Komunikaty PR

Jak dobrać właściwą etykietę logistyczną - okiem eksperta

2021-03-16  |  10:00

Etykiety logistyczne są źródłem informacji dla systemów zarządzania procesami transportu, logistyki i magazynowania. Jednak, aby systemy te mogły poprawnie działać, etykiety muszą spełniać określone wymagania. Jakie konkretnie i czym się kierować przy ich wyborze? Sprawdźmy, co radzą eksperci.

Nadrukowane na etykietach informacje, zwłaszcza kody, muszą być czytelne. Materiały, z których wykonane są etykiety, muszą z kolei zapewniać odpowiednie przytwierdzenie do jednostek logistycznych. Wybór materiału i technologia drukowania etykiety logistycznej zależą od kilku czynników, w tym warunków atmosferycznych, na jakie będą narażone etykiety, warunków magazynowania i transportu oraz sposobu i warunków aplikacji etykiet na jednostkę logistyczną.

Gdzie sprawdzą się etykiety samoprzylepne, a gdzie oznaczenie bezklejowe?

Najpopularniejszym oznaczeniem logistycznym są etykiety samoprzylepne, których sposób aplikacji do jednostki logistycznej bardzo często jest zautomatyzowany. - W tym przypadku bardzo ważny jest dobór odpowiedniego rodzaju kleju do powierzchni, do której jest przyklejana etykieta. – podpowiada Aleksander Wolny, kierownik Działu Rozwoju Produktu w firmie Etisoft. – Należy także zwracać uwagę, w jakiej temperaturze nastąpi aplikacja. Jeśli etykiety będą umieszczane bezpośrednio na opakowaniach tekturowych, preferuje się stosowanie klejów kauczukowych o podwyższonej adhezji początkowej, które sprawdzają się także przy aplikacji w niższych temperaturach. Z kolei w przypadku aplikacji etykiet logistycznych na folię, można z powodzeniem użyć w tym celu etykiet ze standardowym klejem akrylowym. – dodaje ekspert.

Jeśli jednostką logistyczną są opakowania wielokrotnego użytku, jak np. plastikowe skrzynki, zwykle stosuje się etykiety logistyczne bezklejowe. Wówczas oznaczenie mocuje się w specjalnych uchwytach lub za pomocą samoprzylepnych „kółeczek DUCT”.

Etykiety logistyczne: co się opłaca?

Biorąc pod uwagę względy ekonomiczne, do oznaczeń logistycznych wykorzystuje się najczęściej samoprzylepne etykiety papierowe termiczne lub do termotransferu. Pierwsze z wymienionych stosuje się głównie do oznaczeń krótkotrwałych lub w przypadku, gdy procesy w przedsiębiorstwie wymagają stosowania do druku etykiet logistycznych przenośnych drukarek, zwykle termicznych. – Warto zwrócić uwagę, że w większym stopniu odporny na zarysowania jest jednak nadruk odpowiedniej jakości taśmą termotransferową. Wówczas produkty mogą pozostać w zamkniętych magazynach przez dłuższy czas, bez obawy, że informacje i kody staną się nieczytelne. - zauważa Aleksander Wolny z Etisoft. – W takim przypadku do druku polecamy taśmy woskowe lub woskowo-żywiczne z grupy Carbon. – rekomenduje ekspert.

Jeśli produkty czy jednostki logistyczne są przechowywane w zewnętrznych, otwartych magazynach, gdzie są narażone na działanie czynników atmosferycznych, wówczas najlepszym rozwiązaniem będą etykiety logistyczne foliowe. Jak wynika z doświadczeń ekspertów, najlepiej sprawdzą się etykiety polietylenowy lub polipropylenowe wraz z żywiczną taśmą termotransferową.

Etykiety i oznaczenia w logistyce spełniające potrzeby klienta

Szukając odpowiedniego dla siebie rozwiązania, starajmy się uwzględnić wszystkie przedstawione kryteria, które mają wpływ na jakość oznaczenia. Zawsze przed zaproponowaniem konkretnego rozwiązania warto odpowiedzieć sobie na zasadnicze kwestie. Przede wszystkim zweryfikujmy, w jaki sposób etykiety będą drukowane i aplikowane. Istotną kwestią przy wyborze etykiet logistycznych jest także to, w jakich procesach wewnętrznych i zewnętrznych będą funkcjonowały. Dopiero mając tę wiedzę, możemy przedstawić produkt, który najlepiej się sprawdzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma
Przemysł Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.