następujące tematy: miłość, smutek, smak, wzrok, dotyk, duma oraz radość. Jedynym znanym wcześniej uczestnikom tematem była autorska interpretacja numeru startowego. Wszystkie 8 wykonanych przez uczestników zdjęć stanowi spójną całość.
Partnerami bieżącej edycji konkursu są Sony Polska – Partner Główny, Fotoforma – Partner Główny, Intelligent Technologies – Partner Technologiczny, NowaWarszawa.pl – Patron medialny, Radio Kolor – Patron medialny, oraz: Sigma Sklep, Empik Foto, OPPO, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw, Teatr Muzyczny Roma.
Jury pod przewodnictwem fotografa Marka Grygiela wybrało 3 zwycięskie serie zdjęć. Zwycięzcą pierwszej nagrody została Aneta Derkacz, która otrzymała dwuosobowe zaproszenie na trzydaniową kolację z pairingiem wina przygotowaną przez Aleksandra Barona w winebarze i restauracji Frank oraz 4000 zł od organizatora – Green Caffè Nero. Drugie miejsce zajęła Justyna Jezierska, która wygrała Aparat Sony ZV-E10 body - CX88700, ufundowany przez partnera głównego – Sony. Trzecią nagrodę – Drukarkę Epson ECOTANK L3251 oraz zestaw papierów i tuszy o wartości 500 zł ufundowane przez Fotoformę, otrzymała Maria Seta. Dodatkowo nagrodę specjalną za portret – smartfon OPPO Reno10 Pro, fundowany przez Oppo, przyznano Łukaszowi Komosińskiemu. Pozostali partnerzy ufundowali nagrody o minimalnej wartości 1000 zł, wśród nich znalazły się: vouchery na sprzęt elektroniczny i fotograficzny, pobyty w hotelach, zaproszenia do teatru oraz zdjęcia z autografem cenionego polskiego fotografa, Tadeusza Rolke. Zdjęcia uczestników można oglądać na stronie www.warszawskimaratonfotograficzny.pl, a wybrane prace będzie można oglądać w 4 kawiarniach Green Caffe Nero w Warszawie po 9 stycznia 2024 r.
Idea fotomaratonu jest znana na całym świecie – podobne imprezy odbywają się m.in. w Berlinie, Sztokholmie, Mediolanie, ale także w bardziej odległych zakątkach globu: w Szanghaju, Sri Lance czy Filipinach. Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnie Green Caffè Nero i co roku przyciąga dziesiątki zapalonych fotografów. Od zeszłej edycji zdjęcia można również robić telefonem, więc nie jest to impreza zarezerwowana wyłącznie dla profesjonalistów z bogatym doświadczeniem i drogim sprzętem. W tegorocznej edycji wzięła udział rekordowa liczba osób – aż 509 uczestników.
Podczas gali rozdania nagród ujawniono także datę przyszłorocznej edycji konkursu: 14.09.2024 r. Rejestracja na piątą edycję maratonu już ruszyła – zapisy trwają na stronie konkursu: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2024/
***
Więcej informacji o Maratonie:
Strona internetowa WMF: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl
Facebook: www.facebook.com/warszawskimaratonfotograficzny
Instagram: www.instagram.com/warszawskimaratonfotograficzny
Organizator:
O Green Caffè Nero
Green Caffè Nero to 77 kawiarni w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Green Caffè Nero powstało z połączenia doświadczeń warszawskich kawiarni Green Coffee z międzynarodową siecią Caffè Nero. Obu firmom przyświecała ta sama idea: prawdziwa kawiarnia powinna stanowić centrum lokalnego życia. Być miejscem, w którym filiżanka świeżo parzonej kawy, miły i profesjonalny personel oraz wystrój wnętrza sprawi, że każdy poczuje się jak w domu.
Filozofia marki
Green Caffè Nero oferuje swoim gościom najwyższej jakości kawę parzoną przez doświadczonych baristów oraz świeże jedzenie przygotowywane codziennie z regionalnych produktów. W naszych kawiarniach staramy się stworzyć miłą atmosferę europejskiego salonu, popularne miejsce spotkań towarzyskich – dostępne i przyjazne. Chcemy, aby nasze lokale były wypełnione gwarem kawiarnianym, a jednocześnie dawały poczucie komfortu, relaksu, ciepła i przytulności. Osiągamy to dzięki naszym pracownikom – otwartym i serdecznym – oraz unikalnej aranżacji wnętrz i oryginalnej muzyce. Wystrój kawiarni jest współtworzony przez polskich artystów i rzemieślników, dlatego każda z nich ma swój indywidualny charakter, który idealnie pasuje do otoczenia.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.