Komunikaty PR

Jak producenci branżowi starają się sprostać wymaganiom ekologii?

2021-10-12  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Grzegorz Koper
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
grzegorz.koper|goodonepr.pl| |grzegorz.koper|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl

Świadomi ekologicznie konsumenci wybierają produkty, biorąc pod uwagę ich wpływ na środowisko. Z tego powodu korporacje, również te zajmujące się artykułami przeznaczonymi dla fachowców, starają się sprostać wymaganiom rynku i coraz częściej proponują rozwiązania przyjazne naturze. Wśród nich można wyróżnić produkty powstałe z przetworzonych materiałów, chemię nieszkodliwą dla środowiska oraz systemy ponownego napełniania pojemników.

Z badania Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu wynika, że 57 proc. konsumentów w pełni świadomie stara się unikać produktów, które powodują szkody w środowisku[1]. W przypadku wyboru pomiędzy dwoma podobnymi produktami 48 proc. Polaków zawsze bierze pod uwagę aspekty ekologiczne. Co więcej, aż 44 proc. ankietowanych w tym badaniu przyznało, że bardziej zwraca uwagę na to, czy opakowania i produkty poddają się recyklingowi.

Część dużych firm nie tylko odpowiada na zapotrzebowanie wyrażane przez klientów, ale stanowi forpocztę pozytywnych zmian. Korporacje – świadome swojej roli w społeczeństwie oraz wpływu, jaki wywierają na rynek – decydują się uwzględniać kwestie środowiskowe w swojej działalności. Ten trend wzmacniany jest przez samych klientów, dla których, jak pokazują wyżej przytoczone badania, ekologia stanowi ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

– Rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa odpowiada nasze hasło: Pracuj czysto szanuj środowisko – mówi Ewa Paprocka, Product Manager Würth Polska. – To właśnie ze względu na ekologię warto wybierać chemię przemysłową przyjazną naturze, produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub pojemniki z możliwością wielokrotnego napełnienia ich specyfikami. Przez dziesięciolecia postęp technologiczny i masowa produkcja nie zawsze korespondowały z uwzględnieniem potrzeb przyrody. Już od jakiegoś czasu się to zmienia i jesteśmy dumni, że możemy brać udział w ekologicznej transformacji gospodarki – tłumaczy Ewa Paprocka z Würth Polska.

Surowce pochodzą z recyklingu

Wykorzystywanie materiałów pochodzących z odzysku jest typowym sposobem na uwzględnianie potrzeb ekologicznych w gospodarce. W dzisiejszym świecie recykling nie dotyczy wyłącznie metalu, papieru i szkła. Przetwarzane są również tworzywa sztuczne. Worki na odpady to typowy przykład produktu wykonanego z przerobionych surowców. Obrazują też to, że przetwarzanie świetnie współgra ze specyfiką branży budowlanej lub innymi sektorami zajmowanymi przez fachowców. Produkty tam wykorzystywane powinny być przede wszystkim praktyczne i wysokiej jakości, a ich walory estetyczne często schodzą na dalszy plan lub są wręcz nieistotne.

Mimo to wykorzystywanie przerobionych materiałów nie musi oznaczać, że dany produkt będzie brzydki. Przykładem mogą być buty robocze Würth Polska, powstałe w całości z przetworzonych surowców. Ich sportowy wygląd i modne wzornictwo w żaden sposób nie zdradzają z czego zostały wykonane. Materiały otrzymane z odzysku mają naprawdę szerokie zastosowanie. Wykorzystywane są nawet do produkcji, mało kojarzących się z recyklingiem obiektów, jak biało-czerwone pachołki drogowe. Choć powstały z wtórnie odzyskanych materiałów, to w wyglądają niczym wszystkie inne artykuły tego rodzaju.

Pojemniki wielokrotnego użytku

Liczne preparaty chemiczno–techniczne są niezbędnymi środkami w asortymencie niemal każdego fachowca. Tego typu specyfiki sprzedaje się często w puszkach aerozolowych, których późniejsza utylizacja generuje koszty. Rozwiązaniem tych problemów jest korzystanie z systemów do wielokrotnego napełniania, które pozwalają na uzupełnienie pojemników po zużyciu specyfiku. Systemy te są przyjazne dla środowiska, ponieważ redukują liczbę powstających odpadów. W dodatku, w porównaniu z tradycyjnymi puszkami aerozolowymi, obniżają koszty funkcjonowania warsztatu.

– Wiemy, jaki problem jest z utylizacją pustych opakowań po aerozolach, dlatego naszym klientom proponujemy rozwiązania, które pozwalają ręcznie napełniać puszki ze sprayem. Systemy takie jak REFILLO® i REFILLO®mat są proste w obsłudze, zajmują mało miejsca w warsztacie i spełniają wymogi bezpieczeństwa. Systemy ponownego napełniania pozwalają uniknąć składowania i utylizacji licznych pustych pojemników pozostałych po zużytych środkach takich jak m.in.: zmywacze uniwersalne, zmywacze przemysłowe czy preparaty Multi – wyjaśnia Ewa Paprocka z Würth Polska.

Chemia nieszkodliwa dla środowiska

Środki myjące lub rozpuszczalniki są kojarzone ze specyfikami źle wpływającymi na środowisko. W związku z tym renomowane marki mają w swojej ofercie chemię, w której składzie nie znajdują się czynniki mogące negatywnie oddziaływać na przyrodę lub ludzkie zdrowie. Preparaty takie są wysoce biodegradowalne i nie szkodzą, ponieważ szybko znikają ze środowiska. Pianki, zmywacze lub koncentraty myjące, dzięki swojemu składowi, mają zdolność do rozpadu w wyniku naturalnej aktywności biologicznej. Podobny efekt wywierają czynniki abiotyczne, jak: odpowiednia temperatura, obecność tlenu czy promieniowania UV. Ich działanie rozkłada skomplikowane struktury chemiczne na prostsze związki.

Biodegradowalność to tylko jeden z czynników, na które zwracają uwagę świadomi ekologicznie konsumenci. Coraz większą popularnością cieszą się produkty pochodzenia naturalnego. W przypadku zmywaczy lub środków do czyszczenia szkła klient nie stoi przed wyborem między skutecznym środkiem, a tym przyjaznym dla środowiska. Renomowani producenci potrafią połączyć te dwie cechy w jednym produkcie.

Popularność produktów przyjaznych środowisku, coraz to nowsze regulacje wymagające na producentach uwzględniania kwestii ekologicznych i rosnąca świadomość problemów związanych z naturą lub zdrowiem niewątpliwie w jeszcze większym stopniu zwiększy udział produktów ekologicznych w rynku. Cały proces odbywa się stopniowo, ale jest dostrzegalny właśnie m.in. przez poszerzanie się oferty dużych producentów o artykuły przyjazne środowisku.


[1] Badanie „Społeczna odpowiedzialność konsumenta w dobie pandemii w Polsce i wybranych krajach UE. Implikacje dla biznesu”, zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, Katedry Badań Zachowań Konsumentów, październik 2020 (https://arc.com.pl/rosnie-swiadomosc-polskich-konsumentow/)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.