Komunikaty PR

Jak producenci branżowi starają się sprostać wymaganiom ekologii?

2021-10-12  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Grzegorz Koper
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl

Świadomi ekologicznie konsumenci wybierają produkty, biorąc pod uwagę ich wpływ na środowisko. Z tego powodu korporacje, również te zajmujące się artykułami przeznaczonymi dla fachowców, starają się sprostać wymaganiom rynku i coraz częściej proponują rozwiązania przyjazne naturze. Wśród nich można wyróżnić produkty powstałe z przetworzonych materiałów, chemię nieszkodliwą dla środowiska oraz systemy ponownego napełniania pojemników.

Z badania Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu wynika, że 57 proc. konsumentów w pełni świadomie stara się unikać produktów, które powodują szkody w środowisku[1]. W przypadku wyboru pomiędzy dwoma podobnymi produktami 48 proc. Polaków zawsze bierze pod uwagę aspekty ekologiczne. Co więcej, aż 44 proc. ankietowanych w tym badaniu przyznało, że bardziej zwraca uwagę na to, czy opakowania i produkty poddają się recyklingowi.

Część dużych firm nie tylko odpowiada na zapotrzebowanie wyrażane przez klientów, ale stanowi forpocztę pozytywnych zmian. Korporacje – świadome swojej roli w społeczeństwie oraz wpływu, jaki wywierają na rynek – decydują się uwzględniać kwestie środowiskowe w swojej działalności. Ten trend wzmacniany jest przez samych klientów, dla których, jak pokazują wyżej przytoczone badania, ekologia stanowi ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

– Rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa odpowiada nasze hasło: Pracuj czysto szanuj środowisko – mówi Ewa Paprocka, Product Manager Würth Polska. – To właśnie ze względu na ekologię warto wybierać chemię przemysłową przyjazną naturze, produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub pojemniki z możliwością wielokrotnego napełnienia ich specyfikami. Przez dziesięciolecia postęp technologiczny i masowa produkcja nie zawsze korespondowały z uwzględnieniem potrzeb przyrody. Już od jakiegoś czasu się to zmienia i jesteśmy dumni, że możemy brać udział w ekologicznej transformacji gospodarki – tłumaczy Ewa Paprocka z Würth Polska.

Surowce pochodzą z recyklingu

Wykorzystywanie materiałów pochodzących z odzysku jest typowym sposobem na uwzględnianie potrzeb ekologicznych w gospodarce. W dzisiejszym świecie recykling nie dotyczy wyłącznie metalu, papieru i szkła. Przetwarzane są również tworzywa sztuczne. Worki na odpady to typowy przykład produktu wykonanego z przerobionych surowców. Obrazują też to, że przetwarzanie świetnie współgra ze specyfiką branży budowlanej lub innymi sektorami zajmowanymi przez fachowców. Produkty tam wykorzystywane powinny być przede wszystkim praktyczne i wysokiej jakości, a ich walory estetyczne często schodzą na dalszy plan lub są wręcz nieistotne.

Mimo to wykorzystywanie przerobionych materiałów nie musi oznaczać, że dany produkt będzie brzydki. Przykładem mogą być buty robocze Würth Polska, powstałe w całości z przetworzonych surowców. Ich sportowy wygląd i modne wzornictwo w żaden sposób nie zdradzają z czego zostały wykonane. Materiały otrzymane z odzysku mają naprawdę szerokie zastosowanie. Wykorzystywane są nawet do produkcji, mało kojarzących się z recyklingiem obiektów, jak biało-czerwone pachołki drogowe. Choć powstały z wtórnie odzyskanych materiałów, to w wyglądają niczym wszystkie inne artykuły tego rodzaju.

Pojemniki wielokrotnego użytku

Liczne preparaty chemiczno–techniczne są niezbędnymi środkami w asortymencie niemal każdego fachowca. Tego typu specyfiki sprzedaje się często w puszkach aerozolowych, których późniejsza utylizacja generuje koszty. Rozwiązaniem tych problemów jest korzystanie z systemów do wielokrotnego napełniania, które pozwalają na uzupełnienie pojemników po zużyciu specyfiku. Systemy te są przyjazne dla środowiska, ponieważ redukują liczbę powstających odpadów. W dodatku, w porównaniu z tradycyjnymi puszkami aerozolowymi, obniżają koszty funkcjonowania warsztatu.

– Wiemy, jaki problem jest z utylizacją pustych opakowań po aerozolach, dlatego naszym klientom proponujemy rozwiązania, które pozwalają ręcznie napełniać puszki ze sprayem. Systemy takie jak REFILLO® i REFILLO®mat są proste w obsłudze, zajmują mało miejsca w warsztacie i spełniają wymogi bezpieczeństwa. Systemy ponownego napełniania pozwalają uniknąć składowania i utylizacji licznych pustych pojemników pozostałych po zużytych środkach takich jak m.in.: zmywacze uniwersalne, zmywacze przemysłowe czy preparaty Multi – wyjaśnia Ewa Paprocka z Würth Polska.

Chemia nieszkodliwa dla środowiska

Środki myjące lub rozpuszczalniki są kojarzone ze specyfikami źle wpływającymi na środowisko. W związku z tym renomowane marki mają w swojej ofercie chemię, w której składzie nie znajdują się czynniki mogące negatywnie oddziaływać na przyrodę lub ludzkie zdrowie. Preparaty takie są wysoce biodegradowalne i nie szkodzą, ponieważ szybko znikają ze środowiska. Pianki, zmywacze lub koncentraty myjące, dzięki swojemu składowi, mają zdolność do rozpadu w wyniku naturalnej aktywności biologicznej. Podobny efekt wywierają czynniki abiotyczne, jak: odpowiednia temperatura, obecność tlenu czy promieniowania UV. Ich działanie rozkłada skomplikowane struktury chemiczne na prostsze związki.

Biodegradowalność to tylko jeden z czynników, na które zwracają uwagę świadomi ekologicznie konsumenci. Coraz większą popularnością cieszą się produkty pochodzenia naturalnego. W przypadku zmywaczy lub środków do czyszczenia szkła klient nie stoi przed wyborem między skutecznym środkiem, a tym przyjaznym dla środowiska. Renomowani producenci potrafią połączyć te dwie cechy w jednym produkcie.

Popularność produktów przyjaznych środowisku, coraz to nowsze regulacje wymagające na producentach uwzględniania kwestii ekologicznych i rosnąca świadomość problemów związanych z naturą lub zdrowiem niewątpliwie w jeszcze większym stopniu zwiększy udział produktów ekologicznych w rynku. Cały proces odbywa się stopniowo, ale jest dostrzegalny właśnie m.in. przez poszerzanie się oferty dużych producentów o artykuły przyjazne środowisku.


[1] Badanie „Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu”, zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, Katedry Badań Zachowań Konsumentów, październik 2020 (https://arc.com.pl/rosnie-swiadomosc-polskich-konsumentow/)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.